Hakusassa Primera P10 (1993-1996)

Pri2013mera

Eli mitä pitää ottaa huomioon, kun tollaista on hankkimassa (1,6l)?
Tyyppiviat jne...

Ja kannattaisko maksaa muutama satanen lisää, että sais P11 mallin (1997-2000)?

Kiitoksia vastauksista etukäteen. :-)

10

172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fhgerh

      Ei kait siinä muuta kun korvailet jakopään ettei kovin ääntele eikä alusta kolise (etupään multilinkit), vaihteet pelaa ja erityisesti vitonen pysyy silmässä. Ja mitä vähempi ruostetta niin parempi tietty.

      P11:ssä ainakin tuulilasinpyyhkijät muuttui huonommiksi ja voi kitistä ja jumitella. Takaiskaritkin on aika heikot ja voi iskarit olla lopussa tai niiden yläkiinnitykset ruostuneet rikki. Muuten varmaan aika samaa kauraa.

    • Ruoste vie...

      Maksa ihmeessä hieman enemmän, jotta saat P11 tai mielummin P12.

      Omistin aikanaan P10, mikä teknisesti oli loistava auto.
      P10 kori lahosi kynnyksistä, takasisälokasuojista, takalokasuojan kaaren ja kynnyksen alueelta, jne. Hitsaustarvetta ilmeni jo alle 10 vuoden iässä, kun km lähenivät 300tkm.

      Voin vain kuvitella nykyisten 20 vuotta vanhojen P10:n kuntoa pohjasta ja kynnyksistä.

      P11 ei ole lähellekkään niin kova ruostumaan kuin P10, ruosteherkimmät kohdat toteutettu eri tavalla.

      P12 on paras versio ruostetta ajatellen, kynnyksissä muovikuoret, kaarissa ei ole ruosteherkkiä pokkauksia, jne. 10 vuotias P12 on vielä huippuhyvä alustaltaan, jos verrataan minkälainen alusta P10:ssä oli 10 vuoden iässä.

      • Rystykakkonen

        "P11 ei ole lähellekkään niin kova ruostumaan kuin P10, ruosteherkimmät kohdat toteutettu eri tavalla."

        Tahtoo sekin ruostua sieltä kuskin puolelta enimmäkseen, etulokarin yläreuna ja takaoven kulma korissa siinä takalokarin vieressä varmaan joka yksilössä, mistä lie syystä just nuo paikat. Sitten jos ei putsaile etulokarien takaa löytyviä paskankeräyslokeroita niin voi alkaa sieltäkin ruostumaan, omassa etuoven reuna sieltä etulokarin puolelta sisäpuolelta melko hyvässä ruosteessa.


    • Jönppä

      Suosittelisin lämpimästi P11 korimallia 2litran moottorilla kylläkin....

    • dsbgsdb

      Ei koskaan enää nissania nimim. pari p11:stä riitti.

    • on se vaan hyvä

      Oma P10 toimii moitteetta.
      -95 mallinen 1.6 litrasella myllyllä.
      Tekniikkaa pelaa hienosti, perushuoltoja vain tehty: Tulppia vaihdeltu sopivasti, ilmansuodatinta putsailtu ja öljyjä vaihdeltu. siinähän se.
      jarruptuket piti taakse laittaa kokonaan uusiks, tehtaalta tulleet päättivät nyt kesällä antautua viimein. Parin tunnin keikka ja taas toimii hienosti.
      En ymmärrä miksi sitä aina sanotaan että ruostuisi helposti? Omassani ei ole ruostetta kuin takakontin sauman kohilla pientä kukkaa ja konepellin alla iskarin yläpään kiinnityksen nurkilla vähäsen.
      Jakoketjuu ei ole vaihdettu vielä tähän päivään saaka, ei natise eikä kolise. 300tkm sanottiin sen kestävän noin tavallisesti ennenkuin alkaa vaihto olee lähellä? Kokemuksia muilla? Omassani nyt 228tkm mittarissa..
      Vaihteet pelaa jokainen hienosti, moottori hyrrää nätisti eikä pohja kolise yhtään. Mitäpä sitä autosta muuta tarvii..?
      Leima edessä tammikuussa ja ois tuulilasin vaihto varma juttu, kellään vihjeitä mistä sopivaan hintaan saattas saada eteläsuomesta uutta näkökenttää autoon?

      -Ylpeä japskin omistaja

      • älkää ostako

        P12 kori kestää, muuten täysi romu.


      • Epäilevä ex P10

        "En ymmärrä miksi sitä aina sanotaan että ruostuisi helposti? Omassani ei ole ruostetta kuin takakontin sauman kohilla pientä kukkaa ja konepellin alla iskarin yläpään kiinnityksen nurkilla vähäsen. "

        Ilman lisäruostesuojauksia uutena ja säännöllistä puunausta, autosi ei olisi enää liikenteessä. Ja mikäli autosi kynnykset ovat vielä alkuperäiset niin eivät kyllä kestä lähempää tarkastelua / koputtelua...


      • on se vaan hyvä
        Epäilevä ex P10 kirjoitti:

        "En ymmärrä miksi sitä aina sanotaan että ruostuisi helposti? Omassani ei ole ruostetta kuin takakontin sauman kohilla pientä kukkaa ja konepellin alla iskarin yläpään kiinnityksen nurkilla vähäsen. "

        Ilman lisäruostesuojauksia uutena ja säännöllistä puunausta, autosi ei olisi enää liikenteessä. Ja mikäli autosi kynnykset ovat vielä alkuperäiset niin eivät kyllä kestä lähempää tarkastelua / koputtelua...

        Kumma kyllä, ne on listatkin ruosteettomat. Itsellä ollut nyt reilun vuoden verran, enkä itse sen suuremmin ole koria huoltanut/laittanut muuten kuin pessyt silloin tällöin.. Hyvä peli!


    • nissanisti

      P12 täys susi,sitä älä osta ainaskaan
      P11 kannattaa ostaa parempi kuin edeltäjänsä,tietty 2.0 litranen
      Itsellä ruosteeton -98 todella luotettava auto, ei edes ne multilinkit ole vaivanneet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7745
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4293
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3775
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2916
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2656
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2550
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58
      2479
    9. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40
      2349
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2306
    Aihe