auttakkaa uudelleenkoulutus

tyhmä ja turhautunut

siis nyt olen työkokeilussa ja näyttää selkeästi siltä etten jaksa enää työssäni,mitäs sitten,haen ensin tietty sairauslomaa ja jään kotiin,mistä rahat elämiseen sitten tulevat? entäs uudeleenkoulutus kun ei ole hajuakaan mitä alan tekemään,työ ei saa olla meluisaa ei raskasta (olen puolikuuro joka hankaloittaa keskittymistä ja kuuntelemista. Mistä rahaa elämiseen siltä ajalta kun etsin uutta alaa ja kuinka kauan sitä saa miettiä ja etsiä koska töitä haluaisin tehdä. Entäs osatyökyvyttömyyseläke jos jatkaisin omassa työssäni mutta vain muutamana pvänä viikossa esim,4 päivää?

2

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kellaristahuutelen

paljonhan on ollut juttua sitä ettei Suomessa kuntoutus toimi ja rahaa on kuitenkin mennyt kauheasti johonkin.

Itse kävin työkokeilun 4 päivää ja sitten ei kukaan lääkäri tehnyt b-lausuntoa ja jäin tyhjänpäälle.

• anneli201

Kannattaa olla yhteydessä Kelaan ja pyytää päästä työkykyneuvojan http://www.kela.fi/takaisin-tyohon_tyokykyneuvonta puheille.

Oletko ollut yhteydesä omaan työeläkeyhtiöösi uudelleen koulutuksen suhteen?Mikäli sinulla on vakiintunut työhistoria viimeisen viiden vuoden ajalta, sinulla on todennäköisesti oikeus uudelleen koulutukseen oman työeläkeyhtiösi kautta.

Mikäli sinulla ei ole vakiintunutta työhistoriaa seuraava taho uudelleen koulutuksen suhteen on Kela ja viimesijainen on työ-ja elinkeinotoimisto.

Jokaisessa kunnassa toimii lakisääteinen kuntoutuksen asiakaspalvelun yhteistyöryhmä, jossa on ammattihenkilöitä terveydenhuollosta,Kelasta, työ-ja elinkeinotoimistosta ym. Kuntalaisilla on oikeus saada asiansa käsiteltäväksi ko. ryhmässä, josta saa vinkkejä kuinka omassa tilanteessa pääsee eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5074
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4238
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2421
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2214
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1988
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1888
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1577
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1501
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1219
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1154
    Aihe