Numerot moniulotteiseen taulukkoon

aloittelija1011001

TIedostossa on numeroita tyyliin
1111111111
1000000001
1000000001
1000000001
1111111111

Voi tietysti vaihdella onko ykkönen vai nolla sillä tuo on kartan data, jonka pohjalta ohjelma tekee pelimaailman kartan. Kaikki muu onnistuu paitsi numeroiden lataaminen siihen moniulotteiseen taulukkoon joka on tyyliin kartta[10][10]. Miten se tehdään?

6

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lue manuaali

fgets tai fread vaikkapa

• aloittelija1011001

Yritin paria ratkaisua fgetsiä ja freadia mitä löysin Googlesta hakusanalla "fgets to 2d array" ja "fread to 2d array", mutta en löytänyt yhtäkään mikä toimisi minun niin kuin haluaisin.

• Oppi ojassa?
        aloittelija1011001 kirjoitti:

Yritin paria ratkaisua fgetsiä ja freadia mitä löysin Googlesta hakusanalla "fgets to 2d array" ja "fread to 2d array", mutta en löytänyt yhtäkään mikä toimisi minun niin kuin haluaisin.

No yritä vaikka fgetc:llä. Ei pitäisi olla vaikeata.
        Et opi jollet tee työtä.

• 167-176

Lataisin tiedoston RichTextBox1:iin

Sitten lukisin sieltä for-silmukalla rivin kerrallaan ja ottaisin merkin kerrallaan Mid-funktiolla.

• Aloittelija minäkin.

No miten olisi ihan vain kahdella for loopilla.

Yksi loop lukee rivin, sen sisällä toinen loop käy rivin joka merkin läpi ja pistää taulukkoon vastaavaan ruutuun.

• Maskilla onnistuu

Käytä maskia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe