Sähköposti INET -Sonera

osajaska

Tulipas just outo juttu ruudulle. Minulla on ollut jo kai kymmenkunta vuotta soneran inet-palvelutunnus, johon kuuluu nettisivutila, sähköposti ja muuta sälää. Nyt kun avasin koneen ja outlookilla latasin sähköpostit, oli siellä yksi mailer Daemonin viesti, sen mukaan filter oli pysäyttänyt tänään 1620 jollekin Paavo Manniselle lähettämäni Hello-nimisen viestin.

Miten tämä on mahdollista? EN ole lähettänyt mitään, ko. kellonaikaan kone oli sammutettuna, itse olin kaupungilla ja kotona ei ketään. Nettiyhteyden muodostan DNA-kännykällä, kännykkä oli povitaskussani kaupungilla. Ja kuitenkin minun soneran osoitteesta oli Daemon - viestin mukaan lähetetty tommonen viesti???

No minä pottuunnuin totaalisesti, vika täytyy olla Sonerassa. Irtisanoin sekä Inet Fun - sopimukseni että soneran kännykkäliittymäni. Kyllä minä en tommosta sulata. Voiko joku murtautua sähköpostiini jostain toisesta koneesta ja lähettää nimissäni tommosta?

5

1356

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

Se on vaan viruksista johtuvaa. Joskus kun virus pääsee jonnekin niin se lähettelee postia ties kenelle itsestään.....

• osajaska

Siis koneessani on f-securen ajantasainen versio ja palomuuri, eikö nämä riitä? Ja kun kone oli sammutettu ja nettiyhteyteen tarvittava kännykkä taskussani kaupungilla, silti pöpö lähettelee koneeltani sähköpostia...????

• Noh
        osajaska kirjoitti:

Siis koneessani on f-securen ajantasainen versio ja palomuuri, eikö nämä riitä? Ja kun kone oli sammutettu ja nettiyhteyteen tarvittava kännykkä taskussani kaupungilla, silti pöpö lähettelee koneeltani sähköpostia...????

on puhelimessasi viirus.

• Ossi
        osajaska kirjoitti:

Jollain muulla on virus ja sinun postiosoitteesi. Virus kaivaa osoitteesi konelta ja laittaa sen lähettäjäksi. Vastaanottajan serveri sitten lähettää ilmoituksen tuon lähettäjäosoitteen perusteella eli sinulle.

• kake1954

Kyllä tulee outoja juttuja ruudulle / kännykkään jos ei ole suojaus kunnossa niin kuin ei minullakaan Kake

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5494
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4810
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2731
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2354
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1647
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1601
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      23
      1472
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1449
    Aihe