Brukar ni ännu tvätta mattor med skurborste och tallsåpa ?Jag gör ,jag tycker det är en av sommarens höjdpunkter.Jag har många ärvda mattor som mormor har vävt, mörka i färgen med smala ränder av,rött och andra mera lysande färger.De mattorna bara måste tvättas för hand.
Tvätt av mattor.
4
185
Vastaukset
- skurborsten
Man kan ju ha det som en picknick meddetsamma.Mattor tvättade med tallsåpa doftar så gott.
- trasmattan
De vackraste mattorna är nog de som är vävda av "trasor ", de blir minnesmattor på samma gång,mammas klänning,pappas skjorta,de hemska gardinerna...........folk har bara inte riktigt tid att klippa mattrasor nu för tden,enklare att köpa färdiga.
- skurtanten
trasmattan kirjoitti:
De vackraste mattorna är nog de som är vävda av "trasor ", de blir minnesmattor på samma gång,mammas klänning,pappas skjorta,de hemska gardinerna...........folk har bara inte riktigt tid att klippa mattrasor nu för tden,enklare att köpa färdiga.
Nu gäller det nog att skynda på med mattvätt,om man tänker få dem torra också.Finns inget värre än nyvättade mattor som måste bäras ut och in mellan regnskurarna.De doftar inte mera rent och sommar.
- Kkkkiii
Om du tycker att tvätta mattor är en av sommarens höjdpunkter, du få tvätta mina mattor också ;) Jag tycker inte tvätta mattor, men om man måste motionera...tvätta mattor kan vara en av sommarens bästa motioner :) och om man har inte ( eller tycker inte tvätta) sina egna mattor, man kan ju tvätta någon annans mattor, kanske mormors... Motion och glad mormor, kanske det är en av sommarens höjdpunkter :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238479Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1056702Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783850- 863679
- 1703077
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432979- 482972
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412889Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222496Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962094