Minulla on autossani ärsyttävän pitkä antennipiiska, jonka haluaisin lyhyemmäksi. Ruuvailin piiskan pesua varten pois, ja siinä törrötti vain sellainen ruuvi... Voinko siis kiinnittää antenninjalkaan minkä tahansa antennipiiskan, jossa on samanlainen ruuvi, kuin nykyisessä piiskassa? Vai tarvitseeko vaihtaa jalkakin? En millään haluaisi jalkaa vaihtaa, antenni kun toimii moitteetta, piiskan pituus vain häiritsee.
Mitä nyt selailin erilaisia piiskoja, niin toisiin tulee muutamia kiinnitysruuveja mukaan sovittamista varten, ja toisissa lukee "Soveltuvuus alkuperäisen antennipiiskan tilalle jos kiinnitys on 5, 6 tai 7mm". Eli nuo kiinnitysmitat ovat kaiketi sen ruuvin kokoja.. Valaiskaa naista.... :-D
Antennipiiskan vaihto
4
360
Vastaukset
- nysä antenni
En tiedä mitä mieltä raati on, mutta mulla olis yksinkertainen konsti. Mulla oli tossa aikoinaan -95 vuoden Honda Civic, mä vaan yksinkertaisesti katkaisin alkuperäisen antennin mieleseni mittaiseksi. Toimi ihan yhtä hyvin edelleen.
- Meganen raippa
Tuotakin mietin. Kun piiska oli poissa, niin kyllä toimi kaukolukitus. Radiota en testannut, mutta uskoisin, että sekin olisi toiminut.
- et joo, näin on
Jos antennin liitännässä on vahvistin, riittää 10-20 senttinen nysä, mutta jos ei ole, niin kuuluvuuden takia täytyy olla 40-60cm.
- Meganen raippa
Ahaa, ok. Tuossa tuskin on, kun auto 12v vanha, ja tuo raippa alkuperäinen. Jotenka täytynee antaa asian olla. :( kiitos vastauksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225134- 254308
- 272461
- 342234
- 371998
- 151908
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191587- 121521
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211247Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101164