Kauan olen kalastanut, mutten ikinä saanut jalokalaa.
Paikka isompi järvi etelä-savossa, jossa rasva-evällisiä kyllä ui.
Isoilla selillä olen joskus pikku vaappua vetänyt potkuripyörteessä 5-20m takana, mutta ilman tulosta.
Jos tähän hommaan aikoisi perehtyä ja saalistakin saada, niin mitkä ne tärkeimmät tekijät ovat, mm. millä säällä ei kannata yrittää, mikä oikea syvyys, vaappu jne.jne. ?
Voisko joku asian osaava heittää semmoset aloittelijan A-B-C niksit, joilla koittaa.
Järvitaimenen kalastus.
5
325
Vastaukset
- gdf<vt
Hanki kaikuluotain että tiedät missä kalat piileskelee. Kokeile rakseilla vaihteeksi.
- jalkua3
ISOILLA JÄRVILLÄ LÄMPIMÄN VEDEN AIKAAN.SYVÄLTÄ 6-17M JÄRVILOHTA PAINOA UISTIMEN SIIMAAN 110-170G ITSE KÄYTÄN RAKSI ON HYVÄ MYÖS PIKKU VAAPUT ELI LOHI VAAPUT.LÄTKÄT TOIMII MYÖS . KYLMÄN VEDEN AIKAAN SYKSYLLÄ KIVIKKO RANNOISTA TAIMENTA MATALASTA 0.5-6 METRISTÄ.PIKKU VAAPUT HERKKÄ UITISET.TAIMEN VAAPUT.PLAANARIT SILLOIN PINNASTA UISTELLESSA ANTAA PAREMMIN.KOSKA PINNASSA OLEVA KALA VÄISTÄÄ SIVULLE VENETTÄ.
- Kapo65
Kuinka syvällä kelluva vaappu mahtaa uida 30 metrissä siimaa, jos siinä on 4g ( muistaakseni) pieni lyijypaino?
- jolkkota
noin pieniä painoja ei käytetä kuin ongessa.riippuu vapusta mutta arvaisin että noin metrissä huitelee.
- naurattaa taas
jolkkota kirjoitti:
noin pieniä painoja ei käytetä kuin ongessa.riippuu vapusta mutta arvaisin että noin metrissä huitelee.
Että ihan arvasit, mitään et tiedä, arvailet vaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457382
- 324078
- 573615
- 503130
- 172806
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512324- 532307
- 372258
- 432258
- 162236