20 vuotta vuokralla, iso korotus

VuokraTäTäi

20 vuotta samassa vuokra-asunnossa ja nyt vuokraisäntä laittoi vuokrasuhteen katkolle. Joko suostun 80% vuokrankorotukseen tai hän ottaa asunnon omaan käyttöönsä.

Kenelle voin valittaa? Eikö asunnosta tosiaankaan kuulu palaakaan minulle kaikkien näiden vuosien jälkeen? Minulla on sentään piironki täynnä siististi aikajärjestykseen lajiteltuja vuokrakuitteja. Reikääkään en ole seiniin porannut tänä aikana ja ruutuparketti kiiltää kuin vuonna 1993, ei naarmuakaan ole lattiaan tullut sen jälkeen.

Mielestäni joku osa asunnosta on väkisinkin minun, kun vain tietäisin mikä osa. Voisiko joku auttaa? En halua pois tästä mutta varaa vuokrankorotukseen ei ole!

3

261

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puliukot naapurista

Viimeinkin vuokranantaja haluaa häätää hilda rannen kalliosta.

täi täi mitäs olit kalliossa 20 vuotta oma vika.Mee takas sinne tampereelle .

täi täi ja hei hei ............

• ihan ok

Vuokraa ei voi hyvän vuokratavan mukaan korottaa kerrallaan kuin 15 %, tähänkin on oltava hyvä syy (asunnon tasoa parannettu tms.).

Se, että vuokranantaja irtisanoo sinut syyllä, että ottaa asunnon omaan käyttöön, on ihan laillista. Irtisanomisaika 6 kk tapauksessasi.

Mikään osa asunnosta ei ole sinun.

• Uutta kämppää?

Heh, vai vuokralainen nyt pitää vuokra-asuntoa osittain OMANA kotinaan vaikkei ole mitään omistamiseen liittyvää sopimusta tehnyt esim. maksaa osan myös kiinteistön korjauksista kuten omistajat.

Vuokrasi on todennäköisesti selvästi halvempi kuin nykyinen taso. Vuokranantaja voi antaa tuomioistuimen ratkaista onko vuokra selvästi alle markkinavuokrien, joten vuokranantajalla on mahdollisuus korottaa myös laillista reittiä pitkin. Toinen moraalittomampi reitti on häätää sinut pois, pitää kämppää pari kuukautta tyhjänä ja vuokrata se sitten edelleen uudella sopimuksella... "oman käytön" jälkeen...

Suosittelen suosiolla etsimään uutta kämppää. Pääset vähemmällä jos ei 80% korotus miellytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe