Keittiön kaapistonovet puhtaiksi - miten??

apuva...

Minulla on n 7 vuotta vanhat mdf-pinnoitteiset keittiökaapiston ovet. Ne ovat nyt kellastuneet sisäpinnoilta (ovat kerman vaaleat alunperin) ja kysyisinkin, miten saan ne taas valkeiksi? Onko olemassa jokin pesuaine, joka puhdistaa ovet vahingoittamatta maalipintaa? Haluaisin muutenkin "käsitellä" myös ulkopinnat niin, että ne tulisivat puhtaiksi. Onko tehokasta helppokäyttöistä puhdistusainetta, jota voitte suositella??? Kiitos jo etukäteen!

14

1289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tärpättii..

Sutase tärpätillä pinnat puhtaaksi.

• siiri siivooja

Tältäkin ongelmalta olisit välttynyt PUHDISTAMALLA KAAPINOVET SÄÄNNÖLLISESTI, tyhmä.

• Zeta2

Siiri Siivooja, aivan turhaa sekä alkeellista käytöstä tuo nimittely kannanottosi lopussa. Tekikö hyvää sun egolle?

• en oo friikki

Olet ilmeisesti huonosta päivästä kärsivä siivousfriikki.
        Lapsiperheessä ei paikkoja voi jynssätä tai edes jaksa jynssätä riittävän usein friikin makuun. Koklaa höyryputsaamista. Ainakin meillä sillä on saatu hankalia paikkoja, myös pesuaineiden jäämiä, hyvin poistettua. Ihmesieni ei sopinut meidän tummalle kaapille....

• lillukka
        Zeta2 kirjoitti:

Siiri Siivooja, aivan turhaa sekä alkeellista käytöstä tuo nimittely kannanottosi lopussa. Tekikö hyvää sun egolle?

Aivan samaa mieltä edellisen kanssa!

• Universal Stone
    • heluna7

Ihmesieni tai taikasieni nimeltään on se, jolla itse puhdistan samanlaisista ovista rasvatahrat ja kellastumat. Tätä tuotetta löytyy esim. Sinooperista, Vapaa Valinnasta ja monista muista ns. halpiskaupoista ainakin. Voi löytyä ihan marketeistakin. Suosittelen ehdottomasti. Käy kaikkeen muuhun muttei maali ja puupintaan

• höyryputsari

Meillä käytetään höyrypuhdistinta.
      Sellainen on aika hyvä peli putsaamiseen.

• ego2

Nuole ne puhtaaksi

• Potuttaja

Halkaise raaka, jauhoinen peruna, kostuta leikkauspinta ja hiero kaapinoveen. Jätä muhimaan muutamaksi minuutiksi ja pyyhi rätillä pois. Minulla tämä perunakikka auttoi ainakin tummiin sormenjälkiin kaapinovissa ja kaakeleiden rasvatahroihin. Ideana on, että perunan tärkkelys imee lian itseensä. En tiedä, toimiiko muihin kuin rasvatahroihin, mutta eihän se haittaa kokeillakaan.

• siivotatäytyy

Hei sulle on vastattu pelkkää höpöä! Keltainen purkki Sifin hankauspesuneste ja karhunkieli! Se on uskomatonta miten kauniin puhdasta tulee. Olen jokaisen asuttamani kämpän kaapistot ja seiniäki jopas Sifillä, kämppä herää uudestaan eloon. :)
        Mutta kokeile ensin pieneen kohtaan pinnasta ettei maalit lähde irti, käytä myös vettä, eikä kannata antaa liian kauan vaikuttaa. :) Paras tuote ikinä.

• luuturätti

Itse otan vahanpoisto aineella (raakana) ja sen jälkeen muutaman kerran puhtaalla liinalla.Knnattaa kokeilla ensin piennelle alueelle.

• asentaja5

veikkaisin ovien iän perusteella että sisäpinnalla ohuempi maalikerros ja alkaa sen takia kellastua.olen nähnyt näin usein tapahtuneen puhtaallekin ovelle. maaliruiskua kehiin ennen ku mdf näkyy!.

• Tietäjä

Moikka. Ainoa Hyvä konsti on maalata ne uudelleen.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7546
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      78
      6604
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5264
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4615
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4266
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4159
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4095
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3948
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      58
      3080
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48