En siis itse ole tällainen, mutta sukulaiseni on. Siis 25v nuorimies, ammattikoulun joskus käynyt, ja armeijan jälkeen hetken ollut jossain hanttihommissa, ei koskaan kuitenkaan viikkoa kauempaa pystynyt tällaiseen. Nyt ollut useita vuosia työttömänä. Asuu yksin, ja käyttää alkoholiakin reippaalla kädellä, pelaa pleikkarilla sekä virittelee satunnaisesti autoja ja mopoja toisen samankaltaisen jermun kanssa. Tosin tämä jermu on muutaman vuoden nuorempi, ja ei ole aivan näin hunningolla vielä.
Sukulaiseni päivärytmi on aivan päälaellaan. Nukkumaan tämä menee joskus aamutunteina, ja herää siinä iltapäivällä, klo 14 aikoihin, joskus menee jopa 16:sta ennen kuin mies pääsee sängystä ylös. Kerran menin aamulenkillä käymään tämän kotona, niin aamu 8:lta tämä oli vielä hereillä, kaljapurkkeja talo täynnä ja tupakantumppeja siellä täällä, oli kuulemma menossa kohta nukkumaan. Oli pelaillut pleikkarilla koko yön. Yritin puhua järkeä, mutta ei kiinnostanut.
On missannut monet työhaastattelut ihan sen takia, että haastikset on monesti aamulla tai aamupäivällä, kuitenkin yleensä ennen lounasaikaa. Kun kertakaikkiaan miestä ei saa edes pommia räjäyttämällä hereille ennen klo 14. Eikä isokokoista miestä kanneta autoon ja pakoteta lähtemään. Olen kokeillut kaikenlaista, kovaäänisellä, stereot täysille, vislapillillä, tönimällä, yms. Ei vaikutusta, 100 kg ruho vain makaa ja kuorsaus jatkuu. Korkeintaan vähän örisee.
Miten tällainen voi päästä töihin, kun ei ehdi edes työhaastatteluun. Aikaisemmista töistä on tullut kaikista lopputili, ihan sen takia kun miestä ei ole muutaman päivän työssäolon jälkeen näkynyt enää paikalla, eikä ole vastannut puheluihin, vaan on nukkunut sikeitä kotonaan. 5 päivää taisi olla ennätys, mihin kaveri pystyi, sen jälkeen veteli jälleen hirsiä iltapäivään saakka. Yhtälö on mahdoton, kun Herra menee nukkumaan vasta siihen aikaan, kun pitäisi jo lähteä pikuhiljaa töihin päin.
Joku iltatyö tai yötyö sopisi varmaan, mutta ei niihinkään pääse jos ei ehdi haastatteluun. Toivoton tapaus.
Kuinka saada töitä jos nukkuu klo 14 saakka?
155
6843
Vastaukset
- uudet tuulet
Mikä saa sinut luulemaan että on jotenkin normaalia herätä aamulla aikaisin? Nykyään lähes kaikilla tuttavillani jotka oli ennen töissä 8-16 on ihan oudot vuorotyöajat. Ei niille voi edes soittaa tai mennä käymään kun ne voi olla töissä tai keskellä päivää nukkumassa. Itsekin olen jo vuosia ollut ihan oudossa rytmissä ja muutaman tunnin yöunilla. Lisäksi pomo voi soittaa myös vapaapäivänä töihin ja muutenkin on oltava koko ajan joustava ja puhelimen päässä tavoitettavissa koska vaan. Suurten ikäluokkien normaalit työajat ovat vain muistoja menneiltä ajoilta ei niitä enää kenelläkään nykyaikana ole.
- syvä huokaus
"Kenelläkään" lienee vähän kärjistetty ilmaus, mutta vuorotyöt ei tosiaan ole mikään harvinaisuus nykyään.
Itse ravintola-alalla, pääasiassa työt alkaa iltakuuden ja kymmenen välillä, töistä päästään pilkun jälkeen, tai kun duunarimäärä on arvioitu yli ja jonkun pitää lähteä kotia. Uni ei tule heti duunista päästyä, joten tyypillinen vällyjen väliin kömpimisaika on 03-07 välillä, riippuen moneltako kuppila on pistänyt ovet säppiin. Näin ollen herääminenkin tapahtuu 10-15 välillä.
Joskus tulee näitä tapahtumia että täytyykin olla jo puolilta päivin pystyssä ja pirteänä töissä, ei ole harvinaista vetää 12:00-04:00 vuoroakaan. Silloin nukutaan kun ehditään, ja uni saattaa ottaa paikkansa vaikka keskellä päivää, niin outoa kuin se 09-17 työtä tekeville saattaakin olla (tuskin moni tämmöisestä tosin enää yllättyy).
Ja nimenomaan tuo että häly töihin saattaa tulla kesken "yö"unien, tai muuten vaan vapaapäivänä jos joku muu duunari on estynyt. Tää on tätä extran elämää, vakkaripaikat on tällä alalla ihan kiven alla.
Jos töitä haluaa tehdä niin niitä löytyy, myös yöeläjille. Mutta ei tämä aloituksessa mainittu jantteri vaikuta kovin innokkaalta työelämään astujalta, ja aikuista ihmistä on pirun vaikea mihinkään vastentahtoisesti pakottaa. Jos ei edes yhtenä päivänä saa persustaan sängystä niin aikaisin että haastatteluun ehtisi, niin kertonee riittävästi kaverin tulevaisuuden plääneistä. Sääli että tuollaisia tyyppejä on, menee elämä aika ohi siellä pelimaailmassa. "Mikä saa sinut luulemaan että on jotenkin normaalia herätä aamulla aikaisin? "
Näin ollaan eletty ammoisista ajoista lähtien. Ihminen on herännyt aamuisin metsästämään ja iltaisin mennyt nukkumaan ja yrittänyt minimoida oman kehonsa energian tarvetta. Öisin kun pitäisi nähdä jotain että pystyisi jotain tekemään.
Ihmisen kroppa tuottaa myös endorfiinia ja D vitamiinia auringon valossa, erityisesti valkoisilla ihmisillä tämän tuotto on korkeampi koska auringon valoa ei saa yhtä paljon näin pohjoisessa.
Eli totta helvetissä ihminen on päiväeläin, öisin on mitä luonnollisinta nukkua. Tämä nykyainainen TV:n tuijottaja sukupolvi on hyvästä syystä saanut kukkahattutädit kiroamaan nykyisen viihteen jonka ansiosta osa ihmisistä on vieraannettu normaalista rytmistään.- parempi elämä
mikk86 kirjoitti:
"Mikä saa sinut luulemaan että on jotenkin normaalia herätä aamulla aikaisin? "
Näin ollaan eletty ammoisista ajoista lähtien. Ihminen on herännyt aamuisin metsästämään ja iltaisin mennyt nukkumaan ja yrittänyt minimoida oman kehonsa energian tarvetta. Öisin kun pitäisi nähdä jotain että pystyisi jotain tekemään.
Ihmisen kroppa tuottaa myös endorfiinia ja D vitamiinia auringon valossa, erityisesti valkoisilla ihmisillä tämän tuotto on korkeampi koska auringon valoa ei saa yhtä paljon näin pohjoisessa.
Eli totta helvetissä ihminen on päiväeläin, öisin on mitä luonnollisinta nukkua. Tämä nykyainainen TV:n tuijottaja sukupolvi on hyvästä syystä saanut kukkahattutädit kiroamaan nykyisen viihteen jonka ansiosta osa ihmisistä on vieraannettu normaalista rytmistään.Normaalit rytmit helvettiin :D Yöllä on paras aika grindata levuja ja gearia alteille.
- Likkaö_Ö
parempi elämä kirjoitti:
Normaalit rytmit helvettiin :D Yöllä on paras aika grindata levuja ja gearia alteille.
Haha. Niin on, mutta partyja ei pahemmi oo, kun suurin osa muista on nukkumassa. Eipähän toisaalta kukaan änge samalle spotille.
- paska elätti
parempi elämä kirjoitti:
Normaalit rytmit helvettiin :D Yöllä on paras aika grindata levuja ja gearia alteille.
Opettele kirjoittamaan oikein. Mikä helvetti on gearia alteille tai grindata levuja?paskaa slangia josta ei ota erkkikään selvää. Ja sä taidat olla samanlainen kuin ton aloittajan sukulaismies:täysin saamaton laiskapaska,jonka elämän ilona on toisten yörauhan häirintä ja sääntöjen rikkominen.
- GamerGirl91
paska elätti kirjoitti:
Opettele kirjoittamaan oikein. Mikä helvetti on gearia alteille tai grindata levuja?paskaa slangia josta ei ota erkkikään selvää. Ja sä taidat olla samanlainen kuin ton aloittajan sukulaismies:täysin saamaton laiskapaska,jonka elämän ilona on toisten yörauhan häirintä ja sääntöjen rikkominen.
Hey, olen vakaasti työelämässä (työaika 6-14) ja toi ei ole slangia vaan ihan arkikieltä minulle. Grindata leveleitä alteille = (raastavan hitaasti) ilman mitään erikoisapuja/boosteja saada kehitettyä alter-egoaan, eli virtuaalimaailman minäänsä.
Ku tuun töistä kotiin siinä vähän yli kello kahden niin on mukava käynnistää kone ja aloittaa World of Warcraftin pelaaminen. Illalla sit nukkumaan 20-21 välillä, koska herätys on 5.00 aamulla.
Niin tosiaan, olen suht. pienikokoinen ja hoikka naisihminen. Kauniiksikin ovat sanoneet. Minulla on pitkät mustavioletit hiukset. :) - Suksi....
paska elätti kirjoitti:
Mitä helvettiä. Kyllä jokainen tietää että mitä on öisin grindata levuja ja gearia alteille! Öisin löytää parhaat spotit.
Painu takaisin sinne seitkytluvulle, dinosauri! - pihtarius
GamerGirl91 kirjoitti:
Hey, olen vakaasti työelämässä (työaika 6-14) ja toi ei ole slangia vaan ihan arkikieltä minulle. Grindata leveleitä alteille = (raastavan hitaasti) ilman mitään erikoisapuja/boosteja saada kehitettyä alter-egoaan, eli virtuaalimaailman minäänsä.
Ku tuun töistä kotiin siinä vähän yli kello kahden niin on mukava käynnistää kone ja aloittaa World of Warcraftin pelaaminen. Illalla sit nukkumaan 20-21 välillä, koska herätys on 5.00 aamulla.
Niin tosiaan, olen suht. pienikokoinen ja hoikka naisihminen. Kauniiksikin ovat sanoneet. Minulla on pitkät mustavioletit hiukset. :)Itsekehusi kaikuu kuuroille korville koska et anna pillua kenellekään.
- 40ke/v
mikk86 kirjoitti:
"Mikä saa sinut luulemaan että on jotenkin normaalia herätä aamulla aikaisin? "
Eli totta helvetissä ihminen on päiväeläin, öisin on mitä luonnollisinta nukkua. Tämä nykyainainen TV:n tuijottaja sukupolvi on hyvästä syystä saanut kukkahattutädit kiroamaan nykyisen viihteen jonka ansiosta osa ihmisistä on vieraannettu normaalista rytmistään.Niiin,miksiköhän tämä on ap:n ongelma.Se kun on vaaan niin että tuon ikäinen ihminen on jo aikuinen,25v,ja sen tulee itse tajuata ryhdistäytyä elämässä.Mutta,jos ei kiinnosta,ei siihen voi kukaan ulkopuolinenkaan pakottaa.Jos olet puhunut ja ei tee vaikutusta,niin ei sitten.Sittenhän viettää elämänsä kaljan,pleikkarin ja autojen kanssa.
- tsaukkis 1
paska elätti kirjoitti:
Ja näitä vitun luusereita meidän pitää elättää?Itse painanut duunia vuodesta -75,aamua,iltaa,kolmea vuoroa,keskeytymätöntä kolmea,jatkuvaa iltaa etc,etc.Ei muuten kiinnosta,menköön nämä luuserit hakemaan elantonsa vaikka kaatikselta,meidän duuni ei ole elättää tällaisia paskoja.Sorry,mutta paskoja nämä idiootit ovat ja kuuluisivat jonnekin muualle kuin järjestäytyneen yhteiskunnan piiriin.
- 0,67€/kk
syvä huokaus kirjoitti:
"Kenelläkään" lienee vähän kärjistetty ilmaus, mutta vuorotyöt ei tosiaan ole mikään harvinaisuus nykyään.
Itse ravintola-alalla, pääasiassa työt alkaa iltakuuden ja kymmenen välillä, töistä päästään pilkun jälkeen, tai kun duunarimäärä on arvioitu yli ja jonkun pitää lähteä kotia. Uni ei tule heti duunista päästyä, joten tyypillinen vällyjen väliin kömpimisaika on 03-07 välillä, riippuen moneltako kuppila on pistänyt ovet säppiin. Näin ollen herääminenkin tapahtuu 10-15 välillä.
Joskus tulee näitä tapahtumia että täytyykin olla jo puolilta päivin pystyssä ja pirteänä töissä, ei ole harvinaista vetää 12:00-04:00 vuoroakaan. Silloin nukutaan kun ehditään, ja uni saattaa ottaa paikkansa vaikka keskellä päivää, niin outoa kuin se 09-17 työtä tekeville saattaakin olla (tuskin moni tämmöisestä tosin enää yllättyy).
Ja nimenomaan tuo että häly töihin saattaa tulla kesken "yö"unien, tai muuten vaan vapaapäivänä jos joku muu duunari on estynyt. Tää on tätä extran elämää, vakkaripaikat on tällä alalla ihan kiven alla.
Jos töitä haluaa tehdä niin niitä löytyy, myös yöeläjille. Mutta ei tämä aloituksessa mainittu jantteri vaikuta kovin innokkaalta työelämään astujalta, ja aikuista ihmistä on pirun vaikea mihinkään vastentahtoisesti pakottaa. Jos ei edes yhtenä päivänä saa persustaan sängystä niin aikaisin että haastatteluun ehtisi, niin kertonee riittävästi kaverin tulevaisuuden plääneistä. Sääli että tuollaisia tyyppejä on, menee elämä aika ohi siellä pelimaailmassa.Ei tuo ravintoloissa yöllä notkuminenkaan ole normaalia ihmisten toimintaa. Miksi ravintoloihin ei voi mennä niin, että sieltä suoriutuu henkilökuntakin pois ennen puolta yötä?
- anothergamergirl
pihtarius kirjoitti:
Itsekehusi kaikuu kuuroille korville koska et anna pillua kenellekään.
Olet hauska. Kaltaisesi provotrollit piristää aina päivää. :------3
- aikataulujen vaihto
0,67€/kk kirjoitti:
Ei tuo ravintoloissa yöllä notkuminenkaan ole normaalia ihmisten toimintaa. Miksi ravintoloihin ei voi mennä niin, että sieltä suoriutuu henkilökuntakin pois ennen puolta yötä?
Jos henkilökunta haluaa ennen keskiyötä kotiin, niin muuttakoot silloin ravintolan aukioloaikoja siten, että siellä ei ole asiakkaita keskiyön aikoihin. Jos ravintola on keskiyöllä auki niin kyllä sitä asiakas silloin olettaa, että sinne voi silloin myös mennä.
- Yössä hämärässä
syvä huokaus kirjoitti:
Jos töitä haluaa tehdä niin niitä löytyy, myös yöeläjille. Mutta ei tämä aloituksessa mainittu jantteri vaikuta kovin innokkaalta työelämään astujalta, ja aikuista ihmistä on pirun vaikea mihinkään vastentahtoisesti pakottaa. Jos ei edes yhtenä päivänä saa persustaan sängystä niin aikaisin että haastatteluun ehtisi, niin kertonee riittävästi kaverin tulevaisuuden plääneistä. Sääli että tuollaisia tyyppejä on, menee elämä aika ohi siellä pelimaailmassa.En moralisoi, mutta itse kokeneena se viina oli syypää, jätin dokailun vapaille.
Peliriippuvuus on hankampi tapaus...
näin(toivottavasti) varhaisvaiheessa voi heittaa pelikoneen ikkunasta ulos,
sekin tehos mulle.
Yötyö vois olla, mutta, jos toista ei kiinnosta muuta ku viritellä kottosia, jos
heppu on pätevä, pankkilaina ja firma pystyyn,siitä kun lipsuu tietää ainakin olevansa pankin kanssa k****ssa.
Ehkä hänkin "aikuistuu".............. - työn sankari LOL
tsaukkis 1 kirjoitti:
Ja näitä vitun luusereita meidän pitää elättää?Itse painanut duunia vuodesta -75,aamua,iltaa,kolmea vuoroa,keskeytymätöntä kolmea,jatkuvaa iltaa etc,etc.Ei muuten kiinnosta,menköön nämä luuserit hakemaan elantonsa vaikka kaatikselta,meidän duuni ei ole elättää tällaisia paskoja.Sorry,mutta paskoja nämä idiootit ovat ja kuuluisivat jonnekin muualle kuin järjestäytyneen yhteiskunnan piiriin.
Onko ollut kivaa töissä? Ei ole tainnut olla :D:D:D:D Hikoile tonttu sorvin ääressä ja maksa verosi, niin saan rahaa. Hopi hopi.
- vaadin ison liksan
parempi elämä kirjoitti:
Onko palkka tarpeeksi,että sen takia raataa?
- 66+66
kaikki jotka tunnen on päivätöissä7-15.30 tai niillämain... kyllä normaalit työt tehdään siihen aikaan... poikkeuksia on vuorotyöt esim. sairaaloissa, poliisissa ym. tämänkaltaiset ja tietysti leipomot mutta harvempi näissä hommissa kuitenkaan on.
- Apinan tuntee kaikki
Eihän sille mitään voi,jos et tunne paljon ketään.
- 24h365
Työelämä on muuttunut tällä vuosituhannella kaikilta osin. Jos luetaan pois virastot, odotetaan duunarin venyvän kaikkina aikoina ja viikonloppuina. Kauppojenkin aukiolot saatetaan parin vuoden sisällä vapauttaa kokonaan. Ei pelkkää iltaa voi tehdä, mutta yhtä huonossa jamassa olet vaatiessasi perinteisiä työaikoja 7-15, 8-16, 9-17 jne.
- kyllä voi
Tunnen ihmisiä jotka tekevät pelkkää iltaa omasta halustaan. On tehneet jo vuosia.
- Yuukkis
kyllä voi kirjoitti:
Tunnen ihmisiä jotka tekevät pelkkää iltaa omasta halustaan. On tehneet jo vuosia.
Kelpais minullekin taas vaihteeksi iltavuorot... Olen silloin virkeämpi. Olen enemmän yöihminen. Tää aamuyöllä töihin herääminen on per-seestä. Ei voi mitään. Pääasia, että palkka juoksee eikä tuella tarvi kituuttaa...
- lvjhhv
Yuukkis kirjoitti:
Kelpais minullekin taas vaihteeksi iltavuorot... Olen silloin virkeämpi. Olen enemmän yöihminen. Tää aamuyöllä töihin herääminen on per-seestä. Ei voi mitään. Pääasia, että palkka juoksee eikä tuella tarvi kituuttaa...
Sama juttu. Vituttais istua sisällä keskellä kuuminta päivää.
Mukava tehdä iltavuoroa kun aamusella saa ensin parvekkeella paistatella arskan valossa muutaman tunnin, juoda aamukahvia ja lukea lehteä. Valoa riittää ja kun tuosta ottaa telineen esille, niin voi maalatakin hetken ennenkuin tarvitsee alkaa miettimään mitään.
- berttabyr
Kyllä ainakin työmatkaruuhkan perusteella suurin osa menee 8:ksi ja pääsee 16 pois. Itse olen sellaisessa asemassa, että saan valita työaikani. Menen 7:ksi niin pääsen klo 15 pois, ehtii tekemään enemmän kotona kaikenlaista. Olen huomannut, että varsinkin nuoret miehet meillä, kun saa valita työaikansa, niin he tulevat vasta 9:ksi tai sen jälkeen töihin, kun eivät jaksa muka herätä aikaisin. Itse en ymmärrä yövalvomista. Menen siinä kymmenen aikoihin nukkumaan, ja herään sitten aamukuudelta. Kesällä herään monesti itsekseen jo vähän ennen kuutta, kun linnut laulaa ja on valoisaa. Enkä osaa viikonloppuisinkaan nukkua 7:aa kauemmas. Meidän työpaikan nuoriso valvoo yli puolille öin, en vaan ymmärrä mitä järkeä tai tekemistä yöllä voi olla. Elämä on valintoja, itselleni sopii tämä, enkä muuksi halua muuttaa. Olisi kauheaa, jos työt alkaisi vasta 9:ltä. Heräisin kuitenkin 6-7 välillä, sitten kytätä kelloa ja odotella, eikä voisi tehdä oikein mitään isompaa, kun pitäisi kytätä sitä kelloa, että koska pitää lähteä. Tai sitten pitäisi yrittää väkisin valvoa puolilleöin, että saisi nukuttua aamulla pidempään. Mutta miksi valvoa jos väsyttää? Itselleni ainakin tulisi huono olo, jos nukkuisi myöhään, ja valvoisi yötä myöden, elimistö alkaisi mädäntyä. Aamut on parhaita, siitä saa virtaa koko päiväksi, ja jaksaa tehdä vaikka mitä. Töissä tuntuu muutenkin, että nuo 9:ksi tulijat eivät pääse kunnolla työtahtiin ennen puolta päivää, vaan lähinnä haahuilevat tehottomasti. Johtuuko juurikin tästä elimistön mädänneisyydestä? En tiedä, mutta en vaihtaisi työaikojani.
- tosion.
Jos sinä tykkäät mennä aikaisin töihin ei se tarkoita, että se on ainoa oikea vaihtoehto. Jos sinulle sopii paremmin tuo vuorokausirytmi niin anna mennä vaan, mutta älä luule, että sama rytmi on kaikille paras. Itelleni sopii parhaiten yötyö klo 0.00-7.00, silloin on eniten virtaa kehossa jne. Heräsinkin juuri tuossa tunti sitten.
- näin on
Jersey Shore ja Geordie Shore tulee koko yön MTVllä, siinä valvoo mukavasti :D
Haloo hei!! - 5+5
Minä taas vihaan aamuja ylikaiken ja olen todella väsynyt ja ärtynyt jos joudun heräämään aikaisin aamulla. Vasta illalla olen kaikkein virkeimmilläni ja unikin tulee parhaiten vasta aamuyöllä. Joten turha väittää että aikaisin herääminen olis kaikille ainut oikea tapa elää. Eiköhän tämä yhteiskunta pyöri jo muutenkin ihan tarpeeksi aamuvirkkujen ehdoilla. Itse tosin en edes ole työelämässä vaan sairauslomalla mielenterveydellisistä syistä.
- söaljdakjye
tosion. kirjoitti:
Jos sinä tykkäät mennä aikaisin töihin ei se tarkoita, että se on ainoa oikea vaihtoehto. Jos sinulle sopii paremmin tuo vuorokausirytmi niin anna mennä vaan, mutta älä luule, että sama rytmi on kaikille paras. Itelleni sopii parhaiten yötyö klo 0.00-7.00, silloin on eniten virtaa kehossa jne. Heräsinkin juuri tuossa tunti sitten.
se ei tainnut olla ap.n pointti kuitenkaan... ymmärsin että kyseessä oli huoli nuoren sukulaisen syrjäytymisestä!
ja varmasti aiheellinen huoli...mutta eihän sitä sivullinen voi auttaa jos toinen on päättänyt pilata elämänsä... sääli katsoa vierestä...
- repa59
Hah, hieno mies.
Ei tää duuni on sen arvoista vitullista sykettä, liiton rahalle joutaa - TakanaMennytTulevais
Ainoa taho joka saisi tuohon kaveriin "potkua" on armeija mutta valitettavasti kuvaamasi henkilöprofiili ei tule koskaan valituksi armeijan hommiin.
- vanhaakakkaa
armeija ei tee ihmisestä muuta kuin laiskan pellen.
- korpraali kojo
Hänhän on aloittajan mukaan suorittanut jo asepalveluksen:
"Siis 25v nuorimies, ammattikoulun joskus käynyt, ja armeijan jälkeen hetken ollut jossain hanttihommissa" - 5+5
Voin sanoa ettei armeijan käymisestäkään ole hyötyä tässä asiassa. Minäkin olen armeijan käynyt mutta sen jälkeen en ole ollut kuin ihan lyhyen aikaa töissä. Minulla tosin on muitakin syitä toimettomuudelle kuin vain laiskuus.
- 6 kk liikaa
vanhaakakkaa kirjoitti:
armeija ei tee ihmisestä muuta kuin laiskan pellen.
Armeijahan opettaa lähinnä juuri laistamista ym. sekoilua tai vaihtoehtoisesti (jos ei siitä satu pitämään tai on esim. liian fiksu) pelkkää vittuuntumista ja motivaation tappoa.
- lclchj
6 kk liikaa kirjoitti:
Armeijahan opettaa lähinnä juuri laistamista ym. sekoilua tai vaihtoehtoisesti (jos ei siitä satu pitämään tai on esim. liian fiksu) pelkkää vittuuntumista ja motivaation tappoa.
Nimenomaan. Armeija jos mikä opettaa lahjakkaankin tyypin keskinkertaisuudeksi.
Jos tekee jonkin homman hyvin tai osoittaa oma-aloitteisuutta, niin pelkkää vittua saa niskaan ja ne jotka osaa luikerella, pääsee pitkälle. Loput oppivat odottamaan hyvin tehokkaasti kunnes joku pelleistä sanoo että siirry tähän pisteeseen odottamaan. - (/(&¤##"#jgGFU/
Haa, mä meen nukkuun (jos ei ole duunia tms) jo kympiltä, täytyy vaan laittaa
kello soimaan sillon kun on mentävä, ja hommat käy useimmiten etänä.
- oleskelija69
Bääbää. Lampaita ahdistaa kun joku ei tottele babylonia.
- 2+15
olkaa vaan ihan rauhassa P.A. koko ajan mutta älkääpä kinutko lisää hynää mistään luukulta.
- MeMaksamme
Miten niin? Siihenhän se touhu tuollaisilla hemmoilla usein juuri perustuukin, että luukulta saa vuokran ja rahat elämiseen. Ei nimittäin kauan nälissään ja rahattomana pelailisi pleikkaa ja vetäisi kaljaa yöllä.
- bgeffg
MeMaksamme kirjoitti:
Miten niin? Siihenhän se touhu tuollaisilla hemmoilla usein juuri perustuukin, että luukulta saa vuokran ja rahat elämiseen. Ei nimittäin kauan nälissään ja rahattomana pelailisi pleikkaa ja vetäisi kaljaa yöllä.
Ei muuten perustu. Nykymaailmassa soskusta et saa mitään jos et tee mitään. Tuommoisella jätkällä on taatusti omia bisneksiä jos kerran korjailee kaikenmaailman mopon raatoja ja vetää kaljaa. Soskun luukulta elävillä ei ole varaa kaljaan, se on satavarma nyky-yhteiskunnassa.
Jos sulla on jotain vastaansanomista, niin ole hyvä ja pistä jotain faktaa kehiin, ja EI, en tarkoita sitä että kerrot satuja siitä kuinka joku kumminkaiman tuttu on myös pleikkarilla pelaava kaljan kittaaja jolle sosku on ostanut pleikkarinkin.
- Jätä se
Sika !
- Onnellinen työläinen
Itselläni on sellainen käsitys, ettei valtio kuvailemasi kaltaista vätystä lopun ikäänsä elätä, joten luulisi jossain vaiheessa loppuvan rahantulo kokonaan, kun jättää työhaastattelutkin väliin? En tarkalleen tiedä, mikä tilanne on tänä päivänä, mutta olen käsittänyt, että jos ei mene työkkärin sopimaan työhaastatteluun -tai vaikka koulutukseen, niin jää jokunen euro päivärahoja saamatta.. Selittäköön joku tarkemmin, jolla ajankohtaista tietoa.
- rento elämä <3
Ainahan sitä voi hankkiutua mielenterveysongelmien takia eläkkeelle.
- yh-mama
Jospas tämä mies olisikin varteenotettava yötyöläinen kunhan jättäisi kaljat juomatta.Me ihmiset ei olla samasta puusta veistettyjä.
- duunaripahyvinkinkin
Suurinosa nuorista tuntuu olevan tälläisiä, tuskin edes kiinnostaa työt kun saa rahaa mukavasti kotiokin tekemättä mitään!!
onneksi niihin tukien nostamiseen on tiettävästi tulossa muutoksia varsinkin juuri nuorten kohdalle, jos olet tarpeeksi kauan vetelehtinyt kotona, on mentävä vaikka siivoojaksi jos sitä työtä sulle tarjotaan, jos et ota vastaan niin sitten ei myöskään kela maksa tukia!! Hyvä näin, niin saadaan tollaset vätykset pois kuluttamasta meidän oikeiden työläisten verorahoja!!- loppu häämöttää
Nuoret saavat rahaa mukavasti sen takia että elämme hyvinvointiyhteiskunnassa. Se miten hyvinvointiyhteiskunnalla on varaa tällaiseen, johtuu tiukasta työmoraalista jossa töissäkäyvät pistetään tekemään 8 tuntisia päiviä. Jos päivät olisivat lyhempiä, eivät nuoret asennoituisi töihin kuin se olisi jonkinlaista orjan hommaa. Samoin jos töissäkäyvät eivät vihaisi työttömiä, huomaisivat työttömät että työ on ihan kivaa. Jos töissäkäyvät vihaavat työttömiä, on töihin turha mennä koska viha syntyy tällöin selkeästi työnteosta ja työpaikalla odottaa ihmisiä jotka ovat valmiita vihaamaan entisiä työttömiä.
Te työläiset viette niitä verorahoja tonne Kreikkaan ja EU pampuille. Ja niin kauan kun te työläiset elätte rahan kautta ja mietitte vain rahaa, ette näe kokonaisuuksia. Totuus on se että töihin vaaditaan täydellisiä yksilöitä tai sitten työtehtävät on sellaisia että tulevaisuudessa robotit tekevät ne työt. Ei ole mitään syytä kouluttautua tai edes innostua töistä mistä saa kenkää sen vuoksi että robotit syrjäyttävät. Jos vaatimustaso töihin on korkea, on selvää että vain vähemmistölle jää töitä. Milläs verorahoilla sinä ajattelit sitten elää kun koulutuksesi ei enää riitä työelämään?
Totuus on se että yhteiskunnan heikoimmat ovat aina määränneet tahdin siihen milloin yhteiskunta romahtaa. Jos heikkojen asema tehdään entistä heikommaksi, ketä voimme tästä syyttää? Työttömiä jotka ovat erittäin heikossa asemassa vai työssäkäyviä jotka perustelevat oman pahuutensa verorahojen avulla? Sitäkö varten töissäkäyvät tienaavat verorahoja että se oikeuttaa ihmisten vihaamisen? Luulin että verorahojen tarkoitus olisi auttaa yhteiskuntaa, mutta auttamisen sijaan sillä pyritään oikeuttamaan ihmisten vihaaminen. Ja jos standardit määritellään rahan ja etenkin verorahojen kautta, kuka maksaa verorahat sitten kun robotit tekevät suurimman osan töistä? Laitetaanko työttömät kaasukammioon? - ---
loppu häämöttää kirjoitti:
Nuoret saavat rahaa mukavasti sen takia että elämme hyvinvointiyhteiskunnassa. Se miten hyvinvointiyhteiskunnalla on varaa tällaiseen, johtuu tiukasta työmoraalista jossa töissäkäyvät pistetään tekemään 8 tuntisia päiviä. Jos päivät olisivat lyhempiä, eivät nuoret asennoituisi töihin kuin se olisi jonkinlaista orjan hommaa. Samoin jos töissäkäyvät eivät vihaisi työttömiä, huomaisivat työttömät että työ on ihan kivaa. Jos töissäkäyvät vihaavat työttömiä, on töihin turha mennä koska viha syntyy tällöin selkeästi työnteosta ja työpaikalla odottaa ihmisiä jotka ovat valmiita vihaamaan entisiä työttömiä.
Te työläiset viette niitä verorahoja tonne Kreikkaan ja EU pampuille. Ja niin kauan kun te työläiset elätte rahan kautta ja mietitte vain rahaa, ette näe kokonaisuuksia. Totuus on se että töihin vaaditaan täydellisiä yksilöitä tai sitten työtehtävät on sellaisia että tulevaisuudessa robotit tekevät ne työt. Ei ole mitään syytä kouluttautua tai edes innostua töistä mistä saa kenkää sen vuoksi että robotit syrjäyttävät. Jos vaatimustaso töihin on korkea, on selvää että vain vähemmistölle jää töitä. Milläs verorahoilla sinä ajattelit sitten elää kun koulutuksesi ei enää riitä työelämään?
Totuus on se että yhteiskunnan heikoimmat ovat aina määränneet tahdin siihen milloin yhteiskunta romahtaa. Jos heikkojen asema tehdään entistä heikommaksi, ketä voimme tästä syyttää? Työttömiä jotka ovat erittäin heikossa asemassa vai työssäkäyviä jotka perustelevat oman pahuutensa verorahojen avulla? Sitäkö varten töissäkäyvät tienaavat verorahoja että se oikeuttaa ihmisten vihaamisen? Luulin että verorahojen tarkoitus olisi auttaa yhteiskuntaa, mutta auttamisen sijaan sillä pyritään oikeuttamaan ihmisten vihaaminen. Ja jos standardit määritellään rahan ja etenkin verorahojen kautta, kuka maksaa verorahat sitten kun robotit tekevät suurimman osan töistä? Laitetaanko työttömät kaasukammioon?"Se miten hyvinvointiyhteiskunnalla on varaa tällaiseen, johtuu tiukasta työmoraalista jossa töissäkäyvät pistetään tekemään 8 tuntisia päiviä."
Hui, 8 tuntia. 100 vuotta sitten tuota olisi kutsuttu harrastukseksi. Ja kyllä se hyvinvointi tulee ihan innovaatiosta jonka kautta meillä on kaikki nykyiset apuvälineet kuten automatisoidut koneet, työkoneet, tietokoneet ja ohjelmat. Ei hyvinvointi tule siitä että raha vaihtaa omistajaa, mihin 99 % työstä suuntautuu. - hate breeder
--- kirjoitti:
"Se miten hyvinvointiyhteiskunnalla on varaa tällaiseen, johtuu tiukasta työmoraalista jossa töissäkäyvät pistetään tekemään 8 tuntisia päiviä."
Hui, 8 tuntia. 100 vuotta sitten tuota olisi kutsuttu harrastukseksi. Ja kyllä se hyvinvointi tulee ihan innovaatiosta jonka kautta meillä on kaikki nykyiset apuvälineet kuten automatisoidut koneet, työkoneet, tietokoneet ja ohjelmat. Ei hyvinvointi tule siitä että raha vaihtaa omistajaa, mihin 99 % työstä suuntautuu.Innovaatiot eivät auta siinä vaiheessa kun innovaatiot ovat ainoastaan harvojen ihmisten käytettävissä. Niin kauan kun työssäkäyvät pitävät teknologian omassa käytössä ja vihaavat työttömiä, pyritään vihan kautta teknologia pitämään työttömien ulottumattomissa. Harvalla on takapihalla tehdasta joka tuottaa itselle leivän. Harvalla on edes kasveille omaa kasvihuonetta tai puutarhaa millä tuottaa oma ravinto. Kaikkea pyritään automatisoimaan jonka seurauksena entistä vähemmän työvoimaa tarvitaan esimerkiksi ravinnon tuottamiseen. Jos teknologiaa ei kuitenkaan tehdä loppukäyttäjän tarpeisiin vaan teollisiin tarpeisiin, hyötyvät ne jotka saavat tämän teknologian käyttöön. Ne tietysti saavat joilla on varaa maksaa siitä. Jos työttömillä on rahaa maksaa ruoasta mikä on tuotettu tehtaissa, ei ongelmana ole raha. Jos rahan kautta pyritään eväämään se etteivät työttömät saa tätä teknologiaa käyttöön, koituu tästä luonnollisesti ongelmia jonka työttömät pyrkivät ratkaisemaan jonkinlaisella korjauksella. Ongelmanahan ei tällöin ole raha, rahan puute vaan ihmisten vihaaminen missä työttömille ei anneta mahdollisuutta työllistyä. Harva haluaa istuskella muuten vain himassa. Tämäkin Suomi24:n kirjoittelu on minulle opiskelua sekä yhteiskunnan sivistämistä jossa toimin sekä oppilaana että opettajana. Jokainen saa sitten itse päättää arvostaako minun kirjoituksia tai pitääkö minua pätevänä opettajana aivan kuten täällä kaikki arvostelevat toistensa kirjoituksia.
Olen kuullut siitä kuinka Suomessa on eletty sellaisissa olosuhteissa kun työajat ovat olleet 12-14 tuntisia. Tästä videosta 57 min 50 sekunnin kohdalta voi kuitenkin saada sellaisen käsityksen ettei kaikkialla ole aina olleet asiat näin:
http://www.youtube.com/watch?v=rkUYnN8s-SA#t=57m49s
Teknologian kehittymisessä on myös omat uhkakuvat. Vaikka roboteista ja automaatiotekniikasta on paljon hyötyä ihmisille, voidaan lähes kaikkea hyvää käyttää ihmisiä vastaan. Niin kauan kun ihmiset vihaavat toisiaan ja haluavat löytää syyn minkä perusteella vihata toisia ihmisiä, on mahdollisuus siihen että järjestelmä kaatuu ihmisten vihan seurauksena. Jos työttömät ovat vihan kohteina sen vuoksi että he kuluttavat verorahoja, voivat töissäkäyvät aina ryhtyä työttömiksi jos töissäkäynti ei miellytä. Tähän töissäkäyvät eivät kuitenkaan suostu koska heitä alettaisiin tämän jälkeen vihaamaan. Töissäkäyvät ennemmin haluavat laittaa työttömät tekemään ne työt mitä he eivät itse haluaisi työttöminä tehdä. Töissäkäyvät eivät myöskään halua päästää työttömiä tekemään samoja töitä mitä he itse tekevät. Jos yhteiskunnan ja tieteen kehittämistä estellään vihan ja keinotekoisen haitan avulla, on aina mahdollista että tästä seuraa suuria ongelmia. On myös mahdollista että ne ihmiset päättävät ratkaista riidat sodan avulla joilla on mahdollisuus järjestää sota. Riittää että kahdessa rinnakkaisessa valtiossa on samanlainen kärjistymä jossa työttömiä ei päästetä työelämään muihin töihin kuin sellaisiin mitä kukaan ei haluaisi tehdä. Poliitikot voivat sitten yhdessä sopia minä päivänä "vihollinen hyökkäsi". Ongelma ratkeaa sitten 5 vuoden sisällä ja ihmiset pääsevät jälleen rakentamaan parempaa yhteiskuntaa kun aiemmat talotkin on pommitettu matalaksi. Tiedekin kehittyy nopeaa tahtia kun ihmiset eivät enää keskity riitelyyn vaan tieteen kehittämiseen.
http://yle.fi/uutiset/yk_haluaa_viivyttaa_tappajarobottien_kehittamista/6616813
Toki työttömillä on aina mahdollisuus lähteä opiskelemaan, mutta jos duuniin otetaan ne parhaat ihmiset, on kyse yleensä nuorista joilla on parhaat paperit tai sitten vanhat konkarit jotka ovat tehneet kyseisiä hommia jo aiemminkin. Ne jäävät hieman väliinputoajiksi joilla ei ole sopivaa koulutusta eivät ole riittävän nuoria tai ei ole kokemusta niistä töistä mitä nykypäivänä vaaditaan. Toki varmasti jossain määrin löytyy ihan ok duuneja, mutta tommonen siivoojaksi pakottaminen on kyllä yhtä pelleilyä missä tommoset pakottajat pitäs ihan ekana pistää työttömäksi ja sakot päälle. Ne työttömät jotka eivät ole valmiita työelämään, heillä on todennäköisesti omassa elämässä semmosia ongelmia mitkä on syytä ratkoa etteivät muut työntekijät ihmettele sitä miksi toinen ei jaksa duunissa tai ei osaa toimia tehokkaasti töissä. Turha sitä on työnantajaa rasittaa työntekijöillä jotka eivät kykene töihin.
http://www.youtube.com/watch?v=Xbp6umQT58A
http://www.youtube.com/watch?v=6FMNFvKEy4c --- kirjoitti:
"Se miten hyvinvointiyhteiskunnalla on varaa tällaiseen, johtuu tiukasta työmoraalista jossa töissäkäyvät pistetään tekemään 8 tuntisia päiviä."
Hui, 8 tuntia. 100 vuotta sitten tuota olisi kutsuttu harrastukseksi. Ja kyllä se hyvinvointi tulee ihan innovaatiosta jonka kautta meillä on kaikki nykyiset apuvälineet kuten automatisoidut koneet, työkoneet, tietokoneet ja ohjelmat. Ei hyvinvointi tule siitä että raha vaihtaa omistajaa, mihin 99 % työstä suuntautuu."Hui, 8 tuntia. 100 vuotta sitten tuota olisi kutsuttu harrastukseksi."
Jostain luin että kivikauden metsästäjä-keräilijät käyttivät päivässä keskimäärin neljä tuntia elannon hankkimiseen.- Yuukkis
hate breeder kirjoitti:
Innovaatiot eivät auta siinä vaiheessa kun innovaatiot ovat ainoastaan harvojen ihmisten käytettävissä. Niin kauan kun työssäkäyvät pitävät teknologian omassa käytössä ja vihaavat työttömiä, pyritään vihan kautta teknologia pitämään työttömien ulottumattomissa. Harvalla on takapihalla tehdasta joka tuottaa itselle leivän. Harvalla on edes kasveille omaa kasvihuonetta tai puutarhaa millä tuottaa oma ravinto. Kaikkea pyritään automatisoimaan jonka seurauksena entistä vähemmän työvoimaa tarvitaan esimerkiksi ravinnon tuottamiseen. Jos teknologiaa ei kuitenkaan tehdä loppukäyttäjän tarpeisiin vaan teollisiin tarpeisiin, hyötyvät ne jotka saavat tämän teknologian käyttöön. Ne tietysti saavat joilla on varaa maksaa siitä. Jos työttömillä on rahaa maksaa ruoasta mikä on tuotettu tehtaissa, ei ongelmana ole raha. Jos rahan kautta pyritään eväämään se etteivät työttömät saa tätä teknologiaa käyttöön, koituu tästä luonnollisesti ongelmia jonka työttömät pyrkivät ratkaisemaan jonkinlaisella korjauksella. Ongelmanahan ei tällöin ole raha, rahan puute vaan ihmisten vihaaminen missä työttömille ei anneta mahdollisuutta työllistyä. Harva haluaa istuskella muuten vain himassa. Tämäkin Suomi24:n kirjoittelu on minulle opiskelua sekä yhteiskunnan sivistämistä jossa toimin sekä oppilaana että opettajana. Jokainen saa sitten itse päättää arvostaako minun kirjoituksia tai pitääkö minua pätevänä opettajana aivan kuten täällä kaikki arvostelevat toistensa kirjoituksia.
Olen kuullut siitä kuinka Suomessa on eletty sellaisissa olosuhteissa kun työajat ovat olleet 12-14 tuntisia. Tästä videosta 57 min 50 sekunnin kohdalta voi kuitenkin saada sellaisen käsityksen ettei kaikkialla ole aina olleet asiat näin:
Teknologian kehittymisessä on myös omat uhkakuvat. Vaikka roboteista ja automaatiotekniikasta on paljon hyötyä ihmisille, voidaan lähes kaikkea hyvää käyttää ihmisiä vastaan. Niin kauan kun ihmiset vihaavat toisiaan ja haluavat löytää syyn minkä perusteella vihata toisia ihmisiä, on mahdollisuus siihen että järjestelmä kaatuu ihmisten vihan seurauksena. Jos työttömät ovat vihan kohteina sen vuoksi että he kuluttavat verorahoja, voivat töissäkäyvät aina ryhtyä työttömiksi jos töissäkäynti ei miellytä. Tähän töissäkäyvät eivät kuitenkaan suostu koska heitä alettaisiin tämän jälkeen vihaamaan. Töissäkäyvät ennemmin haluavat laittaa työttömät tekemään ne työt mitä he eivät itse haluaisi työttöminä tehdä. Töissäkäyvät eivät myöskään halua päästää työttömiä tekemään samoja töitä mitä he itse tekevät. Jos yhteiskunnan ja tieteen kehittämistä estellään vihan ja keinotekoisen haitan avulla, on aina mahdollista että tästä seuraa suuria ongelmia. On myös mahdollista että ne ihmiset päättävät ratkaista riidat sodan avulla joilla on mahdollisuus järjestää sota. Riittää että kahdessa rinnakkaisessa valtiossa on samanlainen kärjistymä jossa työttömiä ei päästetä työelämään muihin töihin kuin sellaisiin mitä kukaan ei haluaisi tehdä. Poliitikot voivat sitten yhdessä sopia minä päivänä "vihollinen hyökkäsi". Ongelma ratkeaa sitten 5 vuoden sisällä ja ihmiset pääsevät jälleen rakentamaan parempaa yhteiskuntaa kun aiemmat talotkin on pommitettu matalaksi. Tiedekin kehittyy nopeaa tahtia kun ihmiset eivät enää keskity riitelyyn vaan tieteen kehittämiseen.
http://yle.fi/uutiset/yk_haluaa_viivyttaa_tappajarobottien_kehittamista/6616813
Toki työttömillä on aina mahdollisuus lähteä opiskelemaan, mutta jos duuniin otetaan ne parhaat ihmiset, on kyse yleensä nuorista joilla on parhaat paperit tai sitten vanhat konkarit jotka ovat tehneet kyseisiä hommia jo aiemminkin. Ne jäävät hieman väliinputoajiksi joilla ei ole sopivaa koulutusta eivät ole riittävän nuoria tai ei ole kokemusta niistä töistä mitä nykypäivänä vaaditaan. Toki varmasti jossain määrin löytyy ihan ok duuneja, mutta tommonen siivoojaksi pakottaminen on kyllä yhtä pelleilyä missä tommoset pakottajat pitäs ihan ekana pistää työttömäksi ja sakot päälle. Ne työttömät jotka eivät ole valmiita työelämään, heillä on todennäköisesti omassa elämässä semmosia ongelmia mitkä on syytä ratkoa etteivät muut työntekijät ihmettele sitä miksi toinen ei jaksa duunissa tai ei osaa toimia tehokkaasti töissä. Turha sitä on työnantajaa rasittaa työntekijöillä jotka eivät kykene töihin.
http://www.youtube.com/watch?v=Xbp6umQT58A
http://www.youtube.com/watch?v=6FMNFvKEy4cJostain syystä ymmärrän nyt näitä, jotka tappaa perheensä ja itsensä. Heikko talous isoine velkoineen... jos he (vanhemmat, velanottajat) tappaisivat vain itsensä, heidän velkahelvettinsä periytyisi lapsille. Ja sitä ei kukaan rakastava vanhempi halua. Kuolema ei ole paha/negatiivinen asia niinkuin uskotellaan. Kuvitellaan, että tästä materialismin keskuudesta poistumisen halu olisi hullua.
Mutta hei, olen vielä nuori eikä minulla ole edes aikeita hankkia perhettä tai jälkeläisiä tähän hulluun maailmaan. - lilmiss-
pakanapina kirjoitti:
"Hui, 8 tuntia. 100 vuotta sitten tuota olisi kutsuttu harrastukseksi."
Jostain luin että kivikauden metsästäjä-keräilijät käyttivät päivässä keskimäärin neljä tuntia elannon hankkimiseen.Nyt on näköjään sittenkin oppi ojaan kaatanut. Kivikaudesta on hivenen pidempään kuin sata vuotta.
- usko kun sanotaan
pakanapina kirjoitti:
"Hui, 8 tuntia. 100 vuotta sitten tuota olisi kutsuttu harrastukseksi."
Jostain luin että kivikauden metsästäjä-keräilijät käyttivät päivässä keskimäärin neljä tuntia elannon hankkimiseen."Hui, 8 tuntia. 100 vuotta sitten tuota olisi kutsuttu harrastukseksi."
Eiköhän ne silloinkin olleet vain 24 tuntia vuorokaudessa joita ihmisillä oli käytössään plus että pimeys ja kylmä rajoittivat kaikkia toimintoja siihen aikaan paljon enemmän. En siis usko näihin kovan työn legendoihin, vaikka aika kovia ovat kyllä itseään kehumaan.
- kukaan ei halua....
Ei tuommoisesta ole töihin..
Kaksi syytä.
Mies EI HALUA töihin.
KUKAAAAAAN EI HALUA HÄNTÄ TÖIHIN :D
Kuinka tuosta saa toimivan yhtälön?
Hän ei tule ikinä työllistymään ja saa karenssia vähän päästä. mutta se on oikein.
Laiskimus hän onkin.
Muuttaisi USA:han jolloin rytmi olisi valmiiksi kohdillaan :D - le.
Kyllä mullekin kelpaisi, jos olisi kavereita joiden kanssa vois hengailla. Ja ennen oli tavoitteena vain pysyä hengissä. Nyt se onnistuu koska kela elättää. Jos ois kavereita jotka ymmärtää sen, vois elää vapaasti heidän kanssa, mutta ei se ole hyvä yksin.
- Hullu ukko
Kaveri taitaa ansaita itselleen eläkkeen työmarkkinatukena ja toimarina.
Vaikuttaa toivottomalta tapaukselta:D - Carl Gustaf Von
Oletko porvari?
- JoopaJoo NiinpäNiin
Onneksi on paljon yötöitäkin. Esimerkiksi IT- alalla on kolmivuorotehtäviä muunmuassa erilaisissa tietoliikennettä valvovissa tehtävissä. On myös paljon asiakaspalvelutehtäviä eri alojen asiakastukikeskuksissa, jotka palvelevat 24h. Ja sitten tietysti nämä perinteiset baarimikko-, ovimies- ja muut perinteiset ravintola-alan yötyöt railakasta työtä kaipaaville. Varmasti monelta muultakin alalta yö-/vuorotöitä löytyisi. Itsellänikin luontainen vuorokausirytmi potkii jatkuvasti toimistotyöaikoja vastaan, mutta toistaiseksi pitäydyn silti uravalinnassani.
Tsemppiä nuorukaisen kannustamiseen! Tähän samaan hengenvetoon voin tosin todeta, että keskustelun aloittajan kuvaama tilanne on tuttu omastakin suvusta. Tuntuu, että kyseistä ikäluokkaa vaivaa jonkinlainen laiskuus ja tapauksia on paljon. Se miten heidät saisi tosissaan hakemaan töitä, muutenkin kuin välittömän köyhyyden uhatessa, onkin sitten monimutkaisempi asia, johon toivoisin kyllä keinoja poliittisinkin linjauksin eli ylemmiltä tahoilta. - rattijuoppo1
Mulla on kaveri, joka dokaa päivästä päivään ja tekee vielä yö duunia siin samal. Rahaa tulee bisseen ja juhla meno senkun jatkuu.
- Uni mauno
Ei klo 07.00 työn aloitus aika ole mikään päivätyön aloitus aika.
Sehän on aamuvuoro.
Päivähän on vasta klo 12.00 aikaan.
Päivätyön nimitys klo 07.00-16.00 väliselle työajalle on ihan väärä ja aamuvirkkujen määräämä muka normaali työaika.
Klo 07.00 töihin menoa normaalina pitävät kuvittelevat, että kaikki muutkin pitää sitä normaalina työaikana.
Klo 05-11.00 välisenä aikana on suurin mahdollinen riski saada sydän infrakti tai vastaava vakava sairauskohtaus, koska ihmisen keho on vielä lepotilassa ja oikea paikka olisi vielä olla nukkumassa.
Varsinkin talvella aikaset herätykset pimeään ja kylmään säähän lähteminen on verrattavissa, kuin joutuisi heräämään keskellä Siperia tuulista aroa -40 asteen pakkasessa.
Kesällä aikaisempi herääminen onnistuu paremmin, koska on valoisaa.
Ei kaikille sovi aikainen aamuyöllä herääminen. - oikein1
oikea meininki ,ei suomessa ole pakko tehdä töitä
- Tutulta kuulostaa
Masennukselta vaikuttaa. Kaverin pitäisi saada lääkitys kohdalleen ja sitä myötä juominen pois. Tuossa tilanteessa oleva ei välttämättä itse tajua tilaansa. Hänet pitäisi ohjata lääkäriin kun ei itse jaksa tai ymmärrä.
Kuinkahan suuri kansantaloudellinen menetys on tällaiset tapaukset. Kännisekoilijan takana voi hyvinkin olla vaikea masennus. Ja kun siinä tilassa se uni nyt ei vain tule. - dfgdf
Minun diagnoosini on että olet laittanut nenäsi toisen ihmisen asioihin, jonne se ei kuulu. Mitä jos kaverilla on vaikka masennusta tai sosiaalisia pelkoja? Tai sitten vaan muuten heikko itsetunto? Kannattaisiko olla kannustava sen sijaan että kutsutaan vätykseksi. Suomalaisista ihmisistä on jonnekin valunut pois kaikki lähimmäisenrakkaus ja kova arvostelu on aina päällä jopa omia sukulaisista puhutaan noin halventavaan sävyyn.
Omakin äitini tapasi heitellä niitä "mikä sä luulet olevas" kommentteja ja voin vakuuttaa että minusta tuli sellainen itseni vähättelijä. Olen toki töissä ja muuta mutta en pidä itseäni yhtä hyvänä kun muut kun on aina siitä muistutettu. Kannustakaa toisianne! Se ei ole keneltäkään pois ja tuo takuulla parempia tuloksia kun harjan varrella tökkiminen. - get_a_life
Mitä hänen elämänsä sulle kuuluu? Hanki oma elämä ja elä sitä! Kyllä muakin vituttaa tuollaiset yhteiskunnan loiset, mutta minkäs tuolle rupusakille voi. Aivan turhaa haaskata omaa energiaa tuollaisen päivittelyyn.
Kyllä se sitten herää kun alkaa rahat loppumaan ja lentää asunnostaan pihalle. Turha tuollaisista on alkaa murehtia. Jokainen aikuistuu ajallaan.
Saatan toki elää jossain mielikuvitusmaailmassa jossa ihmiset viisastuvat aina iän myötä.- örp sanoi
Todellakin. Rahat ei lopu. sossu antaa ja maksaa vuokratkin,
Siinähän se.
Se elämä on tuota koko iän. Ei voi viisastua, kun kaikki toimii, peti on, rahaa sossusta, vuokra sossusta, harrastus (uimakortti) sossusta, lääkkeet sossusta,
Voi mikk86, mielikuvistusta? . Reaalia on lukuisat tällaiset, nimenomaan 80-luvulta. Mikä on siinä, että masennus, apatia iskee juuri 1980-luvulla syntyneisiin?
- työtönATM
En minäkään aio ikinä tuottaa penniäkään tuloveroa tähän huorien maahan.
- Minä myös
Olen 33v ja samanlainen... Jos minulta kysytään niin muu maailma elää väärää rytmiä. Oikea olisi herätys siinä klo 10 töihin klo 11 nukkumaan klo 24... Teen virka-aikaista työtä ja nuppini ei toimi piristeistä huolimatta ennen yhtä toista. Koitan tehdä aamulla kaiken sen, joka ei tarvii ajattelua ja iltapäivästä sitten ratkotaan ongelmat. Usein olen töissä klo 19 asti, koska olen virkeimmilläni siinä 13-19 välillä...
Antakaa meidän tehdä parhaamme. Kaikki eivät vaan taivu tähän hiivatin oravan pyörään. Mekin olemme ihmisiä kuten tekin aamuvirkut. - laiska on laiska
Kaverihan on ilmiselvästi laiska paska ja vielä lievästi alkoholisoitunut. Ei kyse ole siitä etteikö hän pystyisi toisenlaiseen unirytmiin, häntä ei vain kiinnosta nämä työhaastattelut sun muut. Pakkohan hänen on kuitenkin joskus olla pystyssä päiväsaikaan, koska työkkärissä täytyy kuitenkin käydä aina välillä, muuten menee rahahanat kiinni. Tai jos sieltä suunnasta on jo rahan tulo tyssännyt, niin sitten täytyy käydä sossun luukulla, eikä sekään ole auki kuin virka-aikana. Sinänsä minulle on aivan sama millainen vuorokausirytmi itse kullakin on, mutta on ihan paskapuhetta ettei muka millään pysty heräämään ennen iltapäivää. Minulle sopii paremmin aikaisin nukkumaan, aikaisin ylös- rytmi, mutta ei se tarkoita ettenkö pystyisi valvomaan yön yli. Olin jopa vuosikausia kolmivuorotyössä.
Ja muuten ihan turha väittää että 8-16 olisi joku normaali työaika. Suomessa on pelkästään sairaanhoitajia 75 000 henkeä joista suurin osa tekee vähintään kaksivuorotyötä. Siihen päälle vielä muut hoitotyötä tekevät, poliisit, palomiehet, lehdenjakajat, vartijat, siivoojat plus suurin piirtein koko kaupan ala, ravintolatyöntekijät jne... Noin neljännes suomalaisesta työtä tekevästä väestöstä tekee vuorotyötä. - toinen 25v mies
Aa tuttu probleema.. Etenkin kesällä jostain syystä tuo käy helposti. Monta kelloa / herätystä tai jos joku soittaa aamul niin herääminen onnistuu.
Kyllä tietokonepelit on yhtä tyhjän kanssa. Seikkaillaan muka jossakin bittiavaruudessa lahtaamassa mielikuvitusolentoja, vaikka tosiasiassa näpsytellään vaan jotain näppylöitä.
Kerran tuli TV:stä dokumentti japanilaisista vastaavalaisista nuorista miehistä jotka on sulkeutuneet koko ajaksi mökkiinsä näpyttelemään ja pelaamaan. Eivät käy edes ostamassa ruokaa tai kaljaa.- näin on
Näitä japanilaisia kotiinsa tai vanhempiensa kotiin sulkeutuneita aikamiespoikia kutsutaan hikikomoreiksi :)
näin on kirjoitti:
Näitä japanilaisia kotiinsa tai vanhempiensa kotiin sulkeutuneita aikamiespoikia kutsutaan hikikomoreiksi :)
Niitä mahtaa pelottaa ankaran japanilaisen yhteiskunnan kilpailu- ja suorituspaineet.
- ewtrgt
Mitä se aloittajan napaa kaivaa kuinka toiset ihmiset haluavat elää?
Aloittaja keskittyköön vaan omiin asioihinsa.- juu näin on
Olen myös samaa mieltä. Ei ainakaan negatiivisesta lähtökohdasta pidä lähteä. Ainoa mikä auttaa on positiivinen aito tuki ja kiinnostusten kartoitus, mikä motivoi. Iän karttuessa voi joku kiinnostaakin.
- riiputmunaksiin
Helpoin tapa lienee jättää ruokkiminen kotiin . Ei mitään apua yhteiskunnalta , ei avustuksen muruakaan . Tuo on ollut aina liikkeelle laittavaa voimaa , nälkä ja vilu ovat konsulteista parhaimpia ,, noooo ehkä " Himasta " lukuun ottamatta häneen luottaa Käteinenkin .
- ---
Mulle on ollu jo jonkun aikaa selvää että jos multa loppuis tuet niin hankkisin itteni joko vankilaan tai mielisairaalaan. Ja olisin varmaan ihan tyytyväinen.
--- kirjoitti:
Mulle on ollu jo jonkun aikaa selvää että jos multa loppuis tuet niin hankkisin itteni joko vankilaan tai mielisairaalaan. Ja olisin varmaan ihan tyytyväinen.
Yhteiskunnalle tulee todellakin halvemmaksi tukien lappaminen kotiin kuin ihmisten pitäminen erinäisissä laitoksissa.
- pultsukkainen
kekek-kekek kirjoitti:
Yhteiskunnalle tulee todellakin halvemmaksi tukien lappaminen kotiin kuin ihmisten pitäminen erinäisissä laitoksissa.
Niin, no voisihan näistä tehdä viihdeohjelmiakin. Pistää BB-tyyppiseen taloon, ja antaakin heille kaikenlaisia tehtäviä siellä. Ruokaa ei tipu, ja häätö ulkoilmaan talosta seuraa jos ei osaa toimia sääntöjen mukaan. Sillähän voisi tehdä ihan bisnestä. "Luusereiden talo" :)
- no hope
Olet oikeassa: toivoton tapaus! Ei noilla eväillä ole tasan mitään edellytyksiä pärjätä missään töissä. Valitettava tosiasia, mutta pitäisi tuon ikäisen itekin tajuta mistä kiikastaa, jos mies on terve...
- ..,.
Jätä sukulaismiehesi rauhaan, älä yritä muuttaa hänen tapojaan. Sukulaismiehesi ei halua töitä, eikä työnantajat halua ottaa laiskuria töihin.
Hän oppii vain kantapään kautta, eli sitten kun elämä todella potkaisee häntä "kivuliaasti". Eli karenssi tai vakava rahapula. Et pysty puhumaan hänelle järkeä.- näinkin se menee
"eikä työnantajat halua ottaa laiskuria töihin"
Ja aina kun työnantaja jättää ottamatta jonkin töihin, niin tekee silloin vahinkoa Suomen taloudelle. Silloin töitä vaille jäänyt henkilö nostelee tukia, eli kuluttaa valtion rahoja kun taas töissä ollessaan tuottaisi verotuloja valtiolle. näinkin se menee kirjoitti:
"eikä työnantajat halua ottaa laiskuria töihin"
Ja aina kun työnantaja jättää ottamatta jonkin töihin, niin tekee silloin vahinkoa Suomen taloudelle. Silloin töitä vaille jäänyt henkilö nostelee tukia, eli kuluttaa valtion rahoja kun taas töissä ollessaan tuottaisi verotuloja valtiolle.Työntekijän panos työantajan kukkarossa voi olla negatiivinenkin. Eihän työnantajan sellaista kannata eikä tarvitse ottaa.
- tulot valtiolle
kekek-kekek kirjoitti:
Työntekijän panos työantajan kukkarossa voi olla negatiivinenkin. Eihän työnantajan sellaista kannata eikä tarvitse ottaa.
Voi toki. Mutta aina kun maksetaan palkkaa niin palkasta menee myös veroja jotka ovat tuloja valtiolle.
- pultsukkainen
tulot valtiolle kirjoitti:
Voi toki. Mutta aina kun maksetaan palkkaa niin palkasta menee myös veroja jotka ovat tuloja valtiolle.
Ja sehän ei välttämättä yrittäjää (ts. työnantajaa) kiinnosta millään tavalla.
- RasvariRoope
oikeeta työtä tehdään 24/7 3 vuorossa. Mikä vi... päivärytmi? onko se jotain toimistotyötä?sellainen rytmi taisi olla viimeksi kansakoulussa mutta onneksi niiltä ajoilta jo miehistytty.
- metallistiprkl
Ei viddu sun sukulainen on perseestä xD
- No tuota . . .
No halusta tehdä tai saada töitähän se on kiinni!
Päivärytmi korjaantuu hyvinkin äkkiä jos itse haluaa sen korjata.
Kyllä mullakin joskus lipsuu päivärytmi aika pahasti, vaikka olen kylläkin opiskelija ja koulussa käyn, mutta jos on viikkoja jolloin on enempi kokeita ja vähempi luentoja, eli ei ole aamuisin mitään, päivärytmi saattaa helposti lipsua. Varsinkin jos vielä yrittää yötä kohti lukea . . .
Toisaalta nyt kun on kesä, on päivällä älyttömän kuuma. Näin kuumalla ei tahdo mitään lukuhommia saada tehtyä ihmisten aikaan.
Äkkiä sen päivärytmin korjaa oli se miten sekaisin tahansa, jos oikeasti haluaa, ehkä pitäisi kaveria jotenkin kannustaa tai antaa toivoa, mistä voisi työtä kysyä. - taas näitä
taas näitä Suomi24 itse keksimiä provoviestejä, joka aloitusviesti on.
- siperiaan vaan
Vetolaiskoihin valtionelättipaskoihin mikään auta.
- eieiaamutyö
Olin 18 vuotta vartiointialallla,koska aamutyö ei napannut,ei yhtään.Mutta sekin loppui aikanaan.
Viimeisin työpaikka oli siivousalalla,työaika 06.00-14.00.
Ihan kamalaa! Aina jatkuva väsymys päällä ja epämääräinen huono olo...
Ylös piti nousta 04.15 jotta oli kuudeksi töissä.
Tämä johti lopulta sairaslomalle. Olen nyt ollut huhtikuun alusta lähtien saikulla ja vieläkin on välillä väsynyt ja vetämätön olo...
Sosiaalinen elämä lakkasi noin puoli vuotta töiden alkamisesta,ei puhettakaan,että jaksaisi töiden jälkeen harrastaa tai tavata ihmisiä.
Vähitellen jäivät kotityöt ja kaikki kutistui minimiin elämässä.
Iltasyöminen räjähti käsiin ja paino nousi.
Kaikki oli kiinni minulle täysin sopimattomasta vuorokausirytmistä.
Jokaisella on oma biologinen kellonsa joka säätelee sen,milloin vireystasosi on parhaimmillaan.
Nyt kun olen poissa töistä,on rytmini se,että 01.00-02.00 nukkumaan ja aamulla noin 09.00-10.00 ylös. Ja olo on parempi kuin viimeisen kahden vuoden aikana on ollut. Jopa aivot toimivat ja kotikin alkaa taas olla siisti! - eva1970
Tuskin on provo.Puhun kokemuksesta.Persiille potkimista,kannustamista ja lääkärikäyntiä mies tarvitsee.
Työttömyys turruttaa ja turhauttaa.. Itse olin saanut potkut aikaisemmasta työpaikasta, en tosin omien töppäilyjen takia vaan "tuotannon tehostamisen" joka taas tarkoitti että yritys keskittyi tekemään myyntityötä kun itse jouduin kotisivujen ohjelmoijana pihalle vaikka työni oli hyvin onnistunutta sain aina kiitosta.
Itse laitoin vain muutaman hakemuksen liikkeelle parin viikon loikoilun jälkeen ja jatkoin epäterveellistä rytmiäni, 12 herätys, kaupat, kuntoilut ja koneella sitten 4-5 aikaan yöllä ja sitten harkitaan unten maille menoa.
Sain paikan uudessa yrityksessä ja nyt nousen joka aamu puoli seitsemältä töihin. Talouteni olisi kyllä kestänyt vuodenkin työttömyyden mutta miksi sitä alkaa perseilemään, ei se palkka itsestään töitä tekemättä nouse. Pääseehän sitä nyt tutustumaan uusiin ihmisiin ja oppimaan uutta.
Tämä kyseinen henkilö lienee kuten joku niin kauniisti tuossa aiemmin sanoikin "laiska paska" joka haistattaa vitut yhteiskunnalle. Jokainen meistä on oman elämänsä seppä on sanonta jonka jokainen voisi opetella. Jos elämä potkii perseelle niin se on hyvin usein itsestä kiinni. Poikkeuksia tietysti löytyy. Työttömyyteenkin voi hyvin varautua ns. "keräämällä tammenterhoja talven varalle", vaikka nykyinen kulutusyhteiskunta kannustaakin elämään persaukisena että saisi enemmän tukia.Kotisivuohjelmoijia ei kai missään enää tarvitakaan kun kaikki on niin sapluunoitua ja automaattista.
- Jeppisjepuliss
Vuorotyö... välillä alkaa 5 aamulla työt ja pois pääsee yhdeltä. Sitten taas välillä kahteen töihin päivällä ja pois pääsee kymmeneltä illalla. Sosiaalinen elämä onkin sit mitä on! Muut alottaa viikonlopun perjantaina kello 16, meikä alottaa sillon työviikon. :)
- maamakaa
Varmaan sinä ja minä elätetään näitä "heikkejä". Ja lukuisia kanssakavereita ja kanssasisaria. Kaikkien yhteinen nimittäjä on syntyä -80 luvulla tai jälkeen.
Miks yrität? Työkkärikorvaukset juoksee, tai sitten toimeentulotuki. Siinähän se.
Antaa herran kuorsata ja pieriä ihan omassa ylhäisyydessään.
Kun ottaa stressiä menee hermot ja sehän on huono juttu. - gsdddddddig
Olet varmaan parhaasi tehnyt. Kuulostaa kyllä siltä, että sukulaisellasi on isompi ongelma ku erikoinen vuorokausirytmi ! Tuskin on syntymästään saakka ollut mahdoton herätettävä :), olisi tehty jo monenlaiset tutkimukset. Työni takia kai hälytyskellot soivat, kun kuulin että pelaa yöt ja kaljaakin kuluu. Monet nuoret aikuiset ovat peliriippuvaisia ja pelaaminen menee kaiken edelle, tod näk hänelle on kehittynyt myös päihderiippuvuus. Jos herättäminen on noin iso ja mahdoton ongelma saattaa olla että käyttää myös lääkkeitä ja on siksi tokkurainen. Myöskään kannabis ei ole niitä aktivoivampia päihteitä vaikka sen puolesta puhutaan ! Apatia ja aloitekyvyttömyys seuraa, tyyppi ei hoksaa itse omaa hitauttaan. Lähtiskö sukulaisesi keskusteleen voinnistaan jonnekin tai ottaisiko kotio käymään jonkun ammatti-ihmisen. Tilanne voisi aueta. pää-asia että ei jää enää pitemmäksi aikaa oman onnensa nojaan.
- haastikset päivällä
"On missannut monet työhaastattelut ihan sen takia, että haastikset on monesti aamulla tai aamupäivällä, kuitenkin yleensä ennen lounasaikaa"
Jaa. Mulla on kyllä kaikki työhaastattelut olleet iltapäivällä, yleensä klo 13-16 välillä. - EL.ak.IM
surkea tapaus
Et sä voi oikeastaan tehdä mitään. Routa porsaan kotio ajaa... - mek
Nyt 50v miehenä itsekkin täysin aamu-unisenä mene silti aina klo 7.00 töihin ja sehän on ihan siitä omasta asenteesta kiinni ja tuolla asenteella ei töihin mennä muuten kun että hommaa kunnon naisen joka laittaa mieheen ryhtiä tai sitten itse ryhdistäytyy. Toullaisilta pitäisi ottaa kaikki yhteiskunnan tuet pois ja sanittava suoraan että töihin jos meninaat rahaa jsotain saada niin voi tulla ryhtiä tai ei mutta tuo on myös kasvatuksen tulos ja vanhemmat tehneet karhun pelveluksen kun ovat päästäneet lapsen unirytmin tuollaiseksi että silleen. Olen vielä pitkäuninen eli tarvitsisin 8-10 tuntia unta joka yö mutta kun ei kerkiä nukkumaan koska ei paljon ennen klo 23.00 nukuta mutta viikonloppunan nukutaan aamuisin pitkään jos ei ole mitään menoja heti aamusta mutta harvoin. Asenne vamma henkilöllä kaikkein suurin omaan elämään ja rahanhankintaa kohtaan.
- ....................
Yötyö on paljon rahakkaampaa hommaa, kun päivätyö. Mäkkärin aamupalalta kotiin, se on parasta aamulla.
- kehon rytmi
Joillakin on luonnostaan sellainen vuorokausirytmi, eikä sitä pysty muuttamaan. Unilääke voi joskus auttaa, muttei välttämättä. Yhteiskunnan pitäisi joustaa ja työaikoja voisi olla erilaisille ihmisille, eri aikoina. Mollaaminen nyt vähiten ketään auttaa. Usein ihmisillä voi olla myös uupumusta tai ahdistusta/masennusta (kylmä ilmasto ja pimeys, sekä elääkö yksin vai hyvässä ihmissuhteessa), ja jos on tullut aiemmin syrjityksi, joka ei kannusta hakuun. Usein työnantajilla on kapea-alaiset vaatimukset ja kova sihti. Yrittäyys on joskus ratkaisu, jos on ala johon on kiinnostusta. Usein työkyvyttömyyttä ei tunnisteta, joskus eläke on paikallaan alkuun.
Raha ei kuitenkaan korvaa koskaan riittävää lepoa ja voi tarvita aikaa kehittämiseen sekä yrittäjyyteen panostamiseen. Aikuisille on iltakoulutusta ammattikouluissa, korkeakouluissakin on jos on 2 vuotta työkokemusta. Yleensä ongelma ei ole ihmisessä, vaan joskus se on ympäristön liiallisissa vaatimuksissa nuorelle ihmiselle. Ja työpaikkojen puute. Pelaaminen kehittää refleksejä, mutta kannattaa kai tehdä muutakin. Varmaan tekeekin.- lisään.
Myös sosiaalinen ahdistus (ei koe tulevansa hyväksytyksi helposti), tai muiden täysi välinpitämättömyys arkisin voi jättää joitakin pois työelämästä. Eihän sellainen luo motivaatiota. Toisaalta työpaikkaa voi vaihtaakin. Mutta aina sama 8-16, aamuihmisiä siinä hyysätään vaan. Myös korkeakoulutetut kokevat ehkä itsensä arvostetummaksi, ja toiset taas eivät.
- aamu-unisen vuorotyö
Oli ne aikoja kun itse olin 25 vuotias vuonna 2000, pelailin pleikkarilla (PS1) kun ei ollut hommia, välillä oli pätkätöitä ja osa-aikatöitä, en kaljoitellut mutta yövalvomisen myötä saatoin nukkua pitkään.
No sitten niitä töitä alkoi olla enemmän ja enemmän ja nyt vakituisena vuorotyöläisenä ollut jo monta vuotta, harmittaa kun ei ole enää kovin paljon aikaa pelailla pleikkari kolmosella :D
Vuorokausirytmi on mulla kuitenkin sikäli perseellään nytkin että illalla ei meinaa nukuttaa, voisin valvoa vaikka pitkälle aamuyön puolelle mutta sitten aamulla kyllä nukuttaisi vaikka kuinka pitkään. Siksi iltavuorot tuntuu olevan helpompia kuin aamuvuorot kun pitää olla jo klo 6 töissä ja illalla pitäisi malttaa mennä ajoissa nukkumaan. Meinaa olla kuitenkin pientä nettiaddiktiota niin meinaa olla vaikeuksia irrottautua ruudun äärestä :P
Herään kuitenkin herätyskelloon, laitan illalla aamukahvitkin tulemaan ajastimella että saisi herätä valmiille kahville, kyllä se päivä siitä sitten käynnistyy. - onnellinen&yörytmi
Mitäpä se hänen elämänsä sinulle kuuluu? Itse olen yötöissä suurimmaksi osaksi ja olen ihmetellyt aina tuota kummallista älämölö-mölinää siitä, kun nukun jonnekin klo 14-15 asti.
Minulle tuo rytmi sopii paremmin kuin mikään muu. En vaihtaisi pois 8-16 -työpäivään ja -työpaikkaan, vaikka palkka nousisi. Minulta löytyvät myös paperit yliopistosta, kuten parilta muultakin tutulta, jotka hyödyntävät työpaikoillaan ns. "liukuvaa työaikaa", eli tulevat työpaikalle siinä 10-11 aikaan aamupäivästä. Jotkut ohjelmistoalan työpaikat ja insinööritoimistot tämän sallivat. Itse en ole kuitenkaan em. hommissa, vaan ihan duunaritasoista hommaa teen.
Mitenkään tuo yörytmi ei vaikuta tehokkuuteen, eikä sen puoleen ole merkki laiskuudesta, eikä syrjäytymisestä. Jako ilta- ja aamuvirkkuihin lienee moneen kertaan lääketieteessä todistettu fakta sekin. Samat hommat voi tehdä ihan mihin aikaan tahansa, jos työpaikka sen vain sallii ja onneksi nykyisin moni myös sallii.
Fiksaatio ahkeruuteen ja aamuvirkkuuteen on lievästi outo ja kuulostaa samalta kuin amerikkalaisten tapa hengailla työpaikoilla; kahvitellaan, pelaillaan, jutellaan... ja sitten leimataan kellokortti joskus 18.00 ja ollaan niin polleita ja työnsankareita, kun ollaan oltu työpaikalla 10 tuntia. Hommansa vajaassa kahdeksassa tunnissa hoitava suomalainen on siellä kummajainen. - Jalakapalloelija
Yövartijan homma sopii sinulle kuin nakutettu!
- työhaluiset töihin
Hyvä hyvä, nyt joku tosissaan töitä haluava ihminen saattaa päästä töihin, kun tämä pleikanpelaaja ei vie kenenkään työpaikkaa.
Työttömyys huitelee Suomessa lähes10%:ssa ja piilotyöttömyys (harjoittelut, työkkärin pellekurssit yms.) ties missä lukemissa, joten on hyvä että laiskottelijat pysyvät poissa työhaluisten jaloista.
- duunari suomesta
Jokasella meistä on on oma unirytmi. Itselle ei sovi yötyöt mitenkään mutta tiedän muutaman jotka ei tee muuta kuin yövuoroa.
On se vaan niin, jos töitä kaipaa niin kyllä sitä saa. Mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmia työllistyä. Kun yhdestä paikasta loppuu työt niin seuraavan paikan saa kyllä kun reippaasti hakee ja tekee. Oman alan hommia harvemmin mutta sama kai se kunhan on töitä, eikö. Mieluummin siivoan kuin käyn sossun luukulla...- duunari suomesta
kekek-kekek kirjoitti:
Mieluummin käyn sossun luukulla kuin siivoan.
Sun kaltaset lojuukin työttömyystilastoissa valittamassa joka asiasta, kaikki pitäisi saada tekemättä mitään. Luuseri..
- osaaminen kunniaan
Kyllä ensisijaisena tavoitteena pitäisi olla oman alan töiden löytyminen. Mitä hyödyttää laittaa ihmisiä sellaisiin hommiin, jotka eivät vastaa hänen kiinnostustaan eivätkä välttämättä osaamistakaan? Tai no vaikka ei kiinnostaisikaan, niin silloin ehkä vielä voisi laittaa, mutta entä jos ei osaaminenkaan natsaa yksiin. Pahimmillaan voi silloin aiheuttaa enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Parasta hyötyä ei työntekijästä silloin työlle saa, ei yhteiskunta, ei työnantaja eikä työntekijä itsekään, jos työ ei vastaa hänen osaamistaan.
Tahtovat nykyään noihin "paskaduuneihinkin" ottaa vain sellaisia, joilla on jonkinlaista koulutusta tai oppeja niiden töiden suhteen. Että ei niitä "paskaduunejakaan" välttämättä tuosta noin vain saa.
Yksi vaihtoehto on sitten järjestää töitä, johon ei vaadita minkäänlaista kokemusta tai koulutusta ja jotka ovat niin yksinkertaisia, että niitä osaa kuka tahansa tehdä vaikka olisi tynnyrissä kasvanut koko elämänsä.
- kansalainen54
No, hoh, hoh! Tuolla pelillä kyllä olet kohta syrjäytynyt nuori? Joten koetahan ryhdistäytyä aamulla reippaana työn hakuun. Ei, saa laiskotella itsestäsi kaikki on kiinni ja jätä tuo iltapäivään nukkuminen ellet sitten ole hankkinut yötyötä? Itsestäsi riippuu miten elämä lähtee rullaamaan.
- pallo hukassa ;)
Moro,
Ei toivoton tapaus.
Pleikkari pois ! Netti kiinni. Ylös ulos ja raittiiseen ilmaan !
Alkoholiongelma tulee , kun on masentunut. Korkit kiinni.
Elämäntavat remonttiin, niin kyllä se aurinko vielä paistaa risukasaankin.
Nainenkin voisi löytyä paremmin, kun jättää pelikooneet ja hakeutuu ulos.
Naisen löytämällä ja näpyttelemällä varmaankin jäisi tuo alkoholikin !
http://www.youtube.com/watch?v=HRZRa6WLmGU - aivan kaheli
suljetaan sossu ! kyllä noi laiskat pummit sitten kuolee nälkään tai alkaa työnteko maistumaan ! ja samoin käy noille " masentuneille"
- xvcbvnb
"suljetaan sossu ! kyllä noi laiskat pummit sitten kuolee nälkään tai alkaa työnteko maistumaan ! ja samoin käy noille " masentuneille" "
Pieleen meni :) Me pääsemme työkyvyttömyyseläkkeelle. - Dirty Bertie
Sukulaispoika voisi hakea peliyhtiöön töihin testaajaksi tai pelisuunnittelijaksi. Osaako hän ohjelmointia? Onko hän visuaalisesti tai kirjallisesti lahjakas? Ei pelaaminen ole huono harrastus, se voi johtaa ammattiin.
Eiköhän kun sossusta lopetetaan rahojen jakaminen ja sähköt poikki että ei pelit pelitä niin ala työ kiinnostaa!! Ja ei oo rahaa viinaan.Lorvikatari tuolla perkuleen juipilla on eikä mikään muu!
- duunari....
Kyllä itse tekisin normaalia 7-15 duunia jos mahdollista, tässä jo vuosia tehnyt 3-vuoroa kaikki kaverit mennyt ja muija kun ei jää muuhun aikaa kun töistä palautumiseen. niin ja paskalla palkalla, odottelen tässä millon sydän poksahtaa.
perheestä ja seurustelusta saa vain haaveilla. ei oo ihmisen hommia nää vuorotyöt, no voishan sitä duuniakin vaihtaa mutta kun ei muutakaan hommia osaa ja jaksa opiskellakkaan. - citizen mane
Sairauseläkkeelle päästyäni koin ihmeparantumisen ja nyt on aikaa olla mökillä ja harrastaa,ja siten kelloajat ovat menettäneet minulle merkityksensä.Tietysti joitain poikkeuksi on virastot yms jotka eivät ole,kun päivisin auki ja sen vuoksi joutuu joskus vilasemaan kelloa.Muuten kesä on alkanut rattoisasti ja tässä odottelen muijaa,koska launtaina en itse autoile.
- Ketuttaa elättää
Sossusta saa rahaa hamaan kuoloon asti, työnvieroksujille ei lopulta enää tarjotakaan töitä työkkäristä vaan kela antaa eläkkeen ja sossu rahat lopuksi ikää. "onneksi" nämä masentununeet eivät ole kovin pitkäikäisiä varmaankaan... mutta ihan liikaa niitä on ja v****'aa veroina maksaa laiskapaskojen loisiminen. Koulutuspakko tai työntekovelvollisuus, niitä kannatan, hommia kyllä riittäisi, j, kaikenlainen ympäristön siistiminen, vanhuksien auttaminen ja laitoksissa auttaminen jne (yhteiskunnan siis tultava tässä apuun järjestämällä paikkoja).
Olisi työyhteisö ja kokisi tekevänsä hyödyllistä työtä, mutta eihän tuollaiset satakiloiset roiskeläppäpitsoja mässyvät hiilarikoomaiset mitään jaksa tehdä, muuta kuin roikkua netissä tai pelata yöt läpeensä. kun on työ, vapaa-aikaansa arvostaa ihan eri tavalla ja HUOM! oikeissa töissä saa lomaakin ja vieä melkein tuplapalkalla! Voi matkustella, on kuulkaa 100x jännempää kuin joku virtuaalimaailma! - Pelivieroitushoitoon ja fatcampille ensi alkuun tällaiset, sellaisille paikoille olisikin tarvetta, kas siinäpä taas uusi liikeidea, hmm.. - -työtön-
"suljetaan sossu ! kyllä noi laiskat pummit sitten kuolee nälkään tai alkaa työnteko maistumaan ! ja samoin käy noille " masentuneille" "
Kaikenlaisia idiootteja täällä kirjoittelee. Tajuatko, ettei kaikki välttämättä saa edes töitä!? Minkälainen kaaos siitä seuraisi kun ihmisillä ei ole varaa ruokaan, varkaudet ja rikollisuus lähtisi jyrkkään nousuun. Eikä ne sossunrahat niin isoja ole, niillä saa ehkä kauravelliä syötäväksi. - -työtön-
Lisäksi tämä yhteiskunta estää pienen keikkatyön, jossa ei tarvitse niin paljon tehdä, mutta ei tarvitsisi myöskään lorvia kokoaikaa. Itselleni olisi tarjolla kesäksi keikkatyötä, mutta käytännössä tekisin sitä ilmaiseksi, kun kaikki työttömyystuki lähtee alta jos vähänkin ansaitsee. Ja pienillä keikkapalkkiolla ei taas pärjää.
- Alkoholistin.
On vaikea saada mitään töitä, oli kyseessä sitten päivä tai yötyö. Aloittajan on turhaa kirjoitella väärästä vuorokausirytmistä,koska aloittajan sydänystävä on alkoholisti.
- Ja alkoholistin
lisäksi täydellinen luuseri.
- apsolutli pjuutivul
Tuntuis siltä, ettei tuossa päällimmäisin ongelma ole tuo päivärytmi vaan ihan muut seikat.
- 19+6
Itse joutuisin hankkimaan itseni joko kiven sisään tai mielisairaalaan jos yhteiskunta menisi tuollaisen liikkeen tekemään että mietippä sitä. Tuleeko se sitten yhteiskunnalle yhtään halvemmaksi?- 19+6
Itse en tosin joudu sossussa asioimaan mutta puhuinkin tilanteesta jos rahaa ei tulisi mistään ja kuitenkin sitä olis työkyvytön.
- Tutkimus todistaa
On ihan tutkitusti todistettu että suurin osa maailman ihmisten kehon ja mielen rytmistä, about 87 %, ei sovellu aamuherätyksiin, ja tulisi tukea myöhempää aikataulua. En muista mikä se oli, jokin laadukas tutkimus kyllä, parin vuoden takaa.
Haistakoot aamutyöt. Minulla ei ole mitään niitä ihmisiä vastaan jotka pitävät niistä ja nousevat reippaina uuteen päivään, mutta itselläni on aamut aivan äärimmäisen vaikeita ja voin helposti luokittautua tuohon enemmistöön.
Ja tiedän ettei tämä mitenkään oikein liittynyt aloittajan viestiin, mutta halusinpa valaista asiaa joillekin jotka eivät ymmärrä että suurimmalle osalle väestöstä aamuherätykset eivät sovi oikeasti. Ja se on todella helppoa vierittää unirytmi sekaisin jos on yökukkuja muutenkin. - Onkelmaa on...
Aloittajan kuvailema sukulaismies kuulostaisi kuvauksen perusteella lähinnä alkoholiongelmaiselta.
- yjet
Kyllähän se on niin että sitä on herättävä tarpeen mukaan, mulla ollut ikuisuuden työaika 7-16, eli kahvikuppi kädessä viimeistään klo 6. Välillä päivystyksiä, jolloin ovesta oltava tarvittaessa menossa ulkona alta 2min hälytyksestä oli aika mikä vaan. Onneksi minun rytmit kääntyy melkein välittömästi, ihan miten vaan on tarvis, parissa päivässä.
Mutta se nyt vaan on minun mielestä aivan järjetöntä, että joku edes pystyy nukkumaan yli 8 tuntia putkeen puhumattakaan että valvoo aamuun asti ilman vastakkaisen sukupuolen aiheuttamaa pidennettyä aktiviteettia :) - Mania2
Kyllä ihmisellä on vakavia mielenterveysongelmia, jos ei pysty työtänsä pitmään. Päihde tai peliriippuvuus. Hoitoa, jonkinnäköistä terapiaa, lienee liian myöhäistä kuitenkin.
- mr.nero
kannattaa muuten mennä asumaan usa sielä sil olis oikee rytmi :D--DD
- Miesope
Se, että ihminen ei itse kykene aikuisena huolehtimaan itsestään ja toimeentulostaan on oikeasti tragedia. Jokainen sossun piikkiin elävä työkykyinen selittää asian tavallaan, mutta oikeastaan vain itselleen. Jostakinhan Se selitys omalle velttoudelle on etsittävä.
Vanhemmat ovat kaiken taustalla. Jos lasten antaa pelata läpi yön, normaali vuorokausirytmi pian sekoittuu. Kun kuviossa sitten ehkä on lapsiakin, Se vuorokausirytmi on välttämätön. Jos yöunta tärkeämpää on roikkua Facebookissa tai pelata, ihmisen itsensä pitäisi käsittää ongelmansa.Kaikki vain eivät tunnu siihen kykenevän. Sitten selitetään, miten syy onkin muissa...
Hyvin pieni osa ihmisistä on oikeasti kykenemättömiä normaaliin päivärytmiin. Kyse on valinnoista. Yötyö itsessään ei ymmärtääkseni tutkimusten valossa ole terveellistä. - ruhjottu
Mulla on toinen teoria ap.n sukulaisesta mitä ap. ei ole typerää lammasmaisuuttaan älynnyt.
Sukulaismies on työkyvyttömyys eläkkeellä ja siihen kuuluvalla vuokratuella minimissään siis raha vita sen noin 700-800e kuussa. Sillä hänellä on varaa sellaiseen elämään kuin elää, alkoholiin, tupakkaan pleikkariin.. lisäksi hän korjailee pimeäst/ ei pimeästi niitä autoja... eli saattaa olla rahaa sen 1000e- 2000e kuussa. on varaa pleikkariin ( kohta tulee uusi playstation4 jos sen hankkii heti niin alkaisin vahvasti epäillä) ja muuhun kivaan. Voi pitää kyseistä rytmiä tms..jne..
Mulla on kans yksi mielenterveysongelmien takia sairaseläkkeellä oleva mies tuttava. Kertoi kerran ylpeänä systeemistään kuinka hän vedättää sukulaisiltaan rahallista tukea ja avusteita itselleen. Sukulaisakat kuvittelee miehen olevan ap.n kaltainen surkea vätys. Akat luulee että mies on työtön alkkis ihan samallainen kuin ap.n mies. Todellisuudessa mies on sis sairaseläkkeellä ja antaa akkojen riehua rauhassa kuvitelmissaan. Akat hommaa tyypille muunmuassa niitä työhaastatteluja ja työpaikkoja. Mies menee jos jaksaa niihin.. joskus hän saa työn jos jaksaa mennä haastatteluun mutta tietenkään ei viihdy kauan duunissa koska eläkkeellä ollessaan ei saa tienata kovin eika olla duunissa kauan ettei eläke lähde. Akat sulloo mielelle myös rahaa kouraan käydessään riehumassa asunnollaan. Yhtenä vuotena mies tienasi itteleen näin sen verran ylimäärästä että kuulemma pääsi kuukaudeksi patayalle huoriin ja juomaan. Mies käy terapiassa ja syö lääkitystä ja nauttii elämästään. Han sanoi että se että antaa akkai käydä kämpillään vaahtoamassa on hänen työntekoaan. Hän saa siitä ylimäärästä rahaa ja akat saa elämälleen jotain sisältöä. En moittis toveria älykäs tyyppi selvästi. - Fkemwfmklwemkeflwwef
Mitä väliä onko joku random-heppu työtön? Työttömiä on niin paljon että jokaiselle lorvailijalle löytyy kaksi jotka ottavat työtä vastaan kunhan sitä jossain olisi, lorvailijoilla on varaa lorvailla koska SAAVUTETTAVAA-TYÖTÄ-EI-OLE.
Lorvailijoista voitte valittaa sitten kun edes ne on työllistetty jotka haluavat ja pystyvät tekemään työtä. Heitä on kevyesti arvioiden 250.000 yksilöä.
Tämä maailma ei yhteen lorvailijaan kaadu koska tämä maailma ei ole kaatunut 800.000 työttömäänkään?
Koittakaa nyt keksiä oikeita ongelmia välillä, tai ratkaisuja olemassaoleviin, kuten esim. työpaikkojen puutteeseen ja työnantajien palkanmaksuhaluttomuuteen sekä tukiloukkuihin jotka rankaisevat työnteosta (Itselläni olisi välittömästi mahdollista mennä 400e/kk työhön mutta en ota vastaan työtä josta en saa reaalihyötyä kouraan.).
Samalla ratkaistaisiin harmaan työn ongelmaa, koska monet tekevät pimeästi koska muuten ei käteen jää korvausta tehdystä työstä. Työttömälle/Tuilla olevalle pimeä työ on usein ainoa tapa saada ansioista jotain käteen saakka.
Onko tässä maassa vielä kovinkin monta idioottia jotka eivät tiedä köyhien/työttömien/nuorten reaali-ongelmista jotka eivät riipu heistä itsestään vaan työelämästä ja yhteisössä olevasta paikkojenpuutteesta? Silloin on yleissivistyksessä aukko jollain muulla kuin työttömällä.- vituttaa
Te vanhat päälle 65v voisitte antaa myös nuorten nauttia siitä säännöllisestä työrytmistä..kyllä vituttaa tehdä kolmivuorotyötä kun ei ole työpaikkoja omalla alallani vapaana jotka olisivat klo 8-16!! Ja kolmen viikon työvuorolistassa vaan yks vapaa vklp.
- whollaaja
patjatehtaalle koemakaajaksi
ja onhan niitä yötöitäkin eli ei se vuorokausirytmistä ole kiinni
töissä ei voi pelata ja juoda kaljaa - olisikohan siinä se todellinen syy? - ...
Tässä tapauksessa kyseessä lienee jonkinasteinen päihdeongelma tai riippuvuus, mutta kommentoin vain tuota ryrmikysymystä.
Tunnen paljon 15-30-vuotiaita jotka ovat pirteimmillään iltaisin ja öisin. Näin olen itsekin, samoin kuin myös tyttöystäväni. Mennään molemmat joka päivä klo 6-8 aamulla nukkumaan ja herätään klo 14-16, arkisin ja viikonloppuisin.
Viimeksi olin töissä kesäduunissa vuosi sitten, ajoin autoa 12 tuntista vuoroa klo 18-06 ja sopi minulle kuin hanska käteen. Olen yrittänyt kääntää rytmiäni ainakin sata kertaa peruskouluajoista saakka, mutta se palaa aina ennalleen. Ammatinkin opiskelin iltaopintoina aikuispuolella ja suoriuduin kaikesta kiitettävästi, kun aikaisemmat unenpöpperöiset aamuopinnot olivat menneet penkin alle.
Vika on mielestäni yksistään yhteiskunnassa ja aikaisia aamuherätyksiä normatisoivissa päättäjissä/työehtosopimusissa - ei nuorissa, joiden luontaisestikin (tutkitusti) myöhäisempää vuorokausirytmiä yritetään pakottaa taakse jääneen agraariyhteiskunnan mummoaikatauluun. Lehmät eivät odota lypsämistään, eikä kukko ole tunkiolla kiekumassa. Sähkövalokin on keksitty. - nukun aina påivällä
MInusat on yhteiskunnan vika jos töitäi ei löydy. JOkaisen pitää saada toteuttaa itseä ja yhteiskunnan ja työnantajien pitää järjestää niin paljon vapaata, että voi valvoa kaikki yöt jos haluaa ja nukkua päivät. Taas kusetetaan ihmisiä kun ei saa valvoa öitä ja nukkua rauhassa päivällä. AY-liikekään ei tee mitään. Ehdottomasti yleilakon paikka. Kaikille pitää saada samanlaiset oikeudet nukkua kaikki päivät.
- Guru kingi
Kyllä öiset pelailut netissä voittaa päiväs ajan työmarkkinatukityöt.
Sitten kun tulee karenssia eipä ole varaa muuta tehdäkään kuin pelata yöt pelejä. - elämä
no kyllä elämä opettaa!! kun ei oo kukaan vanhemmat/ sossu!?? joka antas mahollisuuta!! lusmuiluun..... !!!!!
- Riula Pasikko
Itse elän rattiisti ja terveellisesti, mutta siitä huolimatta mulla on ongelmia nukkumisen kans ja varsinkin säännölisen yönukkumisen, joten jonkulaista myötätuntoa mulla on sukulaistas kohtaan.Tietysti nyt joku vois viisaasti sanoa että mee lääkäriin, no olen käyny monestikki......
Tuosta lääkäripulasta sen verran että nythän on lääkäreitä enemmänkuin koskaan, ja niin on potilaitaki, mutta tottakai potilaita on kun lääkärit ei saa ketään ihmistä terveeksi. - sale6
Kyllähän se on itsestään kiini jos töitä haluaa,on sitten eri asia tahtooko edes töitä,tälläisiä vätyksiä on kyllä paljon,jotka ei haluakaan töitä ensinkään.Sama pätee rytminmuutokseen,uuteen rytmiin kyllä opii jos itse sitä tahtoo.
- 24vmies
Paskapuhetta.
- Nimi: Erkki
Ei nykyään saa työtä, vaikka haluaisikin.
Siksi on aivan turhaa syyllistää tuota päivät makaavaa miestä.
- ainoa lääke
AJAN HAASKAUSTA VASTATA ALOITUKSEEN. Ainoa lääke on katkaista kaikki tuet ja piste. Silloin kloppi lähtee töihin tai kuolee aikanaan nälkään. Tänne voi kirjoittaa vaikka 2000 viestiä niin ei kloppi liiku. Turha edes kiinnostua näistä jätesäkeistä joita jo tuhansia. Kuten sanoin on ainoastaan se yksi lääke.
- 10+17
Sitähän monet töissä käyvät ihmiset ilmeisesti haluaakin että työttömät kuolis pois. Useimmat ihmiset ei osaa ajatella että työttömyyden takana voi olla vakavia mielenterveysongelmia. Ilmeisesti mielenterveysongelmaistenkin toivotaan kuolevan pois rasittamasti näitä "parempia ihmisiä".
- 1234455
Ei työttömyys tee mitään mielenterveysongelmia vaan sairas yhteiskunta, joka sortaa työttömiä. Jos yhteiskunta suhtaususi työttömiin erilailla niin ei olisi mielenterveysongelmia.
- 35346463643
Jahas.
Tämän tapauksen ainoa ratkaisu on tehdä tietokoneella tehtävää etätyötä maksaville asiakkaille jonkin laskutuspalvelun kautta.- salamanteri56
Mua ihmetyttää nää puskassa eläneet, joiden ainoa ratkaisu tähän ongelmaan on tukien poisto?Se tukien poisto kun ei vie ihmistä töihin, koska ensin pitäisi päästä sinne töihin.En viittaa miehen haluttomuuteen herätä vaan siihen, että niitä töitä pitäisi ensinnäkin saada. Suomen työttömyysaste on noin 10% ja alle 25-vuotiaiden työttömyys aste noin 25%.Eli, joka neljäs kokolailla hänen ikäisensä on työttömänä. Eli nostaa kelan rahaa/asuu vanhempien, sukulaisten tyttöystävien/poikaystävien tai kavereiden nurkissa tai on kodittomana tai nostaa opintolainaa/toimeentulotukea kesäksi tai elää säästöillä tms. Hankala niitä töitä on saada kun hakijoita on pilvin pimein. Mutta tätä nää työssäolevat eivät tiedä tai halua tietää/välittää, koska työttömyys ei koske heitä.
- EnnenNytTulevaisuude
No kai sitä parina päivänä pystyy heräämään (muutaman energiajuoman avulla) työhaastatteluun? Ja sitten toitä hakemaan jossa on tarjolla yövuoroja.
Ite olin 80-luvulla atk-alalla ( huom. IT-ala terminä ei ollut silloin muodissa :) ) töissä ja silloin ei oltu tehty sitä uudistusta yövuorojen jälkeisen vapaan suhteen.
Elikkä pahimmillaan kaikki kolme eri vuoroa (päivä,ilta,yö) sattuivat tulemaan yhden viikon eli 7 päivän aikana.
Kyllä oli silloin pää niin sekaisin että. Mutta fyrkkaa tuli, sitä EI PYSTYNYT kuluttamaan kun ei ollut aikaa joten tilin saldo kasvoi ihan kivasti. Pidemmän päällehän se otti niin paljon päähän että lähdin opiskelemaan lisää. - Kokemusta
Osalla meistä on viivästynyt unirytmi.Pirteimmillään yöllä. Sopii yötyöt.
- enolerobootti
Eihän ton kaverin ongelma ole, että ei tee töitä, vaan sen sukulaisen, kun on siitä murheissaan.
Minusta ongelma on enempi henkinen.
Kaveri tulisi saada motivoitua tekemään töitä, eikä nkatella, että tossakin yks luuseri.
Jos kaveri osaa korjata mopoja, niin ei muuta kuin korjaamolle, jossa annettaisiin tukea ja kehuttaisiin ja välillä keppiä ja porkkanaa ja sitten ruoskaa.
En usko että kaveri itsekkään ihan tyytyväinen on elämäänsä.
Tollaisia ongelma nuoria mulla on ollut töissä ja kun tollainen saa hyvän parin ja kannustusta, niin kummasti voi oppia jopa töissä käymään. - k.löppönen
anna hämen levätä 25v jälkeen on akut täynnä virtaa ja mies on valmiina palvelukseen
- Prime_aika
työhaastattelut tulisi tehdä yöaikaan. Etenkin jos haetaan yövartijan tai yötyöläisen hommia. Jyvät erottuvat akanoista, kun haastattelu tehdään klo 02 yöllä. Se joka pilkkii haastattelussa raakataan pois ja se jonka silmät loistavat kirkkaina tähtinä valkataan duuniin. Työhaastattelu tulee tehdä haettavan työn kannalta aina oikeaan "Prime" aikaan ja olosuhteissa. Vain siten löydetään todelliset lahjakkuudet. Feikit karsiutuvat pois armotta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457342
- 324068
- 573585
- 503120
- 172796
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492289- 512275
- 372258
- 432248
- 162236