Muutin juuri kunnan vuokra-asuntoon. Eilen sitten ajattelin käydä katsomassa onko tullut postia laatikkoon. Olinpa yllättynyt, kun huomasin ettei sitä ole!! Kuuluuko tosiaan vuokralaisen itse hankkia sekin itse?
Postit olen juuri kääntänyt uuteen osoitteeseen.
Ja kunta on kiinni eikä kukaan vastaa puhelimeen siellä päässä.
Postilaatikko puuttuu
9
2704
Vastaukset
- Ei voi olla totta
Käveleppä vaikka ilmoitustaululle, ja ota sieltä isännöitsijän/huollon numero.
Sitten ota puhelin käteen ja soita. Siis maanantaina. Helppoa, eikö totta.?
Varmaan osaavat paremmin auttaa, kuin porukka täällä Suomi24-palstalla.
Ja tuskin kunta on kiinni. Kyllä siellä jostain numerosta vastataan. Ei viikonloppuna, mutta maanantaina. Tuskin ne sitä postilaatikkoakaan olisi viikonloppuna tulleet laittamaan. - Kaamee duuni
Sekin vielä, mikä sekin. Eihän vuokralaisen tarvitse kuin sisään muuttaa, isännät hoitaa kaiken muun. Ja veronmaksajat auttavat vielä vuokranmaksussakin.
- Osta itse!
Postilaatikko kuuluu vuokralaisen itse hankkia!
- 8+11
Olen eri mieltä. Jos kerrostaloasunnossa postiluukku olisi vaikkapa niin huonossa kunnossa, että se irtoaa ja siitä näkee asuntoon sisälle, huolehtii sen korjaamisesta joku muu kuin vuokralainen. Oletuksena siis, ettei se olisi rikkoutunut tahallaan vuokralaisen toimesta. Eli kyllä asunnon ulkopuolella olevan postilaatikon hankkii myös joku muu kuin vuokralainen.
Aloittaja soittaa vuokranantajalle maanantaina ja kysyy asiaa sieltä. Kyllä siellä arkena joku vastaa puhelimeen. - Ihan tavallista
Riippuu täysin asunnon omistajasta. Ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen kunnan/kaupungin vuokra-asunto, jossa postilaatikko pitää hankkia itse.
Sama koskee muuten myös palovaroittimia ja monia muita juttuja.. - outoa menoa
Lain mukaan vuokranantajan pitää hankkia palovaroitin. Postilaatikosta en tiedä. Luulisi kuitenkin, että postilaatikko on vähän sama asia kuin jääkaappi tai hella. Asioita, jotka kuuluvat vuokranantajalle.
- Caccaa vaan
Palovaroittimen hankinta on vuokralaisen heiniä, ei vuokranantajan. Otapa asioista selvää ennenkuin lörpöttelet shaibaa.
- höpsistä
No se on kyllä ihan laissa että palovarotin on asukkaan vastuulla, eli vuokra-asunnossa vuokralaisen vastuulla.
Missään laissa ei taideta määrätä että asunnossa olisi postilaatikko, joten jos vuokralainen on hyväksynyt asunnon siinä kunnossa kuin se oli, eli ilman postilaatikkoa, niin kyllä hän periaatteessa joutuu sen silloin itse hankkimaan.
- skldgadgkk
Palovaroitin kuuluu kyllä vuokralaisen hankittavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395120Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738