mulla on tosiaan Canonin 600D, vuoden vanha ja viime viikolla huomasin, että kun katson silmän reikään/etsimeen/mikä ikinä onkaan, kuva näyttää sumeelta kun tarkennan ja kun otan kuvan, kuva on kuitenkin terävä. Eli mistä tämän etsimen sumeus johtuu? Miten saan sen takas normaaliks? Eihän se sinänsä hirveästi haittaa, häiritsee vaan ku ei tiedä onko se nyt oikeasta kohtaa tarkka jne.
APUA KAMERAN KANSSA
6
135
Vastaukset
- Puhdistaja Eetu
Katso ensin onko tuo "silmän reikä" pöly/tahravapaa ja sitten peili onko siinä tahroja, puhdista varovasti jos on ensin esim pölypuhaltimella jne. Sensori on kuitenkin tahraton jos kuvat ovat teräviä. Tähyslasissa voi olla myös pölyä mikä on vaikempi puhdistaa.
- toivoton2
mielestäni oon puhdistanu peilin ja silmän reiän hyvin mutta ei toimi siltikään. Kannattaisko viedä korjaajalle joka sitte puhdistaa?
- Säätäjä Seppo
Diopterisäätö pielessä? Siitä pienen pienestä säätörenkaasta etsimen vierestä säätele kohilleen niin että etsimessä näkyy terävänä ne tarkennuspisteiden ympärillä olevat ruudut, tai mitä kuvioita siellä sinun kamerassa nyt näkyykään.
- toivoton2
voi hitsit, olimpas mä tyhmä kun en tota tajunnut! kiitos ihan superisti, pelkäsin jo että kamerassa jotain vikana oli :)
- Säätäjä Seppo
toivoton2 kirjoitti:
voi hitsit, olimpas mä tyhmä kun en tota tajunnut! kiitos ihan superisti, pelkäsin jo että kamerassa jotain vikana oli :)
Hyvä kun vika löytyi. On tuota pikku säätörullaa tullut itselläkin joskus vahingossa pyöräytettyä, niin arvelin että samoin voi käydä joskus muillekin.
- sumeus johtuu?
Eli mistä tämän etsimen sumeus johtuu?
– se johtuu etsimen säädöstä tai taittovirheestä siinä silmässä jolla katsot ”silmän reikään”
Miten saan sen takas normaaliks?
– etsimessä on diopterisäätö (katso manuaalin sivu 39)
– useimmiten käynti optikolla autaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3157907Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne916168Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733611Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322147Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222076- 391993
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1961954- 771733
- 461527
- 431487