Sattui vahinko

Reijokeijo!

Kannettavassani on käytössä Windowsin oma palomuuri. Käytän selailuun Soneran mobiililaajakaistayhteyttä. Verkkosijainniksi oli asetettu koti, mutta luin ohjeesta paljon myöhässä että mobiililaajakaistayhteyttä käyttäessä verkkosijainniksi pitäisi asettaa julkinen. En ollut lisännyt mitään ohjelmia palomuurinohituslistalle, sillä olivat ainoastaan ne oletukset. Kotiverkon asetuksissa oli kohta että palomuuri sallii verkon etsinnäin. Tuohan tarkoittaa sitä että minä voin löytää jonkun toisen koneen ja joku toinen omani. Mutta mitä vaikutuksia tuolla on tietoturvalle, onko voinut tulla esimerkiksi verkkomatoja koneeseen tai hakkeri päästä läpi kun se verkkosijainti oli asetettu väärin. Myös etätuki oli sallittu kotiyhteydelle. Eikä kiitos kommentteja virusskannauksista. Siitä ei ole minulle nyt apua.

6

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdfghjrfv

no jos sinä kusipää olet etätuen sallinut niin jos on ollut joku joka osaisi edes vähän tehdä pahaa niin hyvinkin mahdollista. mutta tuskimpa on mitään.

• Kotiverkko on ihan turvallinen vaihtoehto. Ja halutessaan sen voi vaihtaa julkiseksi verkonhallinnasta.

• asdefrgthyjukiloöp

Itse laitan aina julkinen, on verkkojaot pois käytöstä...yms...
      Ja ota raksi pois ruudusta salli etäyhteydet.
      Klikkaa "Tietokone" -kuvaketta hiiren oikeella, valitse alin vaihtoehto(Ominaisuudet),
      Ja sieltä valitset "Etäkäyttö"

• Reijokeijo!

Kiitos vastauksista, mutta pelottaa hirveästi että kun mulla oli tässä varmaan vuoden palomuurin verkkosijaintiasetuksena koti ja sitten luin että jos käyttää mobiililaajakaistayhteyttä tai on suoraan yhteydessä verkkoon ilman reititintä (mitä mulla ei ole) niin pitäisi valita verkkosijainniksi se julkinen. Eli ainoat oletusasetuksilla olevat erot on ne, että kotiverkko sallii etätuen ja verkon etsimisen. Eli pitääkö pelätä että kun palomuuri salli noi vaikka oli mobiililaajakaistayhteys eikä ollut reititintä niin on voinut tulla vaikka mitä hakkerihyökkäyksiä?

• Ei tarvitse pelätä. Palomuurin toimivuuden voit halutessasi testata täältä

https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Ja sieltä " All service port"

Jos se näyttää vihreätä kaikissa kohdissa niin muuri toimii oikein.

• 5+12

Eikös nykyään kaikki mobiililaajakaistat ole natin takana.

Miten sitten kun tulee ipv6?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4677
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2681
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2324
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1380
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      17
      1364
    Aihe