Uskovaiset aina jankuttavat, ettei ateisteilla ole moraalia. Minusta moraalia ei ole niillä, jotka eivät sisäisesti tajua mikä on oikein ja väärin, vaan tarvitsevat jonkun muun kertomaan, ja tottelevat moraalista koodia vain siksi, etteivät joutuisi helvettiin.
Onko se sitäpaitsi mikään todiste jumalan olemassaolosta väittää, ettei ateisteilla ole moraalia? Ei minun mielestäni. Ja totuus on totuus, jumala on tai ei ole olemassa, ja siihen onko se vai eikö se ole olemassa, ei vastaa kysymykset moraliteeteista.
Joten miksi uskovaiset jankuttavat ettei ateisteilla ole moraalia kun eivät usko jumalan komentamaan moraaliin? Uskovatko uskikset sitten lentävän spagettihirviön moraaliohjeisiin? EIVÄTKÖ? Mikseivät? Perusteluja uskovaisilta kaivataan, jos he haluavat säilyttää uskottavuutensa.
Uskovaisten moraalit
6
115
Vastaukset
- lopeta valitus tähän
Eikä jankuta!
- ole kiltisti
Sellainen jankuttaa jolla on puheessa vikaa. ei se tarkoita että kun ihminen uskoo johonkin johon sinä et, hänelle tulisi jankutusongelma. Sinä itse toistit tuota "jankata" sanaasi jopa kolmeen kertaan, sinä siis itse siinä jankutat.
- miksi muuten puhut?
ole kiltisti kirjoitti:
Sellainen jankuttaa jolla on puheessa vikaa. ei se tarkoita että kun ihminen uskoo johonkin johon sinä et, hänelle tulisi jankutusongelma. Sinä itse toistit tuota "jankata" sanaasi jopa kolmeen kertaan, sinä siis itse siinä jankutat.
Tuli vielä mieleeni että siitä puhe mistä on puute, joten eikä kapakkareissu sujunutkaan toiveidesi mukaan? Voisihan sitä vaikka vähentää juomista, juo vaikka kahvia sen viinan sijasta?
En tiedä, enkä ymmärrä miksi voitaisiin sanoa, että ateistilla ei ole moraalia?
Moraali voi muuttua tai olla huono jos ihminen ei itseään " kasvata". Tarkoitan
tällä käytöstään ja siihen liittyyvää. Moraali ei aina ole vakaumuksesta kiinni.
Tulee mieleen sellainenkin seikka, että moraali ja käyttäytyminen voidaan myös toisinaan määritellä sillä perusteella mikä on sen hetken näkemys normaalista ja
epänormaalista moraalista ja käyttäytymisestä.- 1213
Raamatun mukaan Jumala on rakkaus. Ateistit näyttävät taitelevan Jumalaa, rakkautta, vastaan ja se on mielestäni moraalitonta. On täysin ok minun mielestäni sanoa ateisteja moraalittomiksi, jos he taistelevat Jumalaa vastaan.
En tosiaan puolusta moraalitonta toimintaa, tai sitä etteikö sitä saisi mainita, jos
joku toimii moraalittomasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033101Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891170
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181086- 721022