Ainoastaan Jumala pystyy näkemään tulevaisuuden ennalta yksityiskohtia myöten.
Jo varhain hän esitti ennustuksia Kristuksen saapumisesta. Esim. että tämä luvattu Messias tulisi Betlehemistä. Miika 5:2.
Kävi ilmi että Jeesus oli tuo Messias.
Raamatussa ennustettiin yli 700 v. etukäteen että Messias syntyy neitsyestä ja häntä halveksittaisiin ja että hän antaisi elämänsä ihmisten syntien vuoksi. Jesaja 7:14, 53:3,9,12
Myös yli 500 vuotta etukäteen ilmoitettiin että hän saapuisi Jerusalemiin aasilla ratsastaen ja hänet kavallettaisiin 30 hopearahasta. Sakarja 9:9, 11:12
Jumala ennusti myös tarkasti Messiaan ilmaantumis vuoden yli 500 v. etukäteen. Nehemia 2:1-5. Juuri ennustettuun aikaan Jeesus kastettiin ja voideltiin Messiaaksi, eli v. 29 Dan.9:25
Jeesus itse ennusti meidän aikaamme koskevan hyvän uutisen saarnaamisen. Matt.24:14, 21 ,22
Raamattu kuvaa myös yksityiskohtaisesti nykyisen asianjärjestelmän loppuvaiheet: maan turmeleminen, sodat, maanjäristykset, sairaudet elintarvikepulan, moraalin romahtamisen. Matt.24:3,7, 8 ja 2 Tim. 3:1-5
Raamattu kertoo myös ihmiskunnan tulevaisuuden. Jumalan on luvannut pelkää hyvää uskollisille palvelijoilleen kun Jeesus hallitsee maata taivaasta käsin.
Silloin kuolleet herätetään eloon ja saavat mahdollisuuden ikuiseen elämään. sairaudet poistetaan ja jopa kuolema. Ilm.5:10 ja 20:6,12 ja 21:4,5
Jos kaikki ennen ennustetut ovat täyttyneet niinkuin on kirjoitettu, voidaan varmasti luottaa että kaikki muutkin ennustukset ovat luotettavia, eikö niin ?
Ennustaako Raamattu tulevia tapahtumia?
12
70
Vastaukset
- sssssssssssdsad
Tässäpä yksi esimerkki Raamatun ennustuksesta, joka meni täysin pieleen:
24. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
25. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
26. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
27. Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
28. Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Tuosta Jeesuksen puheesta on kulunut melkein parituhatta vuotta, eikä hän ole tullut takaisin, vaikka kaikki kuulijat ovat kuolleet melkein parituhatta vuotta sitten.
Raamatun ennustukset ovat näin ollen epäluotettavia.- Allogenes
"tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Rutherford pisti paremmaksi: Miljoonat, jotka elävät nyt, eivät tule koskaan kuolemaan. - Lukutaito & Älli
Kontekstin huomioon ottaen Raamatun tutkija on eri mieltä .....
* Raamatun selaaminen *
:)
tuo vastauksen tuohonkin juttuun... - eikä kuolemaa ole..
Allogenes kirjoitti:
"tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
Rutherford pisti paremmaksi: Miljoonat, jotka elävät nyt, eivät tule koskaan kuolemaan."Rutherford pisti paremmaksi: Miljoonat, jotka elävät nyt, eivät tule koskaan kuolemaan. "
Muistappas nyt mitä siellä Ilmestyskirjassa taas sanotaankaan. - jt mies
eikä kuolemaa ole.. kirjoitti:
"Rutherford pisti paremmaksi: Miljoonat, jotka elävät nyt, eivät tule koskaan kuolemaan. "
Muistappas nyt mitä siellä Ilmestyskirjassa taas sanotaankaan.jehova ei ole kuolleiden jumala vaan elävien
- Allogenes
"Jos kaikki ennen ennustetut ovat täyttyneet niinkuin on kirjoitettu, voidaan varmasti luottaa että kaikki muutkin ennustukset ovat luotettavia, eikö niin ?"
Ensinnäkin, ei. Se, että esimerkiksi kolikkoa heittäessä saa kuusi klaavaa peräjälkeen ei tarkoita sitä, että seuraava olisi klaava.
Siksi toisekseen, ennustetut asiat eivät ole täyttyneet niin kuin on kirjoitettu.
"Ainoastaan Jumala pystyy näkemään tulevaisuuden ennalta yksityiskohtia myöten."
Tälle ei ole mitään todisteita. Myös jotkut ennustelijat, kuten Cayce tai Nostradamus ovat sattumoisin ennustaneet asioita oikein.
"Jo varhain hän esitti ennustuksia Kristuksen saapumisesta. Esim. että tämä luvattu Messias tulisi Betlehemistä. Miika 5:2."
Ei ole mitään todistetta siitä, että Jeesus olisi tullut Betlehemistä, tässä se nyt nähdään. Jos ollaan tiukkoja, voidaan sanoa, ettei ole mitään silminnäkijätodistetta Jeesuksesta ylipäätään. Jeesuksen syntymää eivät todistaneet Raamatun kirjoittajista yhtään kukaan, joten he saivat sen toisen tai kolmannen käden tietona.
"Raamatussa ennustettiin yli 700 v. etukäteen että Messias syntyy neitsyestä ja häntä halveksittaisiin ja että hän antaisi elämänsä ihmisten syntien vuoksi. Jesaja 7:14, 53:3,9,12"
Jokainen Assyrian kuningas tuolloin antoi elämänsä ihmisten syntien vuoksi. Neitseestäsyntymistarinat olivat kanssa yleisiä. Itse asiassa Jesaja ainoastaan puhui "nuoresta naisesta". Aika moni lapsi on syntynyt nuoresta naisesta.
"Myös yli 500 vuotta etukäteen ilmoitettiin että hän saapuisi Jerusalemiin aasilla ratsastaen ja hänet kavallettaisiin 30 hopearahasta. Sakarja 9:9, 11:12"
Todisteet 30 hopearahasta olivat Juudaksella ja fariseuksilla, kummatkaan eivät ole evankeliuminkirjoittajien mukaan luotettavia lähteitä.
"Jumala ennusti myös tarkasti Messiaan ilmaantumis vuoden yli 500 v. etukäteen. Nehemia 2:1-5. Juuri ennustettuun aikaan Jeesus kastettiin ja voideltiin Messiaaksi, eli v. 29 Dan.9:25"
Samaan aikaan tosin oli hyvin monta muutakin messiasta, joista osa mainitaankin Raamatussa väärinä messiaina. Kun vääriä messiaita oli niin monta tuohon aikaan ja sitä ennenkin ja sen jälkeen, niin ennustukselta katoaa pohja.
"Jeesus itse ennusti meidän aikaamme koskevan hyvän uutisen saarnaamisen. Matt.24:14, 21 ,22"
Itseään toteuttava ennustus. Minä ennustan, että huomenna on tiistai.
"Raamattu kuvaa myös yksityiskohtaisesti nykyisen asianjärjestelmän loppuvaiheet: maan turmeleminen, sodat, maanjäristykset, sairaudet elintarvikepulan, moraalin romahtamisen. Matt.24:3,7, 8 ja 2 Tim. 3:1-5"
Joo, näitä on ollut viimeiset 2000 vuotta.
"Raamattu kertoo myös ihmiskunnan tulevaisuuden. Jumalan on luvannut pelkää hyvää uskollisille palvelijoilleen kun Jeesus hallitsee maata taivaasta käsin.
Silloin kuolleet herätetään eloon ja saavat mahdollisuuden ikuiseen elämään. sairaudet poistetaan ja jopa kuolema. Ilm.5:10 ja 20:6,12 ja 21:4,5"
Tämä toteutuu hengellisellä tasolla, poistuvat hengelliset sairaudet ja hengellinen kuolema.Juu, kyllä "Kuolleitten heräämisellä" tarkoitetaan oikeasti hengellistä heräämistä ei sitä, että miljardit kalmot palaavat maan päälle.
- gbfgdbgfbgf
MarkkuP kirjoitti:
Juu, kyllä "Kuolleitten heräämisellä" tarkoitetaan oikeasti hengellistä heräämistä ei sitä, että miljardit kalmot palaavat maan päälle.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Apostolinen_uskontunnustus
"Minä uskon [...] ruumiin ylösnousemisen..." - Sotkettu asia
gbfgdbgfbgf kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Apostolinen_uskontunnustus
"Minä uskon [...] ruumiin ylösnousemisen...""Minä uskon [...] ruumiin ylösnousemisen..."
Tämähän tarkoittaa Jeesuksen heräämistä kuoleista. Ei mitään muuta. Tämä on mukana uskontunnustuksessa, koska aikoinaan on ollut kiistelyä siitä, heräsikö Jeesus henkiin alkuperäiseen ihmisruumiiseensa, vai heräsikö hän henkiolentona "kummittelemaan" tai jonkinlaisena inkarnaationa uuteen ruumiseen. - Pii on 3.0
MarkkuP kirjoitti:
Juu, kyllä "Kuolleitten heräämisellä" tarkoitetaan oikeasti hengellistä heräämistä ei sitä, että miljardit kalmot palaavat maan päälle.
... " tarkoitetaan oikeasti hengelistä heräämistä ," _
Apt 26 ;8- 9 ,
Room ; 4 ; 17, - Siinä kerrotaan , miten korkein Kutsuu olemattomuudesta takaisin sinne kadonneet , ja on herättänyt poikansa elämään kuolleitten esikoiosena , siitä todisteeksi .
Sakaria 3 ; 1 -8 , Siinä Jeshua seisoo ,ylösnousseena ihmisenä , Enkelien tuomioistuimen edessä , -Lain mukaan tuomittavana , -
Raamatussa on 2 peruuttamatonta Korkeimman ilmoitusta ; kumpikin koskee samaa asiaa ; "
.."Minä olen vannonut itse kauttani, Minun suustani on lähtenyt Totuus , peruuttamaton sana ,, ; Jokaisen on minun eteeni tultava , " -
se ei ole mitään -henkimaailman asioita , vaan jokaisen ihmisen on tultava Korkeimman eteen todistajaksi ensimmäistä Murhaajaa vastaan , joka on ollut murhaaja alusta asti ,
Siksi jokainen ihminen Adamin jälkeen herätetään olemattomuudesta Korkeimman voimalla . kaikki . - Kristus herättää=>
MarkkuP kirjoitti:
Raamatussa kyllä kerrotaan-ja
taidetaan usein hautajaisissakin siihen vedota?-
että *viimeisenä päivänä* Kristus herättää kuolleet.
Ylösnousemus kuuluu Kristilliseen oppiin.
Vainajien* hengellinen herääminen* ei kuulosta kristilliseltä
eikä Raamattuun perustuvalta laisinkaan.. lol
- Hes. 37
Vanhan Testamentin profeetat ennustavat meidän päivinämme tapahtuvaa ja osin jo tapahtunuttakin Israelin kokoamista omaan maahansa ja heidän hengellistäkin ennalleenasettamista. Lue esim. Jer. 31 ja Hes. 37.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197606Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista807041- 955304
- 524785
- 2424357
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494336- 444255
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284008- 593143
- 482606