Eli millaiset keskiarvot olette saaneet yläkoulun päättötodistuksessa?
Aineenopettajien keskiarvot
6
240
Vastaukset
- huonomuistinen myy
En edes muista. Eí se yläkoulun eikä välttämättä edes lukion päättötodistuksen keskiarvo kerro siitä, soveltuuko ihminen aineenopettajaksi. Toki usei(mmi)lla aineenopettajilla keskiarvo on varmasti ollu melkoisen hyvä.
- Kieltenopettajatar
Olen jo kohta eläkkeelle siirtyvä kieltenopettaja. En ole käynyt peruskoulua, vaan kansakoulun - oppikoulun - lukion. Keskikoulussa lukuaineiden keskiarvo keikkui siellä 9,5 tienoilla, lukiossa taisi kerran käydä alle ysin.
- oleeol
9,1. Olen äidinkielenopettaja
- aineenopettaja
8,5 muistaakseni
Mutta mitä tekemistä tällä on opettajan työssä? Ensin käydään lukio, sitten yliopisto. - mau.
Eipä sillä juuri mitään merkitystä ole, kunhan lukioon pääsee. Oma keskiarvoni taisi olla hieman päälle ysin.
Ja sieltä lukiosta on suhteellisen helppo päästä melko heikoillakin papereilla yliopistoon, ainakin tietyille aloille. Hain itse lukemaan kirjallisuutta pääaineena ja valmistuin äikän opeksi. Pääsykokeissa sisään pääsi Itä-Suomen yliopistoon (kirjallisuutta opiskelemaan) 2000-luvun alussa joka kolmas, eli käytännössä kaikki jotka olivat kokeeseen edes hiukan lukeneet ja joilla oli säälliset paperit lukiosta. Osa kurssikavereistani oli liikkeellä jopa surkeahkoilla papereilla ja hyvin pääsivät sisälle kun tankkasivat kirjat ulkoa. Aineenopettajan pedagogisiin opintoihin pääsivät taas lähes kaikki halukkaat. Muualla voi toki olla tiukempaa.
Muttamutta.
Halusin sanoa aloittajalle, että jos mietit opettajan uraa, opiskelemaan on helppo päästä heikommillakin numeroilla. Koin itse, että karsintaa tapahtui olennaisesti myös opintojen kulussa: moni keskeyttää ja monella opinnot venyvät. Monien pitkäjänteisyys ei riitä gradun tekemiseen. Toisille opinnot voivat olla yksinkertaisesti liian vaikeita (tyyppiesimerkkinä matematiikka). Omalla vuosikurssillani nämä keskeyttäjät olivat usein niitä, joilla aiempikin opintomenestys oli ollut heikkoa.
Lopullinen karsinta tapahtuu sitten työelämässä. Moni valmistunut vaihtaa alaa parin työvuoden jälkeen. - JoonatanSebaot
Yläkoulun päättötodistuksessa keskiarvo 7,8 ja tämä oli paras keskiarvoni koskaan. Harmitti silloin pitkän aikaa ettei mennyt ihan kasiin. En ollut ikinä oikein hyvä koulussa. Enkä tajunnut miksi siellä oikein ollaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477735
- 334283
- 573765
- 503220
- 172906
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692636- 642518
- 582469
- 402349
- 162306