Nyt kaivattaisiin vähän asiantuntevaa apua. kun ford 6610 pääs käymään niin että jostain syystä öljynpaineet olivat päässeet laskemaan liian vähäisen öljyn vuoksi.
Eli normaalisti rattori roikassa muutaman tunnin ja laitoin sen käyntiin lämpiämään. Kävin sisällä juomassa kahvikupposen ja tulessani ulos kävi kone vähän vaikeammasti kuin yleensä ja huohotinputkesta lykkäsi savua. no kone nopeasti sammuksiin ja sammuikin paljo joutusammasti kuin yleensä. Heti tarkistamaan öljytikkua ja eipä se kyllä kastunut oikeastaan yhtään. lisäsin siihen öljyt ja muutaman tunnin se kerkesi siinä seisoa kun oli pakko kokeilla että onko tosi että joku jumittaa. Lähti kuitenkin ihan pienen alkunihkeän tarttauksen jälkeen normaalisti käyntiin ja kävi ihan normaalisti kunnes taas moottori lämpesi niin tehot alkoi häviämään ja huohottamaan. Siihen se sitten jäi ja nyt on kansi irroitettu eikä ihan kauheita ole näkösällä.
Mutta kuitenkin joka pytystä näkee että ihan vähän on niinkuin männäntenkaat ottaneet kovemmin kiinni ja veikkaisin että juuri öljyn puute. Onko siis mahdollista että hoonaisin nuo ja vaihtaisin männänrenkaat tai jopa uudet männät. Kun ei ole yhtään syvää naarmua kun sormilla kokeilee. Vai kannattaako lohko viedä koneistamolle putkitettavaksi? Se nyt kuitenkin aika tyyristä?
Traktorimiehiltä apua!
7
1387
Vastaukset
- Voorti kuntoon
Itse pähkäilen samaisen asian kanssa, traktorina on vaan pykälää pienempi 5610 -84. Käyntiin ei lähde aivan yhtä nätisti kuin ennen ja käyntiääni aluksi harvahkoa. Löpöä ruvennut syömään huomattavasti ahkerammin kuin aikaisemmin. Tiivisteet vuotelevat jonkin verran ja moottorin lämmetessä rupeaa huohotinputkesta lykkäämään sinistä savua. Tunteja traktorissa 5200 eikä konetta ole aikaisemmin aukaistu. Tässä traktorissa ei kuitenkaan ole enää sitä T6 -lohkoa, jossa oli lohkosyöpymävikaa. Öljyä ja jäähdytinnestettä on kyllä riittävästi. Englannista näyttäisi saavan suht. edullisia moottorinkorjauspaketteja (Agriline), "vain" 190 puntaa.
- etsetaral
Kattokaa se alakerta. se se ensinnään kärsii öljynpuutteesta!!!!
- jep,jep
Eihän mikään estä kokeilemasta , millaisen lopputuloksen saa . Itse jos työt tekee ei luulisi kipeältä tuntuvan mikäli lopputulos ei olisikaan hääppöinen.
Lisää purkamalla asia valkenee ainakin ensimmäiselle kysyjälle, tarkastelemalla mäntien kuntoa , renkaat ja rengasalue.
Männät kun on käsissä , näkyy jo kk-laakerit kauloineen.
Siitä vaan!Morjes,tietääkö kuka,omistan 6610 v.84,voiko tulpata lokin kyljestä moottori öljylauhduttajan putkiston,joka menee syylärin ala-osaan,,,,,,,,?nm.tiedosta kiitollinen
- Paljon tärkeämpää
On se alakerran kunto,yläkerran naarmuilla ja kulumilla ei ole niinkään suurta väliä.
Öljypohja irti ja laakerit auki ja tutkimaan onko kampiakseli vaurioitunut,laakerit kannattaa vaihtaa kaikki,luultavasti sen voi tehdä ilman kampiakselin irroittamista. - b250
alakerta sieltä koneesta on paskana. kone poikki vaan suosiolla. pääset halvalla jos kampiakseli on vielä koneistuskelpoinen.
toden-näköisesti kampiakselin hionta ja kaikki kampiakselin laakerit uusiksi. tarkista myös kiertokankien yläpään laakerit ja männäntapit.
harvemmin putket ottaa nokkiinsa. voit hoonata ja vaihtaa männänrenkaat. siinä se
mikäli laite on muuten ok niin itse hommaisin täyden korjaus-sarjan, kun on kone kuitenkin auki otettava.
tyyristä on -ainakin jos vertaa öljyn hintaan.
aika rupuset saa sylinterit olla. omassa natikassa on renkaat joskus ruostuneet putkiin. jännän näköiset ympyrät siinä puolivaiheilla. muuten on seinämät vähän lasittuneet, mutta vaurion kohdalla aivan kuin olisi lasikuulapuhallettu ja kuopalla. ei uskoisi että renkaat kulkee yli katkeamatta.
lähtee käyntiin kolmella ja vähitellen ottaa neljännen mukaan. kierroksilla puskee öljypiskoa pakoputkesta. piti laittaa jatkopala pakoputkeen ettei ole naama öljyssä siirtoajossa.
ja miksi en korjannut kun oli kone auki? lohkosta pari kannenpultin kierrettä tosi paskana, reikä niin väljä että helicoil on varttikierros tyhjänpäällä. kiertokankien laakeripukit sekoittuneet keskenään. edellinen omistaja rälläköinyt liuskoja, kun ei ollut saanut sopimaan. kannentiiviste liimattu ohuelti silikonilla. hyvin kulkee ja tehot suurinpirtein tallella.
pitäis toinen kone entisöidä, vielä ku osia saa. - miketsun
Kiitosta vinkeistä! Sain tuossa jo aika hyvää tietoa yheltä puolitutulta, jonka kotipaikalla samanlainen trarktori nelikkona ja tehnyt siihen samanlaisen remontin. Eli selvää kauraa!
Lohko irti ja koneistamolle putkitettavaksi. Sen takia putket samantien, että eliminoituu pois se jos joskus syöpyy itse lohkon sylinteriin reikä. Hommaan täydellisen moottorin korjaussarjan, laakeri, männät, tiivistesarjat, vesipumppu, ö-pumppu yms. tarpeellinen hilipetööri. Kone muuten itessään on tosi hyvässä kunnossa joten sen puoleen tarkoitus tehä kunnolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224324- 193391
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4022331- 272011
- 341954
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391949- 351704
- 151578
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191337- 121301