Viidellä tonnilla auto, mitä suosittelet?!

Kiire!

Aina ajanut romuilla, nyt olisi varaa vähän parempaan käytettyyn autoon. Farmari, neljä ovea, luotettavia kilometrejä mahdollisimman paljon, mikä on paras valinta?

28

944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 380.000 mittarissa

Valitse jonkun papan jäljiltä mahdollisimman yksinkertainen perusauto, millä on ajettu vähän ja minkä osat ovat halpoja.
      Corolla-Golf -linja on vähiten harmeja tuottava valinta.

• ei ole kiirettä

Lienee nuo farkut viisiovisia, joten ei voi sitten suositella mitään. Vanhoja oli kolmiovisia.

• Anonyymi

Todellisia älykköjä täällä.

• kaksi saaraa

Ei näitä palstoja paljon tarvi lukea, kun tietää, mistä se johtuu. Myönnettäköön, että itselläkin ennakkoluulot Citikkaa kohtaan olivat aikamoiset. Onneksi "uskalsin" tuon ensimmäisen ostaa, sain halvalla hyvän kulkuneuvon. Ja muijalle kans, kun tykkäs ajaa.

Joko olen "lottovoittajan tuurilla" saanut ainoat toimivat Citikat, tai Citikan "huonous" on vahvasti liioiteltua, ranskalaisia autoja syystä tai toisesta vieroksuvien toimesta.

• mietittävää

Viidelläkään tonnilla ei tahdo nykyään saada kovin hyvää autoa, varsinkaan suosittua mallia ja vielä farmaria. Kannattaisikohan säästää rahaa ja tyytyä romulinjaan kunnes olisit onnistunut säästämään uuteen autoon rahat?

• Näin on

Viidellä tonnilla saa aivan hyvän auton, joku japsi, se on hyvä valinta. Ei tavallisella asuntovelkaisella ole varaa kymppitonnia pistää kulkuvälineeseen.

• etsiskelijä..
        Näin on kirjoitti:

Viidellä tonnilla saa aivan hyvän auton, joku japsi, se on hyvä valinta. Ei tavallisella asuntovelkaisella ole varaa kymppitonnia pistää kulkuvälineeseen.

Mitkä autot ovat enää aitoja Japanissa valmistettuja?

• Näin on
        etsiskelijä.. kirjoitti:

Mitkä autot ovat enää aitoja Japanissa valmistettuja?

Turha saivarrella, viidellä tonnilla saa aivan tarpeeksi hyvän auton jolla monta vuotta huoletta ajaa.

• Nettiautoon haku

Itse ettiskelen samantyylistä tosin ei tartte olla farkku.

Tuo haku kertoo aika hyvin eri automerkkien arvostuksesta.

Kun rajaa sekä hinnan, että kilometrit ja laittaa esim 2000 vm eteenpäin, ekana tulee sivukaupalla ladaa, fiiattia, renua ja sitikkaa ymv. (oletusasetuksilla, halvin ensin).

Aikalailla saa kelailla ennen kun tulee ekat: *Toyota, Mazda, Honda, Golfi jne.

Tuommonen 10 v vanha vähän ajettu ranskalainen alka jo herättään lievää kiinnostusta koska vähänajetuista saa valita ja hinnat jopa alle puolet em. Toyota...*

• ei brändilisää

Niinhän se aikoinaan alkoi herättämään kiinnostusta. Onneksi. Nyt olen ajellut kymmenisen vuotta vanhalla Citkalla ja Pösöllä, saanut halvalla hyvää kyytiä. Eikä ole enää ollut korin ruostuminenkaan riesana, kuten ennen vanhoilla japseilla ajaessa.

Täytyyhän noiden ranskiksien väheksymiseen jotain todellisuuspohjaakin kuitenkin olla. Itse olen tullut siihen tulokseen, että jos niitä vikoja oikeasti on runsaammin, niin niitä on uusissa autoissa. Käytetyistä on jo lastentaudit korjattu ja itse ostan ne käytetytkin mallisarjan loppupäästä. Hyvin ovat pelanneet vanhat PSA:t ja antaneet hyvät ja edulliset kyydit.

Toki vanhoja autoja ostaessa olisi hyvä olla tietoa mahdollisista tyyppivioista. Esim. ensimmäisen ranskalaisen ostettuani koin "järkytyksen" ensimmäisessä katsastuksessa, joka oli pian oston jälkeen. 405 ja taka-akselin laakerointi, melkein auton hintainen remontti. Mutta sain pienen "tappelun" jälkeen menemään autokaupan piikkiin.

• Opel .....

Itse ostin vectra sport farmarin 2.5 V6 2800€ ajettu 190 00km

Laitoin siihen uuden pakoputken alusta loppuun, jarrut ja uuden jakopään ja pientä maalipinnan fiksausta. Uudet putsarit, ja öljyt, myös vaihdelaatikkoon. Uudet iskarit ja jouset. Yhteensä osiin meni noin 1500€. Nyt on mukava ja ripeä auto perseen alla ja hinta jäi alle 5000€

• bisti

Saab 95

• Suosittelen

Jaa että kiire?

Osta viidellä sadalla joku tuoreella leimalla oleva kiesi ensihätään ja etsi ajan kanssa auto jossa hinta, kunto ja haluamasi ominaisuudet kohtaavat parhaalla mahdollisella tavalla.

Kiireellä ei yleensä synny hyviä kauppoja. Ei varsinkaan silloin, kun tavoitteena on saada hyvää halvalla...

• Halpisautoilija

Jos suurehko kulutus ja pappaimago eivät haittaa, niin viimeisien vuosimallien Volvo 940, vastaavia tiloja ei taida löytyä juuri mistään henkilöautosta. Varmasti luotettava ja kyyti aikapaljon parempaa kuin saman hintaluokan Japanilaisissa, jotka ovat se toinen vaihtoehto. Näissä plussana pieni kulutus. Esim. ensimmäisen sukupolven Avensis on varma peli.

Golf ihan yliarvostettu, suurin osa ranskalaista on ongelmallisia. jos onnistuu lötytää se hyvä yksilö, niin saattaa olla hyvä ostos. Sama koksee Opeleita. BMW, Audi, Mersu tuossa hintaluokassa loppuun (tai ainakin melkein) ajettuja/rällättyjä. Saab 9-3, 9-5 aika tasapainoinen vaihtoehto myös, niiden turboversioilla kiireisempikin ennättää perile.

• 17+14

Lexus LS. Siinä on hieno.

• rellupösösitukka

toyota avensis farkku, ne on nyt noin 10 vuottavanhoja ajettu monella 300 000
        alle ja ylle ja ne on kestäviä , aika paljohan niillä on ajettu mutta ei niissä vuosi sadan noin 2003 avensiksissa ole mitään vikaa

• r..
        rellupösösitukka kirjoitti:

toyota avensis farkku, ne on nyt noin 10 vuottavanhoja ajettu monella 300 000
        alle ja ylle ja ne on kestäviä , aika paljohan niillä on ajettu mutta ei niissä vuosi sadan noin 2003 avensiksissa ole mitään vikaa

alun*

• W 124

Valintasi on tietenkin Mersu W 124 farkku dieselmoottorilla.On tilava, luotettava ja kuluttaa vähän polttoainetta.

• aloita tällä

Toyota MR2 turbo, halvimmat irtoaa noin viidellä tonnilla kun tingit

Tilaa on ihan riittävästi ja vaikkei se mikään tykki olekaan niin ei sillä tientukoksikaan pitäisi jäädä

http://www.nettiauto.com/toyota/mr2

• lifemocker

aika rumia vaan ovat

• opel on hyvä saksalainen ja kestävä,halppa huoltaa jos tarvii,mulla myynnissä farkku 02 joku saa luotettavan bilikan:)

• lepO 1,3

Opel- helppo lausua, kevyt työntää.

• vocus

Mulla on ollu nyt vuoden verran Ford Focus -03 1.6 farkku. Voin kyllä suositella, ei ole ollut mitään vikaa tänä aikana. Kannattaisi tosin etsiä isommalla koneella oleva.. Ajettavuus on jotain ihan muuta kuin japseissa, Ford menee hienosti jopa 17" vanteilla =)

• vielä paremmin

menisi, jos hankkisit siihen vielä renkaatkin.

• Moi, viiden tuhannen euron hintaluokassa, jos haluaa mukavan ja luotettavan auton niin kannattaisi unohtaa parin vuoden erot vuosimalleissa, ja ostaa se vanhenpi.

Esim. Volvolla 940 farmari, tai v70 mk1, 940 vaikka 97 eteenpäin ja v70 98-99 vuosimallit.
      Volvollahan tuo ykköskoppanen v70 on saman ikäinen kuin viimeiset 940:set, v.2000 tuli v70 mk2, jossa on enemmän vikoja kuin näissä pari kolme vuotta vanhemmissa Volvoissa.
      Nuo Volvot ovat hyvä esimerkki, miten muutama vuosi muuttaa auton epäluotettavammaksi, olkoonkin että v70 mk2 on suurjuluusterästen takia turvallisempi kuin ykköskoppanen, tai 940.
      Eli ääni vanhalle Volvolle, olkoonkin että 5000e on jo liikaa 940:sestä, mutta saisi ainakin huippuyksilön.

• sadantonninauto

Käytä ääliö nettiauton tarkkahaku systeemiä..vittu että voitkin olla noin tyhmä kun täällä tuommosia kyselet.

• sdfclgiuöflyvhkj.bn

Olet itse se tyhmä ääliö, kun toisia nimittelet. Sitäpaitsi kysymys oli: Mikä on paras valinta? Nettiauto ei sitä osaa kertoa. Täällähän niitä "viisaita kaikkitietäviä" on, jotka sen kertovat, palsta pullollaan.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7745
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4293
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3765
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2916
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2646
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      67
      2532
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58