Mulla on todella, siis todella, heikot kynnet... pidän niissä usein, tai oikeestaan aina kynsilakkaa, niin et ne pysyis ees hiukan säädyllisemmän näkösinä... En haluais käyttää mitään niitä ''kynnenkovettaja'' aineita, vaan haluisin tietää, mitä mun pitäis syödä enemmän (syön ihan normisti kaikkee, ehkä vähän välttelen vihanneksia), et mun kynnet tulis vahvemmiksi???
Nii, ja sitä vielä, et mun kynnet kyllä kasvaa aika nopeesti ja peukalon kynnet on ihan normi vahvat, mut kaikki muut kynnet halkeilee, on ohuet ja liian taipuista ja sit niistä lähtee aina päältä niitä ohuita palasia... apua, en halua katkoa kynsiäni jatkuvasti kaikkialle... apuja kiitos??? :)
Heikot kynnet... apua kaivataan!
16
2165
Vastaukset
- Juo maitoo pönttö :)
Oli sama ongelma, mutta join joka päivä vähintään 2 isoa lasillista maitoa. Se maito on haettu suoraan tilalta, eli käsittelemätöntä ja vanhanaikaista. Se vahvisti kynnet ja hiukset. Ihan mahtavassa kunnossa!
Eli kannattaa juoda tilan maitoa. - nails nails nails
kynsi on keratiinia joten kalkki ja tms ei vaikuta siihen kuten usein monet virheellisesti luulevat. jos kynsi olisi luuta maito auttaisi ja muutkin kalkkivalmisteet.
suomalainen kynnenlaatu on useimmilla heikko. monilla luiskottuvat ja ohuet. tosisille on sitten siunaantunu niitä parempia geenejä. uskon että meidänkin kynsilaadulla tulisi ihan kauniita kynsiä jollei meidän pitäisi tehdä käsillämme mitään ja olisi aikaa ja jaksamista uusia lakkaukset vähintään joka toinen päivä.
ammattilaistuotteilla voidaan saada aikaan pidempikestoinen lopputulos.
terveellinen ruokavalio kyllä varmasti on myös kynsille eduksi mutta suurin apu jota näkyvälle kynnen osalle on suojata se.
voithan aina toivoa että elämässäsi tapahtuu ja hormonaalisten muutosten myötä saisit kestävämmät kynnet. eipä niille juuri muuta voi tehdä. - kannattaa kokeilla
piimää. mä join piimää ja mun kynnet vahvistu. ne on vieläki vähä pehmeet, mutta paljo paremmat jo :))
Miksi kyselet sitä täällä? GOOGLETA : "kynnet vahvoiksi" niin saat tietoa ihan riittämiin kynsien vahvistamiseen..
- natural french
Kokeile Trindin Nail balsamia, sellaista vihertävää kynsiöljyä. Itse sain sillä liuskoittuvat, pehmeät kynteni kovemmiksi säännöllisellä käytöllä. Ainiin, ja LOPETA kynsilakan käyttö. Se lienee pääsyy kynsiongelmiisi.
- huonokyntinen
Nuo Trindin tuotteetkaan ei sovi kaikille, itse kokeilin sitä mutta kynnet meni vaan huonommaks ja suorastaan murenivat kun vähänkin osui johonkin. Kesti yli puoli vuotta saada kynnet edes jonkinlaiseen kuntoon tuon Trindin jäljiltä
- fxnfx
minä raavin takamusta siin vahvistuu..näin o jämpti
- 2+ihmevänkyrä
Kiipeilet puihin runkoa pitkin kynsien varassa ja laskeudut alas kuten se kuuluisa Sakkeus "...ja katso Sakkeus tuli alas puusta niin, että kaarna rapisi."
- hiphap
Nyt kauppaan hopi hopi ja syömään Piitä, se kasvattaa ja vahvistaa kynsiä ja hiuksia.
- entinen haperokynsi
Jos haluat kynnet kuntoon, niin: Lopeta kynsilakan ja sen vielä suuremman kynsien tuhoajan, kynsilakanpoistoaineen, käyttö. Siinä menee kuukausia, kun kynsiaines uusiutuu kokonaan sen jälkeen, joten mitään ihmettä ei kannata odottaa. Samoin tavalliset saippuat kuivattavat käsiä ja myös kynsiä.Itse pesen kädet (ja muutkin) mieluiten itse tehdyllä saippualla joka ei sisällä säilöntäaineita, luont.tuotekaupoissa on luomusaippuioita. Hiero yöksi kynsiin ja miksei koko käsiin jotain hyvälaatuista öljyä esim. kylmäpuristettua manteli-, oliivi- tai kookosöljyä, reilusti ja laita vaikka (puhtaat) alus-puuvillahanskat käsiin yöksi. (kp manteliöljyä saa ainakin apteekista)
Kädet pitää suojata aina puuvillahanska kumihanska yhdistelmällä kun tiskaa tai pyykkää tai puutarhatöissä.
Puolen vuoden päästä on sulla vahvat kynnet, paitsi jos kynsiesi liuskettuminen johtuu huonosta ravinnosta tai jostakin sairaudesta esim. keliakia, eli ravintoaineet eivät imeydy kunnolla. Tai, jos olet kampaaja ammatiltasi ja käsittelet shampoita yms. päivät pitkät. - Mastiffi2
Syö fitlinen tuotteita niin kynnet kasvaa ja olo paranee. Itse purin kynsiä kuin pieni apina mutta aloitettuani fitlinen-tuotteet muuhun tarkoitukseen,kynnet vahvistuivat ja ei tee mieli purra niitä, ei hampaat pysty niihin;)
- Aloekukka
Aloe vera juoma on toiminut minulla. Kokeile sinäkin.
- zinkman
Sinkki se auttaa Googlaa ,niin saat varmuuden
- Toimii!
Itelläni oli todella ohuet ja halkeilevat kynnet. Kunnes ostin essien grow stronger aluslakkaa :)! Sitä kun pitää kynsissä pelkästään noin 1-2 vk niin eron huomaa heti :) Lakkaahan voi käyttä myös tavallisen kynsilakan alla. Suosittelen lämpimästi : )
- --------------------
Omat liuskottuvat ja heikot kynteni ovat ensimmästä kertaa elämässäni vahvat ja joudun jopa viilaamaan niitä lyhyemmiksi, eli oma ihmeeni oli Oriflamen Nail Food. Hoitoöljy, jota sivellään kynsille 1-2 kertaa päivässä. Enää en joudu käyttämään mitään suoja- tai kovattajalakkoja ja kynnet kestävät vedessä lotraamistakin. Olen myös juonut koko elämäni runsaasti maitoa ja syönyt kaikenmaailman pii-valmisteet, joista ei kynsilleni ole ollut yhtään mitään hyötyä - muuten maito on kyllä hyvää :D
- ennenheikotkynnet
Mullakin on heikot kynnet, mutta alotin n.kuukausi sitten öljyämään niitä, ja niistä on tullut vahvemmat :) ja ei kannata käyttää kynsilakkaa koko aikaa, koska se ei ole hyväksi kynsille :) ennen lakkasin kynnet ehkä kerran viikossa, annoin olla kynsilakan n. 4 päivää ja poistin sen, joka ei ollut hyväksi kynsilleni. Nykyään laitan öljyä kynsiin joka päivä, en lakkaa niitä ollenkaan (joskus juhliin) ja eron kyllä huomaa! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih517016Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7033101Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831310Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981291- 841285
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631187- 891170
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361136Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2181086- 721022