Vuokrasin juuri uuden asunnon jossa on lemmikkienpitokielto, mutta en kertonut vuorkranantajalle että minulla on koira. Koira on jo varttunut, sisäsiisti, omaa lyhyet kynnet sekä ei riehu tai tee koiruuksia sisätiloissa ts. on vaaraton asunnolle, korkeintaan lattia kuluisi? Talossa on kyllä muillakin lemmikkejä, joten taloyhtiössä ei ole kotieläinkieltoa.
Ovatko muut tehneet samoin joskus? Mietin vain, mitä sitten jos/kun jään kiinni? Aiemmassa asunnossa tein jälkeenpäin sopimuksen vuokranantajan kanssa, että korvaan kaikki lemmikistä koituneet vauriot... Ilmeisesti tästä seuraa ensiksi varoitus?
Koira ja lemmikkienpitokielto asunnossa
8
239
Vastaukset
- vuokranantaja94949
Kuulostat ihannevuokraiselta! Rehellinen ennen kaikkea!
Jos/kun vuokranantajasi saa tietää lemmikistäsi, voit olla varma että vuokranantaja tykkää. Koska olet itse aloittanut kieron pelin, voi vuokrasuhteen päätyttyä vuokranantajalla olla käyttöä vakuusmaksulle. Voi löytyä yllättäviä kohteita asunnosta joista vuokranantaja vaatii korvauksia. Sitä saa mitä tilaa. - puppylove1
en jaksanut tehdä omaa aihetta, mutta onko joku ottanut myöhemmin vastaavaan asuntoon pentua esimerkiksi? olemme asuneet reilu vuoden nykyisessä asunnossa ja haluaisimme ottaa pennun
- mamamamamamam
Tietysti korvaat eläimesi aiheuttamat vahingot, on sopimusta tai ei.
- Sdwer
Joskus asunnoissa on lemmikinpito kielletty sen takia että halutaan pitää se sopivana myös allergisille yms. Meillä entinen asunto oli juuri tällainen. Eli kannattaa siivota asunto ERITTÄIN tarkkaan kun muutat pois..ja varmistaa ettei lattiaan jää mitään kynnenjälkiä, jos koira leikkii ja juoksentelee sillä. Itse tiedän pari tuttua joilla on paha astma/allergia, saavat oireita jo siitä että joku joka omistaa koiran tulee lähelle..eli jos mietit että he muuttaisivat asuntoosi kun itse sieltä lähdet ja elävät alkuviikot silmät punaisina niiskutellen..
- yo-opiskelijatar
Rebelle
Kylläpä täällä on nuoren puoleista porukkaa kun valitetaan joka asiasta. Minä olen asunut nyt 3 vuotta yksityisillä vuokralla ja näiden 3 eri vuokranantajan kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Kyllä sitä ongelmaa alkaa tulemaan jos sitä kerjää. Ymmärrän erittäin hyvin vuokranantajia koska hehän vuokraavat monen tuhannen arvoisen asunnon toiselle. Kyllä siinä huoli kasvaisi kenelle tahansa että mitä siellä asunnossa tehdään, tai sotketaanko paikkoja. Kyllä teilläkin huoli siitä olisi jos ostaisitte 2-300 000€ maksavan asunnon, miettikää sitä.
En yhtään ihmettele että asunnoista on pula kun vuokranantajat ei viitsi vuokrata asuntojaan. Ja vain sinunlaistesi takia joka ei kunnioita toisen omaisuutta. Ilmeisesti olet vielä niin nuori ettet ymmärrä näitä asioita. Mutta kunha kasvat ja järkeä alkaa tulemaan enempi niin ymmärrät.
Älä pilaa meidän muiden mahdollisuuksia saada asunto. Jos et osaa asua yksityisellä, mene kaupungin asuntoon !! - InhoanHuijareita!
>>>Vuokrasin juuri uuden asunnon jossa on lemmikkienpitokielto, mutta en kertonut vuorkranantajalle että minulla on koira.
Olen vuokranantaja, joka sallii kyllä lemmikit kunhan vuokralainen myös vastaa mahdollisista vahingoista jos niitä tulee. OIen laittanut sopimukseen että AMMATTILAINEN korjaa tarvittaessa TUNTIVELOITUKSELLA (ei urakka), jotta laatu on myös korjauksessa hyvää. Samoin myös kirjallisesti on tehty kuntotarkastus sisäänmuuttaessa ja kämppä vielä videokuvattu ettei sitten tarvitse riidellä myöhemmin "se oli jo rikki!" valheiden takia.
Jos minulle kävisi niin että jäät kiinni lemmikin pienistäkin tuhoista vaikka vakuutit ettei sinulla ole koiraa (esim. naapurilta tulee valitusta haukkuvasta koirastasi jolloin jäät kiinni), niin taatusti pidän puoleni ja vaadin kaikkea mahdollista korjattavaksi SINUN LASKUUSI. On nimittäin törkeätä ottaa lemmikkikieltokämppä vastaan TIETOISESTI ihan vain sen takia että haluaa jonkun tietyn kämpän. Sen takia se aiheuttaa vuokranantajissa suuttumusta ja kannustaa myös sitten olemaan vastaavasti itsekäs esim. jollain tekosyyllä pimittää osan vakuudesta jos on ihan rajoilla että tarviiko palauttaa oikeasti.
Miksi siis olla reilu vakuutta palauttaessa jos kerran vuokralainenkin on epäreilu vuokrasopimusta allekirjoittaessaan? - Purkuperuste...
Selkeä sopimusrikkomus, ja näin ollen vuokrasopimuksen purkuperuste.
Siis ILMAN irtisanomisaikaa. Eli vaikkapa kaksi viikkoa aikaa muuttaa pois.
Jos olisin vuokranantaja, niin koska vuokralainen ei kunnioita sopimusta, niin silloin laittaisin kovan kovaa vasten, ja purkuilmoitus lähtisi välittömästi.
Tietysti lain mukaan, eli ensin varoitus purusta. Tarkoittaa sitä, että koira on "poistettava" huoneistosta. - Oma napa ensin
Lemmikkikiellolle voi olla useita eri syitä, lemmikeiden aiheuttamien tuhoriskejen lisäksi myös allergiat. Lemmikin jälkeen asunnossa on vielä useita kuukausia kyseisen eläimen hilsettä, joka aiheuttaa ongelmia allergiselle asukkaalle.
Kannattais seuraavalla kerralla hommata sellainen asunto, jossa lemmikkejä saa olla, siinä välttyy monelta selkkaukselta. Toinen vaihtoehto on olla ilman lemmikkejä, niin ei tule hankaluuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395100Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5111660Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53911- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738