Voyagerin rengas-ja vannekoko

Heku

Tarvitsisin Voyageriin talvipyörät. Rek.otteeseen on merkitty rengaskoko 215/65R15. Sopivatko autoon myös 16 tuuman vanteet ja erikokoiset renkaat? Vaikuttaako rengas- ja vannekoon muuttaminen esim. ABS:ään?

11

2105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ast

Ei vaikuta absin toimintaan. Jarrutuntuma heikkenee sitä mukaa, mitä isompi kehä renkaassa on. Voithan silti valita 16" renkaat, joiden kehä vastaa alkuperäistä.

• Akselipainot

Voyagerissa on korkeat akselipainot, kaikkien renkaiden kantavuus ei riitä. Matalaprofiilisissa on heikko kantavuus.

• GV3.3LE-96
        Akselipainot kirjoitti:

Voyagerissa on korkeat akselipainot, kaikkien renkaiden kantavuus ei riitä. Matalaprofiilisissa on heikko kantavuus.

Älä osta mitä tahansa erikoisvanteita, ellet tiedä niiden kantavuutta. Voyagerissa pitää olla vanteella aika lailla kantavuutta, ja moni ei ole sitä huomioinut. Itse hankin myös talvirenkaisiin nk. alkuperäiset aluvanteet, 15 tuumaiset. Ne tosin maksaa merkkiliikkeen varaosana aivan sikana, mutta itelle löysin ne purkuautosta.

• Pete

Minulla on 215/65R16 sekä kesä että talvi, Grand Voyager -96.

Suomalaisessa rekkariotteessa on jotain sekavaa skeidaa, saksalaisessa rengaskoot on OK.

• vaskaaja

Joko löysit renkaat? Minulla olis peltivanteilla kokoa 215/65R15 olevat Nokian Q-kitkat. Ovat olleet Voyagerissani. Eivät ole huonot, mutta ylimääräisenä myisin.

• Kiinnostaa

Toiset vanteet pitäisi saada Grand Voyager vm. 2000 autoon. Myös peltivanteet kelpaavat jos ne ovat hyväkuntoiset ja mielellään nähtävissä Oulun seudulla.

On jo hyvät nastarenkaat joten kitkarenkaille ei todennäköisesti olisi paljonkaan käyttöä. Kesärenkaat alkavat olla kohta vaihtokunnossa.

Jos myyt vanteet erikseen tai et laske Q-kitkoille paljon arvoa, niin lähetä viestiä roskapostilaatikkooni akuankka12345@hotmail.com, vastaan sitten oikealla sähköpostiosoitteellani.

Myös muut hyväkuntoisten sopivien alumiini- tai peltivanteiden myyjät voivat lähetellä viestiä. Koko 15", kantavuus yli 670 kg, pulttijako 5*114.3 mm, ET noin 35 mm, keskireikä 71.5 mm.

• Heku

Vastasit kyselyyni renkaista ja vanteista. Vieläkö ne on myynnissä? Paljonko hintaa? Ilmoittele.

• Heku kirjoitti:

Vastasit kyselyyni renkaista ja vanteista. Vieläkö ne on myynnissä? Paljonko hintaa? Ilmoittele.

Siis minulla on vanteet ja vastasin äsken...

• Joko löytyi, minulla olisi vanteet 16 tuumaa, pelti?

• Kippiskö kauppaa

Heh,eiköhän 10v aikana ole jo vanteita/renkaita löytynyt...

• Myöskin

Ihmetyttää 10 vuotta vanhan aiheen ylösnosto, ei ymmärrä ;(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4704
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3825
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      408
      2494
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2241
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2064
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1888
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1758
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1527
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1411
    Aihe