Mulla on jo 5 vuotta sitten hyväksytty osatyökyvyttömyyseläke. Meni kerralla läpi ja sain päätöksen 3 kuukaudessa. Työssä vähän helpotettiin, ja olen jaksanut tähän asti. Nyt ollaan ihan äärirajoilla. Mulla on tulehduksellinen reumasairaus (ollut jo 32v) sekä kaularangan paha siirtymä ja vielä terapialla hoidettava krooninen unettomuus sekä vaikea masennus ja verenpainetauti sekä refluksi-tauti.
Ajattelin, että hakisin laakista 300päivää saikkua, ja varmasti saisin sen. Lääkärit ovat sitä suositelleet. Miten kela voi sairaspäivärahan evätä? Tarkoitus olisi sen jälkeen hakea suoraan työkyvyttömyyseläkettä.
Jos en saa sairaspäivärahaa, niin millä mä sitten elän. Olen ihan yksinäinen naisihminen.
Ikääkin on jo lähemmäs 60v, eikä nämä sairaudet parane vaan pahenevat.
Sairaanakaan ei voi töissä olla.
Työkyvytön ja haluan eläkkeelle
3
447
Vastaukset
- potutttaa
kela voi evätä sen siarauspäiväräahan jos oelt 300 pv ollut aiemmin saman sairauden takia..näin olen ymmärtänyt..
- fhjhkjlk
kela voi muutenkoin olla hyväksymättä sairaspäivärahaa, riippumatta siitä mitä B-todistuksessa lukee.
- Järkyttävä toiminta
1.Kelan mielivaltaa.
2.Ei ole kiveen kirjoitettu, ettei vielä joku korkeempi taho puutuu asiaan.
3.Kenties asioita ruvetaan tosiasiassa tutkimaan.
4.Ehkä kenties tulee päivä jolloin tuollaiset asiat lasketaan virkatehtävän väärinkäytöksiksi.
5.Tai mahdollisesti tehdään rikosasia tai tutkinta.
6.Miten sitten kelalla suu pantaisiin, kun sairaat saisi oikeutta.
7.En tiedä voisiko todellisuudessa kohdat 2., 3.,4., tai 5 olla mahdollisia, eli kuka valvoo Kelan toimia?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224594- 203745
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4072449- 272181
- 342034
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 361809
- 151738
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191507- 121371