Niin mitä mieltä olette sinkut riittääkö pelkkä työssäkäynti elämän sisällöksi?Olisitko/oletko onnellinen ikisinkkuna työmuurahaisena?
Riittääkö työssäkäynti elämän
27
336
Vastaukset
- Citynainen
Ei riitä pelkkä työssäkäynti elämän sisällöksi ja en ole onnellinen koska olen edelleen sinkku. Ehkä vähän katkera sinkku mutta itsestähän se kaikki on kiinni.
Ei tietenkään riitä, ellet rakasta työtäsi. Kunniallisten veronmaksajien kunnialliset työt eivät kuitenkaan ole rakastettavaa lajia, joten väitän että kunto ei riitä kovin pitkälle jos teet 16 tunnin päiviä ja loput 8 tuntia nukut.
Koska kuitenkin ollaan Sinkut-palstalla, niin vaihtoehdothan ovat joko että olet parisuhteessa, tai sitten olet ikisinkku joka on joko työtön pummi tai työmuurahainen jolla muuta elämää ei ole. Tai siis: "elämä" on sitä että on parisuhde tai erityisen vilkas seksielämä. Joten pakko olla yrittää onnellinen työmuurahaisena.- Ikisinkku M
Jatkan kysymystä niin että riittääkö pelkkä työssäkäynti sitten paremmin elämän sisällöksi kun on jättilaina niskassa, vaimo ja pari lasta elätettävänä? Olisitko/oletko onnellinen perheeellisenä työmuurahaisena?
Itse vastaisin tähän että motivaatio säilyttää työpaikka olisi perheellisenä suurempi vastuiden kautta. Onnellisuuteen vaikuttaisi varmaan eniten se kumppani millainen sattuisi olemaan, jos oikeanlainen sitten varmaan olisin onnellinen mutta en tässä asiassa halua ottaa riskiä hosumalla ja väärän valitsemalla. - Vaarallinen nainen
Työ = elämä
Työ parisuhde = elämä² - miehenkuvotus
Ei todellakaan. Työssä käynti on mukavaa, ja siitä saa rahaa. Mutta kyllä elämän sisältö oli köyhää, jos olisi vain työ. Mutta elämän sisällöksi riittää työ, harrastukset ja ystävät. Tietenkin kumppanikin olisi kiva, mutta kaikki sitä vain eivät saa. Silloin pitää tehdä elämästään muuten mielyttävä.
- Ei riitä
Elämä = Paneminen
- ,....,
Se riippuu varmaa siitä mitä tekee työkseen, että onko ns. "kutsumusammatti". Mä en ainakaan saa sisältöä elämääni useimmiten epäkiitollisten asiakkaiden palvelemisesta. Jostain muusta se elämän sisältö pitää yrittää raapia. En mä kyllä oikeastaa viitsis käydä töissä kun en miestäkään saa..
- fdvfvfvfdv
Riippuu siitä työstä.
Olen ollut sellaisessa työpaikassa missä työsuhteeni, työtehtäväni, työkaverini ja palkkani oli sellainen että se olisi riittänyt elämäni sisällöksi hyvinkin pitkään, harmi vain että yritys myytiin ja jouduin siirtymään toiseen firmaan töihin. - osatyöntekijä
No mulla on tällä hetkellä töitä vaan parikyt tuntia viikossa, joten miellellään tekisin jotain kehittävää. Koska en ole keksinyt mitään vapaaehtoishommiakaan, opiskelen itsenäisesti, vaikka olen jo valmistunut maisteriksi.
- Ei riitä (M)
"Riittääkö työssäkäynti elämän sisällöksi?"
Ei todellakaan riitä. Jossei ole naista jota rakastaa ja joka rakastaa minua, tuntuu elämä usein aika tyhjältä. - Nauravainen nainen
Ei riitä, vaikka työmuurahainen olenkin.
Riittää!! antaa enemmän sisältöä kuin tapella jatkuvasti kotitöistä, rahan käytöstä, lasten hoidosta jne jne..
- löölölööö
Epäkypsät ihmiset valitsevat epäkypsiä puolisoita ja siitä seuraa jatkuva tappeleminen. Sun on ihan parasta olla yksin, et ole parisuhdekelpoinen = aikuinen, kypsä ihminen.
- Ei riitä..
Työssäkäynti liiallisena on vain korvike puutteille elämän muilla osa-alueilla. Katso vaikka pääministeriämme, näyttääkö hän onnelliselta? Ei ja syy on koska pelkkä työ ei tee onnelliseksi.
- Vaarallinen nainen
Minusta Katainen näyttää hyvinkin onnelliselta ja hän on useammassa haastattelussa sanonut tekevänsä unelmatyötään. Toki kyseinen työ on äärimmäisen stressaavaa, ja se välillä näkyy päälle. Ja Jyrkillä on perhe. Rahaa. Varallisuutta. Mitä häneltä sinun mielestäsi puuttuu?
Olin kuuntelemassa alkuviikolla Alexander Stubbin esitystä Suomesta ja Euroopasta. Siinä on myös ihan loistava tapaus. Alexilla on myös vaimo, lapsia, paljon urheiluharrastuksia, tekee unelmatyötään, varallisuutta. Näytti myös erittäin hyvinvoivalta, innostuneelta ja energiseltä mieheltä. Olisipa itsellä edes puolet siitä energiasta.
Uraorientoituneet ihmiset saavat työstään erittäin paljon ja sitä on vaikea ymmärtää, jos ei itse ole urakeskeinen. Ilman miestä voisin elää (ja elän) onnellista elämää, mutta ilman uraani en olisi onnellinen. Toivon kuitenkin miestä rinnalle yhteisiä polkuja astelemaan, koska työn kanssa ei voi jakaa eläämäänsä. Työ vain... on. Eri asia sitten on, että kuinka moni mies kestää sen, että työ merkitsee naiselle niin paljon. - IKisinkku M
Vaarallinen nainen kirjoitti:
Minusta Katainen näyttää hyvinkin onnelliselta ja hän on useammassa haastattelussa sanonut tekevänsä unelmatyötään. Toki kyseinen työ on äärimmäisen stressaavaa, ja se välillä näkyy päälle. Ja Jyrkillä on perhe. Rahaa. Varallisuutta. Mitä häneltä sinun mielestäsi puuttuu?
Olin kuuntelemassa alkuviikolla Alexander Stubbin esitystä Suomesta ja Euroopasta. Siinä on myös ihan loistava tapaus. Alexilla on myös vaimo, lapsia, paljon urheiluharrastuksia, tekee unelmatyötään, varallisuutta. Näytti myös erittäin hyvinvoivalta, innostuneelta ja energiseltä mieheltä. Olisipa itsellä edes puolet siitä energiasta.
Uraorientoituneet ihmiset saavat työstään erittäin paljon ja sitä on vaikea ymmärtää, jos ei itse ole urakeskeinen. Ilman miestä voisin elää (ja elän) onnellista elämää, mutta ilman uraani en olisi onnellinen. Toivon kuitenkin miestä rinnalle yhteisiä polkuja astelemaan, koska työn kanssa ei voi jakaa eläämäänsä. Työ vain... on. Eri asia sitten on, että kuinka moni mies kestää sen, että työ merkitsee naiselle niin paljon.Ehkä se Kataisen ajoittainen stressaantunut ilme johtuu siitä kun omatunto kolkuttelee ja Stubbiloisen hirmuinen energia siitä kun raskaimmat hommat on rahastut ja twitter-tilin päivittäminen. Itse kyllä kestäisin sen jos työ naiselle merkitsee paljon mutten sitä typeryyttä josta tuo kokkareiden ihannointi kertoo.
- Talk is cheap
Uraorientoituneet ihmiset saavat työstään erittäin paljon ja sitä on vaikea ymmärtää, jos ei itse ole urakeskeinen. Ilman miestä voisin elää (ja elän) onnellista elämää, mutta ilman uraani en olisi onnellinen. Toivon kuitenkin miestä rinnalle yhteisiä polkuja astelemaan, koska työn kanssa ei voi jakaa eläämäänsä. Työ vain... on. Eri asia sitten on, että kuinka moni mies kestää sen, että työ merkitsee naiselle niin paljon.Miten voi olla samanaikaisesti hyvin onnellinen ja äärimmäisen stressaantunut?! Järjetöntä..
Kataisen puheisiin kannattaa luottaa yhtä vähän kuin naisten puheisiin. Kuka tahansa voi sanoa olevansa fantastisen onnellinen ja tekevänsä unelmatyötä mutta ulkoinen olemus paljastaa todellisuuden. On kannatuksen kannalta järkevää antaa ymmärtää tekevänsä unelmatyötä ja olevansa todella motivoitunut työstään pääministerinä vaikka vihaisi sydän pohjastaan hommaa. - Stubb onnellinen
Uraorientoituneet ihmiset saavat työstään erittäin paljon ja sitä on vaikea ymmärtää, jos ei itse ole urakeskeinen. Ilman miestä voisin elää (ja elän) onnellista elämää, mutta ilman uraani en olisi onnellinen. Toivon kuitenkin miestä rinnalle yhteisiä polkuja astelemaan, koska työn kanssa ei voi jakaa eläämäänsä. Työ vain... on. Eri asia sitten on, että kuinka moni mies kestää sen, että työ merkitsee naiselle niin paljon.Stubbin suhteen olet oikeassa. Hän näyttää erittäin aidosti iloiselta ja onnelliselta. Ei sellaista ulkopuolista kuvaa pystyisi vuodesta toiseen keinotekoisesti pitämään.
- Vaarallinen nainen
Talk is cheap kirjoitti:
Miten voi olla samanaikaisesti hyvin onnellinen ja äärimmäisen stressaantunut?! Järjetöntä..
Kataisen puheisiin kannattaa luottaa yhtä vähän kuin naisten puheisiin. Kuka tahansa voi sanoa olevansa fantastisen onnellinen ja tekevänsä unelmatyötä mutta ulkoinen olemus paljastaa todellisuuden. On kannatuksen kannalta järkevää antaa ymmärtää tekevänsä unelmatyötä ja olevansa todella motivoitunut työstään pääministerinä vaikka vihaisi sydän pohjastaan hommaa.Minusta unelmatyöhön kuuluu se, että se on välillä vaikeaa. Siitä voi välillä tulla stressiä, väsymystä ja haluttomuutta lähteä aamulla töihin, mutta se on aika tavallista ihan tavallisen työväen keskuudessa.
Mitä iloa on työstä, joka on tasapaksua "helppoa hommaa" vuodesta toiseen? Kuolisin tylsyyteen ja haasteiden puuttumiseen. Vaikka teen monena päivänä viikossa töitä 8-18 ja toivon usein, että olisipa enemmän aikaa itselleen tai muuttuisipa työtilanne kevyemmäksi, niin työ on silti minulle niin tärkeää, että pystyn ja haluan jatkaa. Haluan antaa itsestäni paljon työlle. Tokikaan en halua jatkaa tätä työaikaa loputtomasti, mutta toistaiseksi ok hommaa. Ei samassa positiossa tarvi loppuelämää viettää.
Vähän karua ulkopuolisen väittää, ettei joku olisi onnellinen työssään. Yhtä hyvin voisi väittää, että lapsiperheessä ei voi olla onnellinen. Tai että duunari ei voi olla onnellinen. Tai että vuokra-asunnossa asuva ei voi olla onnellinen. Jos työ tekee jonkun onneliseksi, niin sitten tekee. Mitä hittoa se muille kuuluu? Tuskin Katainen olisi pääministeriksi ryhtynyt, jos ei olisi halunnut. - ..............
Stubb onnellinen kirjoitti:
Stubbin suhteen olet oikeassa. Hän näyttää erittäin aidosti iloiselta ja onnelliselta. Ei sellaista ulkopuolista kuvaa pystyisi vuodesta toiseen keinotekoisesti pitämään.
"Stubbin suhteen olet oikeassa. Hän näyttää erittäin aidosti iloiselta ja onnelliselta. Ei sellaista ulkopuolista kuvaa pystyisi vuodesta toiseen keinotekoisesti pitämään."
Itserakkaat, omaa etuaan ja uraansa ajavat ihmiset (joita etenkin poliitikoista löytyy paljon) ovat usein todella tyytyväisiä omaan erinomaisuuteensa ja jumalalliseen persoonaansa. He ovat niin täynnä itseään että meinaavat pakahtua omasta ihanuudestaan. - YmmärränMielipiteesi
Minusta unelmatyöhön kuuluu se, että se on välillä vaikeaa. Siitä voi välillä tulla stressiä, väsymystä ja haluttomuutta lähteä aamulla töihin, mutta se on aika tavallista ihan tavallisen työväen keskuudessa.
Mitä iloa on työstä, joka on tasapaksua "helppoa hommaa" vuodesta toiseen? Kuolisin tylsyyteen ja haasteiden puuttumiseen. Vaikka teen monena päivänä viikossa töitä 8-18 ja toivon usein, että olisipa enemmän aikaa itselleen tai muuttuisipa työtilanne kevyemmäksi, niin työ on silti minulle niin tärkeää, että pystyn ja haluan jatkaa. Haluan antaa itsestäni paljon työlle. Tokikaan en halua jatkaa tätä työaikaa loputtomasti, mutta toistaiseksi ok hommaa. Ei samassa positiossa tarvi loppuelämää viettää.
Vähän karua ulkopuolisen väittää, ettei joku olisi onnellinen työssään. Yhtä hyvin voisi väittää, että lapsiperheessä ei voi olla onnellinen. Tai että duunari ei voi olla onnellinen. Tai että vuokra-asunnossa asuva ei voi olla onnellinen. Jos työ tekee jonkun onneliseksi, niin sitten tekee. Mitä hittoa se muille kuuluu? Tuskin Katainen olisi pääministeriksi ryhtynyt, jos ei olisi halunnut.Ok, ymmärrän mielipiteesi ja se on perusteltu. En jaksa perustella nyt enempää, koska en usko sinun olevan riittävän kiinnostunut lukemaan perustelujani niin että ymmärtäisit minun pointtini.
- YmmärränMielipiteesi
Minusta unelmatyöhön kuuluu se, että se on välillä vaikeaa. Siitä voi välillä tulla stressiä, väsymystä ja haluttomuutta lähteä aamulla töihin, mutta se on aika tavallista ihan tavallisen työväen keskuudessa.
Vähän karua ulkopuolisen väittää, ettei joku olisi onnellinen työssään. Yhtä hyvin voisi väittää, että lapsiperheessä ei voi olla onnellinen. Tai että duunari ei voi olla onnellinen. Tai että vuokra-asunnossa asuva ei voi olla onnellinen. Jos työ tekee jonkun onneliseksi, niin sitten tekee. Mitä hittoa se muille kuuluu? Tuskin Katainen olisi pääministeriksi ryhtynyt, jos ei olisi halunnut.Se on kumma, että aina kun tälle palstalle jotain kirjoittaa ja vastaajana on nainen niin joka ei vastata mitään tai sitten sillä perusteella, ettei ole ymmärretty pointtia tai vastataan aiheen vierestä.
Kuten sanoin on poliitikon etu väittää että viihtyy työssään. Kukaan ei äänestä sellaista, joka sanoo vihaavansa työtään ministerinä. En siis yritäkään väittää yleisesti ottaen ettei joku minulle tuntematon ihminen voisi olla onnellinen työssään. Sanon vain, ettei Kataisen sana paina mitään tässä tapauksessa. Pääministeriksi voi hyvinkin haluta sen tuoman vallan takia vaikka tietäisi että työ tulee olemaan ikävää. Tai sitten sen voi valita siksi, että myöhemmin pääsee vaikka EU-komissaariksi, jos se on lopullinen tavoite.
Lapsiperheessä, duunarin ammatissa ja vuokra-asunnossa voi kaikissa olla onnellinen. Pidän sitä jopa todennäköisempänä kuin olla aidosti onnellinen äärimmäisen stressaavassa pääministerin työssä. Hyvä, toivottavasti ymmärsit nyt tämän pointtini.
Erittäin stressaavan ja tasapaksun "helpon homman" väliin sijoittuu 80% töistä. Varmaan jostain siitä väliltä löytyy toimenkuvat, joissa on parhaat mahdollisuudet olla onnellinen. Jos on urasuuntautunut niin haasteet tuovat osaltaan tyytyväisyyttä. Mutta stressi, väsymys ja haluttomuus lähteä aamulla töihin kertovat aina jonkinasteisesta epätyytyväisyyden tilasta. Tottakai unelma-ammatti urasuuntautuneelle on sellainen, jossa vallitsee kaunis tasapaino positiivisen stressin ja haasteellisuuden välillä.
Näitkös? Näin vastataan kirjoitukseen oikeaoppisesti ilman, että yritetään vääntää kaikkea oman mielipiteen mukaan ja vastataan ohi aiheesta. En jatka aiheesta enää joten hyvää sunnuntai jatkoa sinulle. - ...........
YmmärränMielipiteesi kirjoitti:
Se on kumma, että aina kun tälle palstalle jotain kirjoittaa ja vastaajana on nainen niin joka ei vastata mitään tai sitten sillä perusteella, ettei ole ymmärretty pointtia tai vastataan aiheen vierestä.
Kuten sanoin on poliitikon etu väittää että viihtyy työssään. Kukaan ei äänestä sellaista, joka sanoo vihaavansa työtään ministerinä. En siis yritäkään väittää yleisesti ottaen ettei joku minulle tuntematon ihminen voisi olla onnellinen työssään. Sanon vain, ettei Kataisen sana paina mitään tässä tapauksessa. Pääministeriksi voi hyvinkin haluta sen tuoman vallan takia vaikka tietäisi että työ tulee olemaan ikävää. Tai sitten sen voi valita siksi, että myöhemmin pääsee vaikka EU-komissaariksi, jos se on lopullinen tavoite.
Lapsiperheessä, duunarin ammatissa ja vuokra-asunnossa voi kaikissa olla onnellinen. Pidän sitä jopa todennäköisempänä kuin olla aidosti onnellinen äärimmäisen stressaavassa pääministerin työssä. Hyvä, toivottavasti ymmärsit nyt tämän pointtini.
Erittäin stressaavan ja tasapaksun "helpon homman" väliin sijoittuu 80% töistä. Varmaan jostain siitä väliltä löytyy toimenkuvat, joissa on parhaat mahdollisuudet olla onnellinen. Jos on urasuuntautunut niin haasteet tuovat osaltaan tyytyväisyyttä. Mutta stressi, väsymys ja haluttomuus lähteä aamulla töihin kertovat aina jonkinasteisesta epätyytyväisyyden tilasta. Tottakai unelma-ammatti urasuuntautuneelle on sellainen, jossa vallitsee kaunis tasapaino positiivisen stressin ja haasteellisuuden välillä.
Näitkös? Näin vastataan kirjoitukseen oikeaoppisesti ilman, että yritetään vääntää kaikkea oman mielipiteen mukaan ja vastataan ohi aiheesta. En jatka aiheesta enää joten hyvää sunnuntai jatkoa sinulle."Se on kumma, että aina kun tälle palstalle jotain kirjoittaa ja vastaajana on nainen niin joka ei vastata mitään tai sitten sillä perusteella, ettei ole ymmärretty pointtia tai vastataan aiheen vierestä."
Naisten yleisin tapa onkin tuo, ettei osata vastata itse aiheeseen, vaan vastataan aiheen vierestä tai sitten haukutaan kirjoittaja (mies), ammutaan viestintuoja kuten sanonta kuuluu.
- muaalla sitten
Eip. En aio kontribuoida tälle yhteiskunnalle enää mitään. Lopetin työt... Todella hyvä olo
- ssssi
Riittää se hyvinkin jossain elämänvaiheessa. Ei loputtomiin, mutta vuosia parhaimmillaan.
- hjkhjkjhkjhkjhk
Ei työ riitä. Sinkkuna voisin ollakin, mutta pari lasta olisi mukava tehdä jossain vaiheessa. Parisuhteet kestävät sen 5-10 vuotta onnellisena jos sitäkään, eli naisten varaan ei voi onnellisuutta laskea. Mutta jälkikasvua olisi tosiaan mukava saada, koska muuten tulee aika yksinäinen vanhuus.
m35- Älä laske sen varaan
5-10v on jo aika korkea odotus sille, että nainen tekee tuoksi ajaksi onnelliseksi. Todellisuus lienee lähempänä 5 ja maksimissaan 10 viikkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164