Minulla on siis ollut pakko-oireista pesemistä lähinnä ruokarasvan takia. Vieläkin kavahdan sipsejä, munkkeja, viinereitä, lihapiirakoita ja majoneesia. En uskalla mennä huvipuistoihin tms, koska siellä kuljetaan paljon ruoka kädessä. Parannukseni on alkanut Lyrica lääkkeellä, ja sillä, että läheiseni ymmärsivät lopultakin että olen sairas enkä vaan ilkeä. Sain siis rauhan. Toipuminen on äärettömän hidasta, mutta valoa on tunnelin päässä. Muistakaa, tämä parantuminen kestää kauan, mutta se aika ei haittaa, tärkeintä on tulla terveeksi. Eli ystävät, rauhoittukaa, ei ole kiire. Oma tahti on tärkeää. Painostus ei auta, eli turha itse itseäänkään syyttää ja panikoida. Nauru tekee hyvää. Lue vitsejä ja katso komedioita vaikka väkisin. Jossain vaiheessa jätin pesemättä jotain koska en jaksanut. Yksi parhaista keinoista ehkäistä monen tunnin pesusessiota on jättää peseminen silloin kun ahdistaa, eli päättää siivota vähän myöhemmin. Ota vaikka unet välissä. Parhaassa tapauksessa olet jo unohtanut miksi piti pestä. Lepo on aivoille tärkeää. Nukkukaa ja nähkää unia. Levollinen mieli myös muistaa unia.
Olen paranemassa pakko-oireista
Anu Ankka
1
271
Vastaukset
- Minnis
Moi! Jos satut vielä seuraamaan näitä keskusteluja, niin olisi kiva kirjoitella kanssasi. :) Minulla on nimittäin hieman samanlaisia oireita kuin sinulla. Voitaisiin vaikka vaihtaa s-postiosoitteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1137378Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista705901- 955064
- 524335
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494146- 2233996
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283778- 433644
- 552972
- 422467