Vanlig matsoda alltså,vid bakning ,städning,halsbränningar och nu läste jag ett nytt tips som fungerar (åt mig åtminstone )Jag har lidit av kliande utslag på händerna och har använt alla möjliga salvor,mest kortison.Nu har jag blandat soda i vanlig oparfymerad grundkräm och strukit på,det fungerar.Mängden soda får man pröva sig fram med.
Soda är bra till mycket.
3
224
Vastaukset
Sodablästring är också en användning, har också blandat soda i vanligt byggnads silicon för att få en tjockare blandning som man kan forma med händerna, man kan tex använda till tryck eller gjutformar, glasfiber formar etc
- tant gredelin
Många "naturmedicier " fungerar bra.Min farmor använde groblad som bandage om man fick större sår som blev inflammerade.Grankåda användes också,nu görs det visst riktigt "officiellt "salva där kådan ingår.Kamferdroppar på en sockerbit användes som hjärtstyrkande kommer jag ihåg,och alunsten mot sår vid rakning.
- häxan hon rör om i .
tant gredelin kirjoitti:
Många "naturmedicier " fungerar bra.Min farmor använde groblad som bandage om man fick större sår som blev inflammerade.Grankåda användes också,nu görs det visst riktigt "officiellt "salva där kådan ingår.Kamferdroppar på en sockerbit användes som hjärtstyrkande kommer jag ihåg,och alunsten mot sår vid rakning.
Gamla huskurer är inte att förakta,fungerar ofta bra.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238459Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1056667Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783840- 863629
- 1663034
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432959- 472937
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412809Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222486Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962084