Canon EOS 1100D vai Nikon D3100?

laatua halvalla

Olen kiinnostunut valokuvauksesta, joten ajattelin hankkia perushyvän ja melko halvalla saatavan järkkärin. Olen katsonut erityisesti malleja Canonilta ja Nikonilta. Onko kokemuksia Canon EOS 1100D ja Nikon D3100 -malleista? Nehän on aika halpoja, hintaluokka on halvimmillaan siinä 300-400 € Onko niissä jotain ratkaisevaa eroo, kumpaa suosittelette ja miks? Oon kiitollinen kaikista vastauksista :)

6

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika harvalla lienee noista molemmista kokemusta henkilökohtaisesti. Yleensähän se menee siten, että ostat jonkun rungon ja siihen lasin johon rahat riittävät ja sen jälkeen olet sen merkin "orja" koska vaihtaessasi merkkiä/valmistajaa joudut uusimaan koko hankkimasi rujakasan reppua lukuun ottamatta.

Noin yleisesti ajatellen nuo ovat kahden valmistajan sisääntulohoukuttimia ja toiminevat valokuvauksessa ja taitaa niissä olla videoinninkin mahdollisuus joskaan itse en sille juurikaan anna arvoa. Jos haluaa hyvää videojälkeä niin pitää hankkia erilaisia tukirakennelmia kameran vakauttamiseen videoitaessa.

Esim. tuolta löytyy esimerkkejä:

http://www.voosestore.com/fi/?gclid=CNuOoPqFibgCFXR7cAod3BAA0g

• laatua halvalla

Niin, en itsekään mikään videokuvaaja ole, eli se ei ole mikään tärkeä ominaisuus. Omaan videokuvaukseen riittää kyllä puhelinkin :D

• Tuon vertailun perusteella valitsisin Nikonin. Erot ovat pieniä mutta osin merkitseviä kuten tarkennusalueiden määrä ja tracking toiminto tarkennuksessa.

Kumman tahansa valitsee niin kuvia saa jos osaa ottaa eli tulos riippuu enemmän kuvaajasta kuin kamerasta.

• Laatua halvalla
        Työeläkeläinen kirjoitti:

Tuon vertailun perusteella valitsisin Nikonin. Erot ovat pieniä mutta osin merkitseviä kuten tarkennusalueiden määrä ja tracking toiminto tarkennuksessa.

Kumman tahansa valitsee niin kuvia saa jos osaa ottaa eli tulos riippuu enemmän kuvaajasta kuin kamerasta.

Suuret kiitokset! Eli tohon Nikoniin päädyin.

• nfno

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6925
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe