Ostin Daewoo nubira 1.8 sx:n. Huomasin juuri,että takalokasuojassa ja alustassa näkyy paljas pelti ilman mitään suojauksia.
Edellisessä autosssani Audi A 3:sa asiat oli aivan toisin. Taisin pistää käteni paskaan ainakin mitä tule tämeän merkin ruostesuojaukseen. Vaihtoon lähtee.
Paljas pelti näkyy
6
1908
Vastaukset
- Wiwwe
Uusissa autoissa on yleensä puhkiruostumattomuustakuu. Takuu edellyttää tosin auton käyttämistä tietyin väliajoin maahantuojan valtuuttamassa tarkastuksessa = Jos ruostetta huomaa se täytyy välittömästi korjauttaa. Kyseinen asia on pienellä pränttinä jossain käyttöohjeitten joukossa. Ja jos olet viisas ja kauaskatseinen, että suojautat autosi ruostesuojaamossa, niin takuu loppuu välittömästi. Mutta uskoisin, en siis ole varma, että autossasi näkyvä paljas pelti on edes sinkitty tai galvanoitu... Mutta mikään pintaan ruiskutettu aine ei ole ikuista, eli tervemenoa tarkastuksiin maahantuojan valtuuttamalle korjaamolle jos ruostetta ilmaantuu... Kaikesta rahastetaan nykyään, jopa auton ruostumattomuudesta...
- Pirre
Ei ole tarkoitettukaan kestämään. Daewoot on tehty näyttäviksi, mutta laatu on täyttä paskaa myös ruostumista ajatellen.
- Mara
Pirre kirjoitti:
Ei ole tarkoitettukaan kestämään. Daewoot on tehty näyttäviksi, mutta laatu on täyttä paskaa myös ruostumista ajatellen.
Tuo nyt on silkkaa liioittelua. Se kestää varmasti ruostumatta sen takuun puitteissa, mikä sille on kulloinkin annettu. Toisaalta nykyauton ei kat todella ole tarkoituskaan olla ns. ikuinen.
- takuu
Puhkiruostumattomuustakuu koskee ilman ulkoista syytä alkanutta ruostumista. Se EI siis koske kiveniskemästä tms. alkanutta ruostetta.
Tuosta takuun loppumisesta, eri merkeillä on hieman eri politiikka. Hyundain mahaatuojan edustaja melkein suositteli alustan lisäsuojausta asiallisessa liikkeessä, ei kuulema vaikuta takuuseen.
Työkaveri ohjattiin Renaultin huollosta erikoistuneeseen ruosteenestoliikkeeseen.
Että sillai.
- -ah-
Itselläkin Nubira ja huomasin ihan saman jutun jokin aika sitten. Sitä en tiedä onko tuota peltiä käsitelty millään. Useimmissa autoissa se on maalattu mustaksi tai päällystetty jollakin aineella. Tiedä sitten tekeekö moinen päällystys pellistä todellisuudessa sen ruoste kestävämpää.
Minulle asialla ei sinänsä ole hirveästi väliä, koska olen ruostesuojauttanut joka ikisen ostamani auton, ja niin aion suojauttaa Nubirankin. - Sami
eikös siinä ole kuitenkin (muovi tms.) pinnoite maalipinnan päällä. se pinnoite on vain noissa väritön, kun yleensä se on mustaa tai harmaata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181720Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738