Moikka!
Pekkaspäivien kertyminen on minulle hieman hämärän peitossa.Olen työskennellyt nyt 1v ja 9kk henkilökohtaisena avustajana (Heta) työaikani on 40h/viikko.
Mielestäni minulle täten kuuluisi kertyä n.1pv/kk lomaa? Olenko ihan väärässä? Kukaan ei minulle ole koskaan pekkasista maininnut, joten olen itsekin hieman unohtanut kyseisen "edun" . Mikäli pekkasia kertyy minulle, niin kesäloma taitaa jatkua useammalla viikolla ;)
kiitos asiallisista vastauksista!
Kertyneet pekkaspäivät?
2
519
Vastaukset
- Ei laissa...
Lainsäädännössä ei ole työajan lyhentämistä koskevia säännöksiä, vaan työajan lyhentäminen pekkaspäivillä perustuu työehtosopimukseen ja työpaikalla noudatettuun käytäntöön. Niillä aloilla, joilla työnantaja ei ole sidottu mihinkään työehtosopimukseen, ei työnantajalla ole velvollisuutta antaa pekkasvapaita, ellei siitä ole työsopimuksessa tai muuten sovittu.
Eli mitä työehtosopimusta sinun tapauksessa noudatetaan, ja mitä on työpaikalla / työsopimuksessasi sovittu. - jp1976
työehto sopimukseen kuuluiva asia mutta käsittääkseni tässä tapauksessa palvelualan työehtosopimus ellen ole ihan väärässä ja muistaakseni pekkasia karvan alta pv kk.. jos meinaat pitää niin sovi työnantajan kanssa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427155
- 323998
- 523473
- 412988
- 172766
- 372248
- 162216
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472187- 412183
- 442143