Homous ja uskonto

HOMOT<3

Valitettavasti täällä maailmassa on vieläkin niitä ahdasmielisiä idiootteja jotka ovat vahvasti sitä mieltä että . "Homous on sairaus, ja siitä paranee vain jos kääntyy kristinuskoon." No vitut minä sanon. Miksi maailmassa olisi homoja jos jumala on luonot kaiken mitä on maailman päällä. Myönnän että homoutta on enemmän nykymaailmassa kuin ennen, mutta nykyään se ei ole enään niin pelottavaa tulla kaapista ulos, joten moni on uskaltanut tulla ulos.

Toivoisin että joskus ihmiset alkaisivat pitämään uskontoa uskontona, ei totuutena.

Kristinuskossa ei ole mitään vikaa, mutta valittettavasti jotkut ihmiset ottavat raamatun liian kirjaimellisesti. Hyvät ihmiset soveltakaa raamattua nykymaailmaan, maailma on muuttunut, sanoisinko, jo aikamoisen paljon sitten jeesuksen jälkeen.

Minä itse en usko mihinkään, joka on suurilta osin uskonnonopettajani syytä. Mutta minun näkemykseni näistä asioista on se että jos uskot silloin se tapahtuu; jos uskot yksisarvisiin näet sellaisia. Jos taas uskot aaveisiin, näet ja kuulet ne. Jos uskot jeesukseen ja jumalaan kuulet ja näet heidät.

4

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mehmeh

Tämä on harvinaisen totta!

• ei näin

homous ja uskonto ei sovi yhteen kristinuskossa eika Juutalaisuudessa

• niinpäniiin

valitettavasti niin se menee...

• Raamatun kirjoitukset ovat sen verran sekavia että kukin tuntuu sieltä itselleen sopivat kohdat voivan poimia. Näillä jeesuksilla on sellaiset lukulasit, että löytävät sieltä kohdat, jotka näennäisesti vahvistavat heidän alkuperäisiä ennakkoluulojaan. Onhan sieltä löydetty perusteet siirtomaariistolle, orjuudelle, inkvisitiolle, noitavainolle, naisten alistamiselle, naispappeuden vastustamiselle ja nyt viimeisenä homojen tuomitsemiselle.

Jeesushan ei tästä asiasta mitään sanonut, totesipahan vain, että eunukeilla, jotka ovat joko syntyjään tai omaehtoisesti kykenemättömiä avioliittoon, on paikka taivaassa. Epäselväksi jää, ovatko homot tässä ryhmässä. Ainakin näennäisesti homoutta vastaan lausuneen Paavalin sanojen merkitys on taas vaikeaselkoinen, hänhän puhuu toisen uskonnon yhteydessä harjoitetusta homoseksuaalisesta riitistä. Kaiken kaikkiaan noihin aikoihin mies, joka on aktiivinen homoeroottisessa tilanteessa ei ollut syntinen, vaan se passiivinen osapuoli, joka häpäisi itsensä "vaihtamalla miehen roolin naisen alisteiseen rooliin". Tästä näemme, miten erilainen konteksti noilla teksteillä oli tähän päivään verrattuna ja miten mahdotonta niiden viestiä on myös tähän päivään siirtää.

Jeesuksen rakkauden viesti on kyllä täysin siirrettävissä tähän päivään, mutta tämän ne uskikset juuri jättävät tekemättä Raamatulla muita mätkiessään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      42
      1986
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1640
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1381
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1201
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      971
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      929
    Aihe