Mistä pienehköt liivit 65- tai jopa 60-ympäryksellä?

Isompia etsimässä

Olen siis yläasteen aloittava tyttö, eli rahaa on rajallisesti... En aio maksaa liiveistä yli 20€. Ennen minun oli helppo löytää sopivan kokoisia liivejä, kun kuppikokoni oli A tai jopa AA. Nyt tarvitsisin isommat, luultavasti 65B, mutta luulen, että 60C:kin olisi hyvä, ehkä jopa parempi... Näitä kokoja en vaan ole löytänyt tavallisista vaatekaupoista... Tai ainakaan missä olen käynyt. Kuuttakymmentä ei olekaan, ja 65:ssä vain AA tai A. Tietäisikö joku kaupan ,mistä noita saisi? Entä onko esim. Myllyssä sellaista, ajattelin mennä sinne syyskuun alussa etsimään...? Ai niin, haluaisin, että liiveissä olisi ihan pieni toppaus, ei bombshellejä! Ja eniten tykkään banconette-mallista, mutta tavalliset t-paitamallit käy myös.

6

292

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Isompia etsimässä

*balconette

• -mathilde-

Change tulee mieleen, kai siellä on 60C:tä -tosin heillä on erilaiset koot, joten ei ole varmaa mikä kuppikokosi olisi.

Muissa on ehkä ympärysmittaa 65 muttei 60.

Melkein hankkisin sinuna kokoa 65B, jota sitä löytyy helpommin ja ompeluttaisin ympäryksen jos tarvis. Kokoa 60C ei valmista säännöllisesti oikein mikään firma.

Voisitka myös miettiä jotain toista ratkaisua? Esim. käyttää toppeja tai aluspaitoja liivien sijaan?

Jotain tämän tyyppisiä juttuja:
      http://www.lasenza.co.uk/bras/festival/corded-lace-bralette-more-colours-available-118011-009-d07.html#2557

• toinen hoikka

Itse olen tuskaillut lähes saman ongelman kanssa, ja voin kyllä melko suurella varmuudella sanoa, että tavallisista, halvemmista vaatekaupoista tuskin löydät. Muistaakseni se oli Cubus, jossa oli myös 65cm ympäryksellä, joskus vuosi-pari sitten, en tiedä onko enää.

Mä olen kuitenkin jo reilusti yli kakskymppinen, työelämässä jne ja todellakin haluan käyttää kunnon liivejä, enkä vain jotain alustoppia. 70B/C on yleensä ok, mutta jos on yhtään väljempää mitoitusta tai lepsumpi materiaali, niin ne on hyvin nopeasti venähtäneet väljiksi eli alunperinkin 65 olis parempi. Mutta kun ei löydy niin ei löydy. Välillä meinaa olla vaikeuksia löytää edes tota 70B kokoa, ja kevyt vuoraus/toppaus toivottavaa, mutta ei todellakaan mitään monen sentin bombshellejä.

Kuten yllä jo mainittiin, niin Changesta todennäköisesti löytyy, olen pari kertaa käynyt katselemassa, mutta tuskin saat alle kahdellakympillä. Mäkin käännyin takasin ovelle hinnat nähtyäni, niin paljoa ylimäärästä ei kuitenkaan ole. Mä tykkään kyllä esim Lindexin liiveistä muuten, kunhan vaan kokoa löytyy, joten täytyy vain käydä usein katselemassa, ettei ehdi loppua jos jossain mallissa olis.

• -mathilde-

Tuossa Lindexin verkkokaupassa näyttää oelvan mukavan pehmeitä liivejä, sekä toppejakin, kohtuullisen pienessä koossa ja hintakin on pikkuinen:

www.lindex.com/fi/alusvaatteet/rintaliivit/soft/

Ja jos ympärysmitta on liian suuri koossa 65, niin laittamalla liivin kireimpään hakaseen, mitta on n. 63 cm. Ei siis suuri ero koon 60 ympärykseen, jonka väljin hakanen on 62 cm.

Tärkeintä on valita sopiva kuppi, sitten voi käyttää alusta asti kireimmässä hakasessa ja jos liivi venyy ja se on vielä käyttökelpoinen, sitten ompelee pienet sisäänotot nauhaan. Jos liivi maksaa 10 euroa, eiköhän voi ostaa uudetkin.

• aloittaja .

Kiitos kaikille paljon! :) Pääsinkin tänään käymään myllyssä, mutta silloin syyskuussa on enemmän aikaa kierrellä kauppoja. Etsin vain ja ainoastaan niitä liivejä, ja löysin 65B:tä ainoastaan Cubuksesta... (en sitten tiedä, miten hyvin olen katsonut) No sain kuitenkin ostettua nätit mustat ja valkoiset, mutta joudun pitämään niitä kireimmässä hakasessa, että saa nähdä, mitä käy, kun hetken aikaa olen käyttänyt... On se kyllä kumma, kun ei noita ympärysmittoja ole missään, vaan kaikki alkaa 70:stä tai 75:stä, ja tuo ensimmäinenkin jää aivan löysäksi minulla (ja varmasti monilla muillakin!) eikä tue yhtään.

• terveisin 65E
        aloittaja . kirjoitti:

Kiitos kaikille paljon! :) Pääsinkin tänään käymään myllyssä, mutta silloin syyskuussa on enemmän aikaa kierrellä kauppoja. Etsin vain ja ainoastaan niitä liivejä, ja löysin 65B:tä ainoastaan Cubuksesta... (en sitten tiedä, miten hyvin olen katsonut) No sain kuitenkin ostettua nätit mustat ja valkoiset, mutta joudun pitämään niitä kireimmässä hakasessa, että saa nähdä, mitä käy, kun hetken aikaa olen käyttänyt... On se kyllä kumma, kun ei noita ympärysmittoja ole missään, vaan kaikki alkaa 70:stä tai 75:stä, ja tuo ensimmäinenkin jää aivan löysäksi minulla (ja varmasti monilla muillakin!) eikä tue yhtään.

Kaupoissa on niitä "standardi" mittaisia koska porukka ostaa 75-85 ympärystä ja A-C kuppia vaikka oikeesti moni esim. 80B-kokoa käyttävä voi olla 75C tai 75D jos tismalleen oikeankokoiset ostaisi. Mutta kun on JOSKUS TEININÄ esim. 75A ostettu ekaksi rintaliiviksi niin sit pysytään loppuikä sitkeästi A-kuppikoossa ja siirrytään isompaan ympärykseen... Niin sitpä noidanpyörä on valmis: tarjolla on 75-85 ympärystä ja A-C kuppia. Ehkä tämä korjaantuu 15 vuoden kuluessa kun tytöt ja naiset sekä valmistajat ja sisäänostajat tajuavat että tarjontaa pitääkin laajentaa niin, että pienemmissäkin ympärysmitoissa on isompaa kuppikokoa tarjolla. Toivotaan!!! Ainakin monissa muissa maissa tietoisuus hiljalleen alkaa parantua ja ulkomailta löytyykin paljon paremmin muutakin kuin 75-85 A-C kokoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe