Mihin vuoden aikaan ampiainen rakentaa pesän

Allerginen pistoihin

Hei, olemme muuttamassa uuteen asuntoon ja huomasin, että parvekkeen yläpuolella pieni harmaa pallo(ampiaispesä) mitään liikettä siellä ei näkynyt kun eilen kävimme asunnolla(11.7) Onkohan perä vasta rakenteilla ja mitä tehdä, ampiaiset ovat kiusallisia vieraita parvekkeella. joten en tykkää, mutta miten tuon uskaltaa poistaa.

2

2486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ampparit nurin

Tökkää pois harjanvarrella vaan. Ampiaiset rakentaa pesään toukokuusta lähtien, jos vanha pesä tuhoutunut niin sitten yrittää tehdä seuraavan, tai uusi kunigatar omaa pesää itselleen. Elokuulla loppuu se pesänrakennus vietti ja niistä tulee agressiivisia.

Itsekin allerginen ja vasta viimeviikolla tuli piston takia sairaalan päivystyksessä taas kerran käytyä. Kun pistää, niin töräytän Epipenin reiteen ja lähden sairaalaan, jos ei verenpaine putoa tai hengitys vsaikeudu, silloin saitan ambulanssin. Molemmissa tapauksissa panevat lasaretissa tippaan ja kortisoonia. Jos ei tule hengitysoireita ja vaerenpaineet pysyy vakaana, niin pääsen pois parissa tunnissa. Viimevuonna paineet romahti ja ambulanssilla veivät sairaalaan, siellä jouduin sitten yön yli olemaan tarkkailussa. Aina joutuu sitten syömään kortisoni pillereitä pari päivää sairaalasta pääsyn jälkeenkin.
      Siltikin minä itse nuo pesät hävitän. Suojaavat rytkyt niskaan ja pesän kimppuun vaan.

• kyllä mehiläinen

on aika arka kärpäsmyrkylle tökkää pesää ovenraosta niin tulevat ulos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe