Miksi poliisi väläytti pitkiä!?

jnsfj

Ajoin 100:n rajoituksella 110km/h. Poliisi tuli vastaan vilkut päällä ja mun kohdallani väläytti pitkiä valoja äkäseen. Jäi vain mietityttämään että miksi?
Olisko niin että poliisilla oli kova kiire ja siinä samalla antoi pitkillä valoilla vain huomautuksen ja että pitäisi hiljentää vauhtia? ..mielessä kävi myös josko olisivat kuvan napsanneet mutta eikai poliisiautojen valoissa kameraa sentään vielä ole..

Onko muiden kohdalla käynyt ikinä näin?

111

16461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • I.Go.R

Todennäköisesti vilautti vaan pitkiä juuri tuon lievän ylinopeuden takia.

• hätävilkku

Olivatko ne varoitusvilkut vai vain toisen puolen vilkut?

• jnsfj

Taisivat olla varoitusvilkut.

• 9@19

Omat ajovalot?

• Haittaakse?

On ne joskus vilautellut pitkiä kun ollut vaan vähän yli...

• Ex-Supo

juu kylläNE poliisi mammat vilauttelee joskus vastaan tulleesa...

• siticöp

Sinulla ei ole ollut ajovalot päällä tai sitten polttimo palanut edestä. Valojesi suuntaus voi olla myös vittua.

• monasti....

On käynyt aika monesti. Ajat ylinopeutta, mutta juuri alle puuttumiskynnyksen. Tai sitten poliisi on yksin, tai on menossa jonnekkin eikä ole aikaa jäädä pysäyttämään.

Itse ajelen useinmiten noin 8-9km/h ylinopeutta (vakionopeussäätimellä navigaattorin mukaan).

Tosin yleensä silloin poliisit eivät edes väläyttele valoja. Hiljattain ajoin oikeasti aivan vahingossa 108km/h 80-alueella ja silloin vastaan tuleeva poliisi käytti peräti sinisiä vilkkuja päällä.

• Mulle kävi Järvenpäässä, tosin jo aikoja sitten tälläinen tapaus. Poliisi roikkui takapuskurissa kiinni ja kun ei päässyt ohi, pisti hälytysajovilkut päälle, pääsi tietenkin heti ohi. Kilometrin päässä oli huoltoasema. Siellähän ne samaiset jampat istuivat kahvilla. No kiire on subjektiivinen käsite. Se niistä valojen käyttämisen ohjesäännöistä.

• the_man92

Miten voi ajaa vakionopeussäätimellä navigaattorin mukaan? Minä ainakin ajan autolla.

• Ovat epäluotettavia

Poliisin toiminta näyttää olevan ihan tuurissaan, sakottavat tai jättävät sakottamatta ihan millä tuulella sattuvat olemaan. Tai onko kiire donitsille tai lihikselle. Minulle antoivat juuri samanlaisessa tilanteessa 400e PoliisistaHyvääPäivää-sakkolapun. Ja keli oli kuiva aurinkoinen, tiellä ei muita liikkujia eikä siten vaaratilannetta muille tielläliikkujille, silti korkein mahdollinen sakko. Tuo vain vahvisti käsitystä mikä niistä on jo ollutkin. Ja sitten vielä ihmettelevät miksei poliisiin enää luoteta kuin ennen!

• lol18
        Ovat epäluotettavia kirjoitti:

Poliisin toiminta näyttää olevan ihan tuurissaan, sakottavat tai jättävät sakottamatta ihan millä tuulella sattuvat olemaan. Tai onko kiire donitsille tai lihikselle. Minulle antoivat juuri samanlaisessa tilanteessa 400e PoliisistaHyvääPäivää-sakkolapun. Ja keli oli kuiva aurinkoinen, tiellä ei muita liikkujia eikä siten vaaratilannetta muille tielläliikkujille, silti korkein mahdollinen sakko. Tuo vain vahvisti käsitystä mikä niistä on jo ollutkin. Ja sitten vielä ihmettelevät miksei poliisiin enää luoteta kuin ennen!

minutkin pääsi tutkaamaan vaikken huomannut, keskinopeus oli 76@40 ja antoivat vielä sakonkin!!! kyllä pelkkä varotus ois riittänyt :( minimisakkokin 115€, ihan liikaaa

• hdfdf
        the_man92 kirjoitti:

Miten voi ajaa vakionopeussäätimellä navigaattorin mukaan? Minä ainakin ajan autolla.

Rakensin autoon sellaisen servon joka kääntää rattia ääni ohjauksella, seuraa sitten navigaattorin ohjeita. Muuten mennyt hyvin mutta kerran ajoi suoraan liikenne ympyrän yli, kun ympyrä oli uusi ja navigaattori luuli tavalliseksi risteykseksi.

• -_-
        kariniinis kirjoitti:

Mulle kävi Järvenpäässä, tosin jo aikoja sitten tälläinen tapaus. Poliisi roikkui takapuskurissa kiinni ja kun ei päässyt ohi, pisti hälytysajovilkut päälle, pääsi tietenkin heti ohi. Kilometrin päässä oli huoltoasema. Siellähän ne samaiset jampat istuivat kahvilla. No kiire on subjektiivinen käsite. Se niistä valojen käyttämisen ohjesäännöistä.

sama täällä. poliisit ajaa vilkut päällä ohi ja on seuraavan huoltoaseman pihalla kahvilla, kun itse sinne pääsin.. Voihan toki olla, että tekivät jotain muuta pullakahvien hakemisen lisäksi siinä 5 min aikana...

• conclusion1
        -_- kirjoitti:

sama täällä. poliisit ajaa vilkut päällä ohi ja on seuraavan huoltoaseman pihalla kahvilla, kun itse sinne pääsin.. Voihan toki olla, että tekivät jotain muuta pullakahvien hakemisen lisäksi siinä 5 min aikana...

Niin tai sitten on tullut peruutus tehtävään ja ovat päättäneet käydä syömässä, kun on matkalla sattunut huoltoasema sijaitsemaan.

• jjjkkklll
        kariniinis kirjoitti:

Mulle kävi Järvenpäässä, tosin jo aikoja sitten tälläinen tapaus. Poliisi roikkui takapuskurissa kiinni ja kun ei päässyt ohi, pisti hälytysajovilkut päälle, pääsi tietenkin heti ohi. Kilometrin päässä oli huoltoasema. Siellähän ne samaiset jampat istuivat kahvilla. No kiire on subjektiivinen käsite. Se niistä valojen käyttämisen ohjesäännöistä.

oletkos nyt ihan varma että oli varmasti sama poliisipartio, poliisiautot kun näyttävät aika samanlaisilta

• jjjkkklll
        Ovat epäluotettavia kirjoitti:

Kyllähän se on ihan oikein että ylinopeudesta annetaan sakko. Ihan sama mikä keli, vuorokaudenaika tai millainen auto on, ylinopeus on rikos ja siitä kuuluu rangaistus eli sakko. Hyvä poliisit

• IF 75 boonusta
        jjjkkklll kirjoitti:

Kyllähän se on ihan oikein että ylinopeudesta annetaan sakko. Ihan sama mikä keli, vuorokaudenaika tai millainen auto on, ylinopeus on rikos ja siitä kuuluu rangaistus eli sakko. Hyvä poliisit

Myös alinopeudesta pitäisi sakottaa!!!

• jjjkkklll kirjoitti:

Vastasi ylikomissaario..heh.

• P-kokelas

Kaikissa poliisin jäätelöautoissa on videotallennus päällä partioidessa...

• Kattia kans

Joopa joo, vielä harvemmin päällä, kuin se pistoolitutka...

• .......
        Kattia kans kirjoitti:

Joopa joo, vielä harvemmin päällä, kuin se pistoolitutka...

Kyllä poliiseilla on kamerat päällä liikkuessa koska sinä on rekisterin tunnistus järjestelmä joka ilmoittaa katsastuksen ja verojen maksamattomuuden ps. Kamera kuvaa myös takaa tulevia.

• Frtv
        ....... kirjoitti:

Kyllä poliiseilla on kamerat päällä liikkuessa koska sinä on rekisterin tunnistus järjestelmä joka ilmoittaa katsastuksen ja verojen maksamattomuuden ps. Kamera kuvaa myös takaa tulevia.

Rekisterintunnistusjärjestelmä on vain muutamassa partioautossa, siis hyvin harvassa. Otapa selvää asioista.

• isänmaan toivo?

ja nyt pitäs alkaa arvuuttelemaan mitä vallesmannin päässä kulki kun valoja vilkautti, voihan kiesus mistä näitä sikiää??
      Sun pitää soitella poliisiin ja koittaa saada kyseinen poliisi langan päähän et pääset kysymään asiasta.

• tulta munille.....

Vilautti sen takia, Että nyt itse karkuun, Ja lujaa.......mistään mitään piittaamatta, Koska tuomio ei siitä kasva...........
      Ja olithan liikkeellä AUDILLA,MERSULLA,TAI BEMARILLA.........

• kademade

Mulla on MERSU. Harmittaako?

• kademade
        kademade kirjoitti:

onko uudempaa mallia kiinassa tehty ?

• Tavis+
        kademade kirjoitti:

Ei todellakaan harmita. Ei se ole tyhmä joka vaatii kovan hinnan tyhjästä vaan se joka maksaa. Ajan itse vaatimattoman näköisellä Leksuksella ja vaimolla on Subaru. Hinta ja laatu on apikallaan.

• ap.

Toyota mulla oli. 2006 Corolla - oliskohan jepari säälistä vilauttanut valoja?

• Premium.

Tuo selittää kaiken. Todennäköisesti olit tientukkona, etkä seurannut muuta liikennettä riittävällä tarkkuudella, joten siitä muistutus valoja räpäyttämällä.

• Light2

Et kai kuulu niihin idiootteihin jotka ajaa aina sumuvalot päällä?

• e18eeee

Se oli hälytysajossa vilkut päällä ja räpsytti pitkillä hänen eessään oleville vihjettä että täältä ois poliisi tulossa...Paremmin noi kaukovalot noissa näkyy ku siniset peilissä.

tuskin se räpsäytys sulle oli suunnattu. jossain noissahan ne pitkät vilkkuu ihan automaattisestikkin sinivilkkujen kanssa.

• Polsuauto

Eipä vilku pitkät sinisten kanssa..... besserwisser!!!
        Täyttä sontaa poliisiauton varusteista koko ketju.
        Itse tiedän, koska näitä ammatikseni teen.

• kyä näi o
        Polsuauto kirjoitti:

Eipä vilku pitkät sinisten kanssa..... besserwisser!!!
        Täyttä sontaa poliisiauton varusteista koko ketju.
        Itse tiedän, koska näitä ammatikseni teen.

Poliisiautoissa en muista nähneeni, mutta ambulansseissa usein on automaattinen pitkien vilkuttelu yhdistetty hälytysvaloihin.

• dkgksgksdkgksdksg
        kyä näi o kirjoitti:

Poliisiautoissa en muista nähneeni, mutta ambulansseissa usein on automaattinen pitkien vilkuttelu yhdistetty hälytysvaloihin.

Jos pitkät vilkkuu hälytysvalojen mukana, on auto laiton.
        Eli sen takia näin ei poliisiautoissa ole. Toki joskus pitkiä vilkautellaan, koska sen huomaa vaikkei peileihin vilkuiliskaan.
        Ambulansseissa usein pitkät on kytketty vilkkuun hälytysvalojen aikana. Tämä kytkentä on laiton, mutta eipä siihen kukaan puutu eikä moni taida tota lakia edes tietääkään

• fhsfh
        dkgksgksdkgksdksg kirjoitti:

Jos pitkät vilkkuu hälytysvalojen mukana, on auto laiton.
        Eli sen takia näin ei poliisiautoissa ole. Toki joskus pitkiä vilkautellaan, koska sen huomaa vaikkei peileihin vilkuiliskaan.
        Ambulansseissa usein pitkät on kytketty vilkkuun hälytysvalojen aikana. Tämä kytkentä on laiton, mutta eipä siihen kukaan puutu eikä moni taida tota lakia edes tietääkään

Luulenpa että nämä kaikennäköiset hälytysvalokytkennät ovat laittomia, mutta kyllä niitä näissä hälytysajoneuvoissa näyttävät olevan lain mukaisia. luulenpa että pitkien/vilkkujen räpyttelykin on hälytysajoneuvvoissa ihan ok.

• Niin ja vastaantulija häikäistyy, eikä näe pariin sekunttiin mitään. Joskus ne tärkeät
        sekunnit.

• kariniinis kirjoitti:

Niin ja vastaantulija häikäistyy, eikä näe pariin sekunttiin mitään. Joskus ne tärkeät
        sekunnit.

Ei tienkään saa katsoa suoraan valoihin, sehän nyt tiedetään, mutta katse kohdistuu väkisinkin autoon, jolla on hälyvilkut päällä.

• whatever.....

Kyttien touhut on niin järjettömiä ettei niistä ota pirukaan selvää eikä niitten tekemisistä kannata välittää. Korvien välissä niillä ei välähdä sen takia ne valoja vilkuttelee.

• rosvoryökäle

sanoo tuleva tai oleva linnakundi.

• Eipä noista kannata välittää. Torvi katolla ja kaks sisällä niin kuin Harjakainen sanoi.

• Passat.Musta

"mersumies_"

Osta auto jossa on ajovaloautomatiikka.
        Kaikki ihmettelee.

• Harjakainen on

muuten harvinaisen typerä hahmo. Tuntuu että tv:n taso menee koko ajan alaspäin.

• Messumies
        Passat.Musta kirjoitti:

"mersumies_"

Kaikki ihmettelee.

Mitä aktiivisen turvallisuuden välineitä on saatavilla jälkiasennuksena. Minun tietoisuudessani ei ole yhään.Ei edelliseesä sitä ymmärtääkseni väitettykkään

• Passat.Musta kirjoitti:

"mersumies_"

Kaikki ihmettelee.

Mersuissa on ollut ajovaloautomatiikka jo vuosia. Olisiko jostain 90-luvun alusta lähtien.

Saa sen toki kytkettyä pois, kuten pitääkin. Sitä en tiedä, miksi niin moni tuntuu kytkevän pois.

• the_man92
        The_Rat kirjoitti:

Mersuissa on ollut ajovaloautomatiikka jo vuosia. Olisiko jostain 90-luvun alusta lähtien.

Saa sen toki kytkettyä pois, kuten pitääkin. Sitä en tiedä, miksi niin moni tuntuu kytkevän pois.

ei ole vielä tänä päivänäkään vaan urpot joutuu itse kytkemään valot päälle ja pois.

• the_man92 kirjoitti:

ei ole vielä tänä päivänäkään vaan urpot joutuu itse kytkemään valot päälle ja pois.

Minun mersussani on. Ehkä jostain a-sarjalaisesta voi puuttua? Tai sitten jostain etelänmaasta uitetusta (joskin uskon, että niihinkin sen saa ajotietokoneen valikoista päälle).

• vm 2011
        The_Rat kirjoitti:

Minun mersussani on. Ehkä jostain a-sarjalaisesta voi puuttua? Tai sitten jostain etelänmaasta uitetusta (joskin uskon, että niihinkin sen saa ajotietokoneen valikoista päälle).

ja uudemmat on sellasia, missä ei enää ole ko. automatiikkaa, koska on ns DLR-valot. W212ssa jo vuodesta 2009.

• Tarkempi selvitys
        vm 2011 kirjoitti:

ja uudemmat on sellasia, missä ei enää ole ko. automatiikkaa, koska on ns DLR-valot. W212ssa jo vuodesta 2009.

Vuodesta 2011 alkaen huomiovalot tulevat pakollisiksi kaikissa uusissa henkilö- ja pakettiautoissa. Kuorma- ja linja-autoissa huomiovalot tulevat pakollisiksi elokuussa 2012. Vanhoihin autoihin ei valoja tarvitse asentaa jälkeenpäin. Tällä hetkellä huomiovaloista säädetään seitsemäntoista EU-maan lainsäädännössä.
        http://ec.europa.eu/transport/road_safety/topics/vehicles/daytime_running_lights/index_fi.htm

• juustopäämuna
        The_Rat kirjoitti:

vittu mersut oo mitää autoja,paskoja ruotuvia likasankoja ne on.

• MOSKVITSH
        Harjakainen on kirjoitti:

muuten harvinaisen typerä hahmo. Tuntuu että tv:n taso menee koko ajan alaspäin.

Äläs nyt...pieru/kakkahuumori menee aina kansaan...ollaan vähän tällaista koprofiilijengiä. Varsinkin Audi ja BMV-kuskit.

• Valio-ajaja

Ei nyt ihan tähän liity, mutta muutaman kerran on tullut POLIISI auto vastaan ILMAN VALOJA!!

Miten minun tulisi tilanteessa toimia??

Olen mielestäni VALIO-AJAJA
      20vuotta ei sakkoja, ei kolareita

• Valio-ajaja

Niin siis laitanko sumarit vai hätävilkut tai näytänkö keskaria?

KERTOKAA

• Huippukuski

Minä vilautin taannoin poliisille pitkiä kun tuli päiväsaikaan keskustassa vastaan ilman valoja. Katsoivat pahasti.
        Rouvan pysäyttivät joskus aikanaan ja totesivat toisen ajovalon olevan pimeänä. Juttutuokio oli päättynyt nopeaan kun rouva tokaisi takaisin että näkys olevan teilläkin.

• Meijerikuski DD

Kiipeät roikkumaan kuljettajan puoleisesta sivuikkunasta housut puolitangossa ja näytät niille percettä.

• mjuuuu

Pitäis tehdä mut ilmat nyt vähän turhan kylmät jo tohon

• Ehkä näin

Enää ei sallita pieniä nopeuksien ylitystä. Kuvasta en tiedä.

• rangaistusvaatimus

mielessä kävi myös josko olisivat kuvan napsanneet mutta eikai poliisiautojen valoissa kameraa sentään vielä ole..
      Kyllä se kamera on kytkettynä valoihin, ainakin ennenaikaa oli, muistan kun joskus -70 luvulla saatiin ylinopeudesta sakot, poliisit ajoi perässä, ei pimeässä sitä huomattu, mutta kohta välähti ja kirkkaasti kun ottivat kuvan, ja heti perään punaiset pysäytys vilkut päälle.

• ......

Olkaa ilosia jos vilkauttavat valoitta ajamisesta tai lievästä ylinopeudesta eikä ala heti sakkoa kirjottamaan... ...tai saattoi siellä heidän tulo suunnassa olla elukoita tien laidassa esim. Hirviä.
        Ja vilkuttelu osoittaa että siellä virka-autossa on myös inhimillinen ihminen.

• the_man92

huh huh hu...mitä puppua joku taas keksii syötää...

• -Onkiliero-

Paskaa puhut.... 70-luvulla ei poliisiautossa ollut punaista pysäytysvaloa!!!

• Vteckick

Oisiko ollut liian tiukka ohitus miliisien mielestä? kaverille käynyt samonlailla mutta väläyttivätä vilkkuja kylläkin..

• vk-59

Luultavasti ei väläyttäneet sinulle tai jos ajoit liian lähellä keskiviivaa. Siniset valot ovat hälytysvalot, oranssit varoitusvalot. Suomessa pitkät valot eivät lain mukaan saa välkkyä hälytysvalojen kanssa. Poliisiautoissa niitä ei ole, sillä lainvalvojina he eivät voi niitä autoonsa laittaa yhtäaikaa vilkkumaan. Hyväthän ne olisi kuten ambulansseissakin ovat mutta laittomat myös niissä.

• Mussamies

Luojan -Kiitos. Suomessa ei ole miliisejä. Jokainen monen-polven suomalainen kuitenkin taatusti ymmärsi mitä tarkoitit. Ei tämä ole saivartelua.

• nitxiti
        vk-59 kirjoitti:

Luultavasti ei väläyttäneet sinulle tai jos ajoit liian lähellä keskiviivaa. Siniset valot ovat hälytysvalot, oranssit varoitusvalot. Suomessa pitkät valot eivät lain mukaan saa välkkyä hälytysvalojen kanssa. Poliisiautoissa niitä ei ole, sillä lainvalvojina he eivät voi niitä autoonsa laittaa yhtäaikaa vilkkumaan. Hyväthän ne olisi kuten ambulansseissakin ovat mutta laittomat myös niissä.

vk-59:lle.Ainakin kaikissa ambulansseissa ne lisäpitkät välkkyy hälyvalojen kanssa.

• vk-59
        nitxiti kirjoitti:

vk-59:lle.Ainakin kaikissa ambulansseissa ne lisäpitkät välkkyy hälyvalojen kanssa.

Niin sanoinkin että ambulansseissa välkkyy mutta ovat laittomat myös niissä. Olisi hyvä systeemi myös poliisiautoissa mutta lainlaatija on keksinyt, että ne ovat laiton systeemi. Poliisi ja katsatusmiehet eivät ambulanssien valojärjestelmiin viitsi puuttua.

• jjjkkklll
        vk-59 kirjoitti:

Niin sanoinkin että ambulansseissa välkkyy mutta ovat laittomat myös niissä. Olisi hyvä systeemi myös poliisiautoissa mutta lainlaatija on keksinyt, että ne ovat laiton systeemi. Poliisi ja katsatusmiehet eivät ambulanssien valojärjestelmiin viitsi puuttua.

Tuohan nyt on ihan paskapuhetta, itsekin niitä valoja työkseni asentelen ja niitä kyllä laitetaan nykyään ihan palo- ja poliisiautoihinkin

• jnsfj

nyt selvis asia, ottivat kuvan ja pitkät valot toimivat salamavaloina.

• ???

Mistä se sulle _nyt_ selvis?

• passipoliisi

Luultavasti ajoit liian hiljaa ja hidastit poliisin matkantekoa.

• Asdfgghjkf

Hälytysvalot näkyvät erittäin huonosti päiväsaikaan ja ihmiset eivät ymmärrä väistyä tarpeeksi, tämän takia tehostaakseen yleensä ainakin itse käytän tehokkaasti pitkiävaloja erityisestijos edessä on samaan suuntaan meneviä. Ne pistävät enemmän silmään kuin mitä ei-suunnatut siniset hälyvalot tekevät.

Sitten vastaantulevat eivät välttämättä ajattele muuta kuin että "jaa kato siinä tulee poliisiauto vastaan :) " ja kun taas pitkiä vilkuttaa niin tajuavat "ei vittu, ehkä minunkin pitää väistää"

• Totalitarismi

Kyllä ne ottivat sinusta ja autostasi kuvan myöhempää käyttöä varten. Se mitä myöhempi käyttö on, selviää sinulle kyllä myöhemmin. Ovikellosi kun soi aamuyöllä 0200-0400 välillä eli ns kuoleman tunteina niin asia selviää. Ovellasi on kaksi rotevaa konstaapelipoliisia jota muitta mutkitta vievät sinut, keskustelemaan elämän merkillisyyksistä. Keskustelut päättyvätkin sitten johonkin suon laidalla saamaasi niskalaukaukseen, ja PAM jälleen on yksi selittämätön katoamistapaus. Omaisillesi ilmoitetaan tutkimusten jatkuvan...
      Tätä tarkoitti valojen väläytys poliisiautosta.
      Että odotahan vaan kyllä NE tulevat noutamaan sinutkin ja jos pullikoit vastaan niin perheesikin viedään.

• hahaaahihii
    • ei aiheetta

OLiko valot päällä? tai vaan niinkuin nykyään tapana, pelkät sumuvalot.

• tylysti

ajoin pimeällä kadulla. Vastaan tulevan auton huomatessani vaihdoin tietysti pitkät lyhyelle, mutta vastassa tuleva auto ei niin tehnyt. Jolloin vaihdoin pitkät takas päälle auton tullessa edessä, huomasin sen olevan juuri se poliisin jäätelöauto. en mielestäni väärin tehnyt...

• ...

Oliko mahdollisesti ajovalot pois päältä?

• the_man92 LP

SAKKO TAI VÄHINTÄÄNKIN LINNATUOMIO TULOSSA. VARO VAAN.

• mennotinblack

Poliisi on käyttänyt "men in black" eli miehet mustissa agenttien MUISTINMENETYSKONETTA. Sulle on voinut tapahtua vaikka mitä :)

• Hieno kuva!

JIIHAA, CROWN VICTORIA. Jakaiskin suomen poliisi oikeutta Crown victorian ratista, niin ois maanteillä vähän enemmän meininkiä ja tunnelmaa.

• Aina tienpäällä.

Eipä ole vastaavaa sattunut, vaikka olen jatkuvasti ajossa. Todennäköisin syy on poliisiauton vastaantulonopeus ja tutkan viive, siis suomeksi sanottuna ovat vaan halunneet huomauttaa nopeudesta. Suurimmassa osassa autoista nopeusmittari näyttää n. 10% yli todellisen nopeuden, mutta ei kaikissa.
      esim. yhden primeran mittari oli n.88km/h kohdalla ja nopeusnäyttötaululle tuli lukema 85km/h.

Pitäkäähän kaikki se nopeus rajoituksissa. Samahan se onko vauhtia 80 vai 82... minuutti aikaisemmin kotona ei varmaan ratkaise. Hälytysajot on toki erikseen ja asenne esim ambulanssin ohittamisyritystä on monella törkeä.. : Paras tapa on lyödä vikku ja ajaa niin reunaan kuin mahdollista.

Entä keskustassa, voinko ajaa kävelytielle?
      - Kyllä voit, jos autosi on hälytysajossa olevan auton edessä.
      Mitä jos autoni on pysäköity hetkeksi pelastustieksi merkitylle tielle, niin että sitä ei pääse ohittamaan?
      - Siirrä auto nopeasti sillä palo-autoilla yms. on lupa tönäistä pelastustiellä olevat autot, eikä vakuutus korvaa auton omistajalle kyseisessä tapauksessa mitään.

Oli pakko laitta pari perusohjetta autoilijoille. Turvallista matkaa kaikille!

-Make

• oihjkh

Kyllä ne vaan varotti tutkasta, siks vilauttivat.

• Ooppeli-97

Yksinkertaisesti poliisi varotti ylinopeudestasi koska oli hälytysajossa eikä kerennyt lähtee sun perään. Mulle on joskus tehneet samoin kun ei ollut ajovaloja päällä :)

• Tilanteen herra

Jos se väläytti vaan sen takia että oli tarkoitus vaihtaa vaihdetta, mutta käsi eksyi väärään kahvaan vahingossa. Samalla kun kolleega vieressä kertoi jotain tosi hyvää juttua suu vaahdossa vieressä, ja molemmat nauroivat, kuski sekä kollega. Samalla kuski ajatteli että pistetääs nyt vähän isompaa pykälää päälle että keretään donitsille abc:lle, sillä seurauksella että vain valot välähtivät. Tämä voisi olla selitys.

• LIPO_

Tässäkin tapauksessa on luultavasti käynyt niin että ko. väläytttäjä on erehtynyt. Useasti ovat minullekkin väläytelleet, eivät osaa /tiedä vilkun ja viiksien eroja. Sen takia he joutuvatkin pakosti lukemaan aina ennen vuoron alkua auton ohjekirjan ja kertaamaan tiedot jotta vältytään erehdyksiltä.

• hjftdfjuhfgugfkjkkkk

Kyllä niillä poliiseilla on llut kiire molon kioskille donitsille! Tekivätkö vielä heimlarin kioskilla? Onko siinä mittään järkkee?

• ON SIINÄ MEILLÄ 1

URPO, olisit vilkutellut takaisin vai etkö ehtinyt ja se jäi (VI)TUT(TA)MAA(N)

• Eipä tuossa mitään ihmeellistä ole, sulla on ollut lievä ylinopeus, jos ajat vakkari päällä 110km/h 100 rajotuksella, onse harkittu ylinopeus, pudota nopeus 109km/h niin sakko jää saamatta eikä myöskään kamerat räpsy.
      Ja sanoit että poliisilla oli vilkut päällä, ilmeisesti tarkoitat näitä "sinipunavaloja",
      tällöinhän poliisilla on tilanne päällä eivätkä ole kerinnyt puuttua sinun lievään ylinopeuteen ja ovat räpsäyttäneet valoja nopeuden vuoksi, tätä tapahtuu usein liikenteessä, eli et ole ainut.

• Inturist

Ehdotus nopeuksien nostamisesta ainakin pohjoisen teillä ihan hanurista; satanen maksiminopeus jos haluaa autonsa pitää kunnossa. Toisekseen etelän ketjukolarit vähänkin huonommassa säässä? Epäilen että vakavampia onnettomuuksia tulis olemaan. Kolmanneks miks moottoritiellä täytyy kiilata heti eteen vaikka baanaa olis kilsakaupalla ohituskaistalla; näin ainaki pohjoisessa, liekö etelän ruuhkien peruja?!? Ostin taannoin suht uuden Turusta myydyn auton ja sanon et tuulilasi on yhtä huono kuin aikoinaan vajaa 300 tkm ajetussa Volvo Amazonissa jonka ikkunoita oli rapattu talvella 20 vuotta ties millä rapalla...

• pollisi90

pöö pöö

• Mieleni pahhoitin

Ajoin ilman valoja eilen lauantai-iltana, vein kaveria kapakkaan. Tuli poliisi vastaan joka väläytti valoja. Kaveri siinä vieressä näytti niille keskisormea. No peräänhän se kääntyi. Ja tekivät autolle ns pikakatsastuksen, tuli korjauskehoitusta takavaloista, ajovalojen suuntaamisesta jne. Pitää käydä katsastuskonttorilla näyttämässä.

Yritin selittää että sakottakaa kaveria, älkääkä minua alkako vainoamaan, mutta eivät sanoneet mitään, vittuilivat vain. Näitäkin konstia kun katsoi työssään niin on se telkkarin poliisit -sarja aikamoista näyttelemistä.

OIkeasti poliisit haistattelevat, tönivät ohikulkiessaan, huutavat ja huorittelevat, jahtaavat pikkutyttöjä ja -poikia ja eivät taatusti noin helläkätisesti taluta juopuneita. Jätänpä ostamatta koko nelosen pro-paketin tuon ohjelman valheiden takia.

• hermoheikkoja

Nykajan poliisit ovat hermoheikkoja. Esim. kun pysäyttävät ylinopeuden tai muun vastaavan takia, raivoavat ja kiroavat. Ennen vanhaan poliisit olivat "cool" eli hermot piti, ja silloin niitä kunnioitettiin ihan eri tavalla kun näitä nyky-sätkyukkoja.

• LSÅLÅSW

Kerran Maarianhaminassa ajellessani Ahvenanmaan poliisi vilkutti pitkiä valoja.
      Olin unohtanut laittaa valot päälle.Ei sen kummempaa.

• vammasetpollarit

>Miksi poliisi väläytti pitkiä!?
      Siksi kun niillä on joku vamma. Yksinkertaista!

• Pekula

Väläytty joo

• Nakkerttonia.

En osaa sanoa. Mutta Nikke Nakkertonin kaukokatseellani voin todeta että ajoit ilman valoja?

• tarkk1

Se oli huomautus ylinopeudesta,kohta heillä on hyvät vehkeet johon tulee kaikki tiedot. Käyttäytkää joka päivä smalla ,onnittelen etukäteen

• Peltipoliisi64

Poliisi varoitti tutkasta, joka on seuraavassa kaarteessa.

• Varotti vaan. Mullekki noin käyny ku ajoin pimeenä. ''mutta eikai poliisiautojen valoissa kameraa sentään vielä ole'' PFFhhhppffff :DDD Herää tähän maailmaan urpo.

• potkut poliiseille.

Koska poliisi on natsi-sika.

• kutoset

Mut jos sul oli nastarenkaat kesällä?

• ...

Täytyy kyllä ihmetellä, jos sinulla on kaikenlisäksi ajokortti ja et ymmärrä asiaa.

• arpi1

Tämmösellä on vielä ajokortti,kun pitää täälä kysellä tommosia.

• arpi1

Minä laitan aina pitkätvalot kun joku ajaa sumuvalot päällä.Jotta se näkisi minut kun on niin paljon sumua keskelä kirkasta päivää??????että pitää ajaa sumuvaloilla.Pitäisi vaan virkavallan sakotaa mutta ei nillä perse nouse autosta.

• Intoa täynnä

Täällä on paljon fiksumpiakin aloituksia, mutta tällainen aihe kerää kommentteja, miksi?

Olisiko vastaus aloittajan kysymykseen että vahingossa?? Poliisi ei väläyttele tarkoituksella muita kuin hälytysvaloja.

• Vilkut

Olivatko molemmat vilkut päällä eli hätävilkut, vai oikea/vasen? Pitkillä valoilla huomautuksen, eikö siihen enää tarvitse paperia?

Oikeastiko tulet tänne kysymään noita asioita? Oletko täysi-ikäinen? Voisi toki näin päätellä kun autoa kerran kuljetit.

• yolo

Tästä tulikin mieleen. Olin noin 32 päivää sitten siperiassa perhelomalla. Siellä selviytymiseen vaaditaan paljon, jouduimme perheemme kanssa pyydystämään keihäin kuutteja, sillä ruoka oli loppumaisillaan eikä siva tai smarket ollut enään auki.
      Noh silloin tuli mieleen ett mitä jos ne kuutit loppuu sieltä pellosta eikä saada enään mistään uusia sukkia, niin mitä helvettiä me sitten tehään. Vastaus löytyi läheltä sillä viereisessä mökissä asunut mummo oli keksinyt aika koneen jolla pääsimme takaisin aika-avaruuden luo. Tämä oli hienoa sillä mummolla oli myös maksalaatikkoa(atria) jota kaikki söimme seuraavaan aamuun saakka. muna?

• kiimalainen1

ootko v-ittu tosissas?

• car car

Varmaan vilautti sen takia jos sä ajoit 100km/h rajoituksella nii kai ny ku ajat 110km/h että voisit hiljentää vauhtia.

• dfhfgjf

KOnstaapelilla mahtoi olla pahat pukamat. Sitä harmitti kun ei päässyt Håkan kaverinsa kanssa metsäautotielle parittelemaan. Net on kovia panemaan toisiaan, nämä konstaapeli jam ieluusti anukseen. Näin minulle on kerrottu.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe