Traxxas vika

20+16

Omassa Traxxas stampede 4x4 on sellanen vika että se kulkee hyvin, mutta jos kääntää vasemmalle, koko esc sammuu ja se servo on todella kuuma. Luultavasti siis servoon tullut vika?

5

1406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 58741222222

Jep. Servossa vika ja haukkaa niin paljon virtaa, että joko akkujännitevalvonta escissä tai escin ylikuormituksen turvatoiminto sammuttaa escin. Vaihda servo, kun kerran vian tiedät.

• Huristi

Voi se olla servon mekaanisen keskitys poskellaan, mutta kun kysyt täällä niin vaihda servo.

• Rc-Harrastaja

Sulla kanittaa ohjaus linkistö jostakin ja siksi servo lämpenee toiseen suuntaan kääntäessä. Kato ensin ettei ohjaus mene "topparia" vasten ja servo siksi yritä väkisin vääntää vaikka pyörät ei käänny. Voit myös irrottaa yhdellä ruuvilla servopyörän, joka tulee siihen servon akselille ja kääntää ohjausta käsi, sen pitäs liikkua kevyesti, jos ei niin tutk miksi. voi toki olla servokin jo entinen jos on lämmenny....

• 20+16

Ohjaus kyllä mekaanisesti toimii, mutta kun itse kääntää vasemmalle pyöriä, niin se ne kääntyy melkee ilman vastusta ja servosta kuuluu ihme rolinaa. Oikealle ku kääntää niin tuntee sen servon moottorin ja rattaiden vastuksen ja kuuluu ihan normaali ääni. Joku vika siinä ite servossa on sisäisesti. Tilasin jo uuuden, kiitos avusta :)

• 20+16

Löysin youtubesta saman vian joka aiheutuu siitä että servon piirilevyssä on joku mennyt oikosulkuun ja sen takia se kuumenee ihan kunnolla ja esc jännitesuoja sammuttaa koko laitteen.

Videossa oli myös ohje vian korjaamiseen. Piirilevyssä siis jotenkin on alkanut väärät osat koskettaa toisiaan. No jos nyt toimii tuon jälkeen, niin ompa sitten vara servo :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7125
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3438
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe