Oisko tuommosesta melkein 300 tkm ajetusta farkku astmasta vielä toimittamaan kauppakassin virkaa ja kenties työmatka ajoonkin 50 kilsaa päivässä, sanotaan kolmeks vuodeks. Yksilöitähän nuo on, tiedetään, noilla metreillä, mutta mitä noista yleensä laukeaa, jos ajatellaan että kytkin tuntui olevan ok, takaiskarit vaihdettu, jakohihna ja vesipumppu vaihdettu, sekä ruostetta en ihme kyllä löytänyt noin vanhasta autosta( 99 vm), muutenkin hyvin säilynyt ulkokuoreltaan. Eli onko esim laatikkoja paukkunut, syökö koneet runsaasti öljyä, muita kalliita vikoja? esim joitain bokseja tai hammastankoja ym? Jotakin pyöränlaakereita sun muita tietenkin aina menee autosta kuin autosta.
Ehkä oon tottunut liian hyvälle. Viimeiset 8 vee mennyt merkillä, johon ei ole juuri polttimon ja öljynvaihdon kummempia "remppoja" tarvinnut tehdä. Maksavat vaan käytettynä tuplasti, jos ei triplastikin enemmmän kuin astra. Ei viitsis kakkosautoon laittaa kun sen tonnin ostaissa. On noita rahanreikiä muutenkin.
Kokemuksia paljon ajetuista g astroista otetaan vastaan :)
astra g, vikaa vikaa vikaa?
4
260
Vastaukset
- astra g 99
Tuohon Astraan voi ihan itse vaihtaa pyöränlaakerit, kun ne vaihdetaan napoineen päivineen, joten laakeria ei tarvitse irroittaa/asentaa. Jos on 8 v kone, niin jakohihnan vaihtoväli on 8 vuotta tai 120 tkm. Vapaasti pyörivä, eli jos hihna menee poikki, niin mitään vaihinkoa koneelle ei tule.
- diyman_
mulla nyt 498kkm ajettu -98 g astra 8v 1.6 koneella,.Taipaleen "kohokohtia" olleet ohjausvaihteen stefojen kypsähtäminen jossain 450kkm hujakoilla ja kannentiivisteen palaminen suunilleen 480kkm tienoilla. Koppa jo kurakaarien osalta ruskettunut ja käsijarruremppaa riittää aina silloin tällöin. kuskinpuoleinen jarrusatula aikanaan menyt jumiin, mutta niin kaiketi muillakin merkeillä jumituksia tulee, jos ei viitsi autoaan hoitaa l. tällä on vain ajettu ja sitten on korjattu, kun jotain hajonnut. Alkuperäinen kytkinlevy asetelmineen, &kat vielä ihan hyvässävedossa. Koneesta tosiaan vaihdettu kannentiiviste ja rasvastefoja & seuraajavivut, muuten lyöty kone nippuun ja kova ajo vaan jatkuu l. 700....1000km/viikko. Mutta kyllähän tossa askaretta on riittänyt, ja varmaan muissakin samankokoisissa ja hintaisissa kotteroissa noilla kilometreillä.
- mobil 3000 5-40
mikä tai mitä öljyä moottorissa käytät? olen kuullut, että näissä "muinaismuistomoottoreissa" tuo opelin oma 5-30 on liian lirua öljyä, ettei ole oikein suositeltavaa käyttää tuota.
- diyman_
mobil 3000 5-40 kirjoitti:
mikä tai mitä öljyä moottorissa käytät? olen kuullut, että näissä "muinaismuistomoottoreissa" tuo opelin oma 5-30 on liian lirua öljyä, ettei ole oikein suositeltavaa käyttää tuota.
mobil rally formula 5-50 n 10...15kkm välein. Ei ehkä halvin öljy, mutta lienee edesauttanut koneenkestoa. 1. iso remppa oli kannentiivisteen palaminen 480kkm hujakoilla, ilmeisesti kannenpultit väsähtivät, kun 3 ja 4 pytyn välisestä liekkirenkaasta puuttui vajaa sentti l. läpi reikä pytystä toiseen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224594- 203745
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4072449- 272181
- 342034
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 361809
- 151738
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191507- 121371