vanhempien tulot

,1,2,3,

Laitoin kelan laskuriin, 20 vuotias asuu kotona vanhempien tulot (yrittäjiä) on jotain yli 150000 vuodessa ja tulos oli, että saisin 80e/kk. Että pitääkö paikkansa vai voivatko ne kieltää tuonkin pikku summan? Meinaa itse ostelen sapuskat ja vaatteet, eikä vanhemmat paljon muuta tarjoa paitsi kodin. Toikin tulisi tarpeeseen.

9

641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeellisetonlait

Aika naurettavaa kun laitoin iäksi 19 ja samoilla tuloilla--> ei saa mitään.

• Baila Baila

On sulla kuitenkin kohtuullinen viikkoraha, kun itse ostelet sapuskat ja vaatteet. Siinä mielessä olet onnellisessa asemassa.

• 1,2,3,

Jep ainoo vain, että ne on rahat on ansaittu ihan työtä tekemällä :E

• meh.

Jos et ole osannut huomioida jotain asiaa, niin ei välttämättä pidä paikkaansa. Mutta jos olet syöttänyt sinne täsmälleen oikeat tiedot, niin kyllä tuon laskurin pitäisi näyttää oikein.

Sitä kannattaa kuitenkin miettiä onko myöhemmin haittaa siitä, että on kuluttanut opintotukikuukausia.

• 1,2,3,

Juu ja voi olla että muutankin about vuoden sisään omilleni.

• mikä oppilaitos?

Et ilmeisesti ole yliopisto-opiskelija? Jos olet, olet laittanut laskuriin jotakin väärin.

• äiti kyselee

Minäkin olisin kiinnostunut vanhempana tuosta kotona asuvan opintotuesta. Tulee ajankohtaiseksi vuoden päästä. Käsittääkseni kai lapsilisää saa siihen asti kunnes täyttää 17v? Poika on todennäköisesti menossa ammattikouluun,lukioon meno vielä mietinnän alla.

Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä,merkitsenkö silloin laskuriin tuloni sen mukaan vai otetaanko tuloksi pelkästään palkkatulot?
      Ja kuinka paljon tuon ikäinen saa tienata vuodessa/kuukaudessa esim. kesätöillä opiskelun ohessa? Vaikuttaako kotona asuvan opiskelijan työtulot taas vastaavasti meidän asumistukeen?

• vain opintotuki

Opintolainaa emme hae.

• eimitääjärkeä

En tiiä mutta kokeilin jollain 20k vuositulolailla 17v laittaa niin opintotukea saisi 17v 96e/kk 20v 180e/kk. aika huvittavaa eka tipahtaa sen 8e sitten kun täyttää 20v nousee 76e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4153
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2368
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40