Kreikan kielen sana josta sana saarna/ saarnata on käännetty voidaan känntää
eri tavoilla. Esim. julistaa. Jätetään tuo kääntämisasia kommentaattoreille.
Koska häirikkö oli tämän alla olevan kommentointini poistanut palstalta "Keskustelua
Jehovan todistajuudesta" laitan sen nyt tänne.
Tulee saarnaamisesta mieleen sellainen asia, kuin kirkkojen
"saarnastuolit". Kun aikanaan v.1618. alkaneessa 30.v. sodassa esi-isämme
olivat sotimassa sieltä tuotiin näitä saarnastuoleja matkamuistoiksi. Niitä sitten
annettiin joihinkin kirkkoihin. Aikanaan niitä sitten alkuperäiset omistajat pyytelivät takaisin. Liekö sitten joitakin annettu takaisin.Taitaa nitä vielä
jokunen olla eri kirkoissa. Tämä nyt vielä tuli tuosta saarna sanasta mieleen.
Ja saarnaaminen sanalle löytyy kyllä synonyymejä l. samaan tarkoittavia
sanoja. Kirjoitukseni johon tämä liittyy on alussa mainitsemallani palstalla.
Yleistä saarnaamisesta...
0
82
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144