Opiskelijan menot

elämääntyytyväinen

Haluaisin tietää miten paljon rahaa muilla opiskelijoilla (mieluiten 16-24v ikäinen ) menee yleisiin menoihin.Itse asun Jyväskylässä,olen 16,joten en saa opintotukea ja suoritan kolmoistutkintoa.Tuloni ovat asumislisäni eli 166€ ja saan palkkaa osa-aikatyöstä kuukaudessa noin 430€ ja äidiltäni 100€ eli yhteensä noin 700€/kk.

Tässä menoni:

Vuokra:260€(sisältää sähkön,veden,netin,pyykkituvan)
Ruoka:150€
Kotivakuutus:36€ joka kolmas kuukausi
Puhelin:35€
muut menot (hygienia,lääkkeet,vaatteet,koulukirjat...) , joihin jää noin 215€-250€

Olen onnellinen tilaanteestani ,koska saan suhtpaljon rahaa kuukaudessa samalla ,kun suoritan aikaa ja voimia vievää kolmoistutkintoa ja pystyn käymään myös töissäkin. Haluaisin kumminki kuulla kuinka muilla opiskelijoilla menee. KIITOS NIILLE JOTKA VAIVAUTUVAT VASTAAMAAN !

2

1450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämääntyytyväinen

( äitini maksa suurrimman osan koulukirjoistani , maksan vain pienen osan (: )

• 313244

Olen 24-vuotias, asun Espoossa ja asun mieheni kanssa opiskelija-asunnossa. Tässä kuukauden menoja (opiskeluaikana, kesäaikana erilaista).

tulot:
      opintotuki suunnilleen 460e/kk
      menot:
      vuokra: n. 250e (500e/2), sis. vesi, sähkö, netti
      puhelin: n. 20e
      ruoka: n. 100e (opiskelijaravintoloissa tulee syötyä paljon)
      bussikortti: n. 40e
      vakuutusta en muista, kun maksetaan kerran vuodessa ja menee puoliksi miehen kanssa
      koulukirjoja en osta juuri koskaan, vaan lainaan kirjastosta (tai jos ostan, niin käytettynä tai sellaisia, joilla on hyvä jälleenmyyntiarvo)

Suurin osa "ylimääräisistä" kuluista (esim. vaatetus, hygienia, vapaa-aika/harrastukset) tulee maksettua kesätyöpalkasta (n. 4kk vuodesta täysipäiväisissä töissä oman alan hommissa).

Niin ja suoritan siis kahta yliopistotutkintoa samaan aikaan (toisessa opinto kertyy n. 80 op/vuosi, toisessa 25 op/vuosi). Koska tulen toimeen opintotuella, haluan suorittaa opintoja täysipäiväisesti vielä, kun saan opintotukea (ja työkokemusta pystyn kerryttämään kesäisin: yksin asuessa ja yhtä tutkintoa suorittaessa kävin kyllä iltatöissä).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7635
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4213
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3190
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2561
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51