KTM ja GRADU

kotler, philip

Syksyllä gradun tekoon ja nyt kaipaisin ideanikkareiden apua aiheeni valintaan. Opiskelen markkinointia ja kiinnostuksenkohteena olisi tutkia jotain sähköisen markkinoinnin osa-aluetta.

Onko joku tehnyt/tekemässä samasta aihepiiristä? tai jos muutenkin on aiheesta sanottavaa, niin kertokaahan ajatuksia ja aihe-ehdotuksia!

Tietysti toimeksiantona tehtävät kiinostaisivat myös, joten niistä myös kokemuksia!

Myös asiattomat vastaukset huomioidaan ;)

5

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmistunut

      kysy nokialta olisko mitään markkinointiprojektia mihin pääsis mukaan

    • Miau?

      Mua kiinnostaa, että miks suomi24 haluaa markkinoida mulle kissanruokaa etusivullaan. Selvitäpä se jos todella haluat gradullasi hyödyttää pientä ihmistä (alle 165 cm) eikä vain ahnetta kapitalistia.

      • Viiksetön kissa

        No sinä Miau kuulut ryhmään, jonka on ajateltu suurella todennäköisuudellä omistavan kissan. Ei tämän selvittäminen mitään gradua vaadi.


      • Miau?
        Viiksetön kissa kirjoitti:

        No sinä Miau kuulut ryhmään, jonka on ajateltu suurella todennäköisuudellä omistavan kissan. Ei tämän selvittäminen mitään gradua vaadi.

        Minulla ei ole kissaa, ei ole koskaan ollut kissaa enkä kuulu mihinkään sellaiseen ihmisryhmään jolla olisi "suurella todennäköisyydellä" kissa. Päinvastoin eräistä nettisivuista joilla käyn usein olisi epäsuorasti pääteltävissä, että kissa ei sovellu elämäntilanteeseeni. Tästä voimme siis tehdä johtopäätöksen, että suuri osa sähköisestä mainonnasta menee täysin hukkaan, koska sen näkevät vain kohderyhmään kuulumattomat henkilöt.

        Onko johtopäätös oikea vai väärä? Millä toimenpiteillä mainokset voisi ohjata niille ihmisille joille ne on tarkoitettu?

        Tosin, voi olla liian vaikea kysymys opiskelijan selvitettäväksi.


    • kotler revisited

      Jaa? No kun tuon sähköisen markkinoinnin otit puheeksi ja kiinnostuksesi sitä kohtaan, niin kaipa voisit esim. valita muutamia eri case-firmoja ja tutkia, miten he hyödyntävät sosiaalista mediaa markkinoinnissaan, miten tehokkaasti kommunikointi toimii, miten sosiaalinen media osaltaan auttaa luomaan ja ylläpitämään firman imagoa, minkälaisia kielellisiä tehokeinoja, sloganeita, mielikuvia yritykset pyrkivät luomaan asiakaissaan (ja potentiaalisissa sellaisissa).
      Mitkä ovat sosiaalisen median hyvät ja huonot puolet esim. erikokoisten firmojen markkinoinnissa? Ks. myös erilaiset ns. retoriset keinot vaikuttaa asiakkaiden kiinnostuksen heräämiseen (eetos, paatos, logos jne).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7256
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      56
      3549
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      46
      3062
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2236
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      46
      2191
    Aihe