Tarvitsisin asiantuntevaa apua

Hädissään oleva

Hei.

Olen tästä joskus aiemminkin tänne kirjoitellut, mutta epäselvyyksiä yhä on eli laitan nyt vielä kertaalleen.

Onnistuin tekemään koneeni osin käyttökelvottomaksi kajoamalla keskusasetuksiin eräästä syystä. Internetiin ei enää päässyt. Tästä syystä suoritin puhtaan Windowsin uudelleenasennuksen. Kone on toiminut tämän jälkeen normaalisti.

Myöhemmin kuitenkin tuli mieleen, että koneessa saattoi olla haittaohjelmia ja asia jäi vaivaamaan. Sain täällä apua asiaan ja suoritin Recuva-ohjelmalla tuhoutuneiden tiedostojen etsimistoimenpiteen. Recuva löysi yhteensä 797 436 tiedostoa. Yksi tiedostoista oli rootkit.avp. Tiedoston polku oli C:\ProgramData\Avira\AntiVir Desktop\PROFILES\. Tiedoston palauttaminen ei onnistu, sillä se on päällekirjoitettu.

Olen huolissani siitä, onko mahdollisesti tietokoneessani ollut rootkit-tartunta. Olen ihmetellyt tuota .avp-tiedostomuotoa ja yrittänyt etsiä siitä tietoa. Tällainen keskustelu löytyi: http://forum.avira.com/wbb/index.php?page=Thread&threadID=137284 - tuolla on jotain puhetta aiheesta, mutta en oikein tajua mitään huonolla englannillani.

Olisin TODELLA kiitollinen avusta!

3

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin on enää mitään tartuntaa kun Windows on kerran uudelleen asennettu. Halutessasi voit tehdä tarkistuksen esimerkiksi Malwarebytes ohjelmalla ( Täysi tarkistus).

• Hädissään oleva

Joo, ei enää, mutta voisiko tuo jo päällekirjoitettu tiedosto rootkit.avp olla virus, joka joskus on ollut koneessa. Löysin netistä muutaman englanninkielisen keskustelun tuosta tiedostosta, jotkut olivat löytäneet sen Avira-skannerilla polusta C:\ProgramData\Avira\AntiVir Desktop\PROFILES\. Joku oli vastannut että näyttää lailliselta tiedostolta. Onko tuo tiedosto virus?

• Hädissään oleva
        Hädissään oleva kirjoitti:

Joo, ei enää, mutta voisiko tuo jo päällekirjoitettu tiedosto rootkit.avp olla virus, joka joskus on ollut koneessa. Löysin netistä muutaman englanninkielisen keskustelun tuosta tiedostosta, jotkut olivat löytäneet sen Avira-skannerilla polusta C:\ProgramData\Avira\AntiVir Desktop\PROFILES\. Joku oli vastannut että näyttää lailliselta tiedostolta. Onko tuo tiedosto virus?

Nyt ratkesi. Se rootkit.avp polusta C:\ProgramData\Avira\AntiVir Desktop\PROFILES\ on Avira AntiVir Desktopin luoma pikakuvake Aviran rootkit-skanneriin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4194
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      18
      3186
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      395
      2250
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1939
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1931
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1787
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1639
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1457
    9. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      68
      1260
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1231
    Aihe