perkele

kyrpiintynyt

nyt täytyy sanoa että johan vituttaa oon innokas ja mielenkiintoa metsästykseen olis vaikka kuinka paljon. mutta mitenköhän vitussa mun pitäs metsästää ku täällä kymenlaaksossa ei pääse näihin vitun sisäsiittosiin serkunnussija seuroihin jäseneks millää ja sit viel kehataa itkeä että nuoria ei kiinnosta metästys. voin sanoa että se mielenkiinto lopahtaa hyvinki äkkiä ku yrittän vissiin kaikkiihin paikallisiin seuroihin jäseneksi. ja kyllä asun maalla

6

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnukin nottaa pääh

Pyri vuokraamaan maata omiin nimii sen seuran maiden sisältä. Yleensä kaupunkilaismaanomistajat ovat tyytyväsiä kun saavat edes satasen vuokrana metsästysoikeudesta. Jos saat pienenkin alueen vuokrattua muuttuu ääni kellossa metsästysseurassakin. Ja vaikka etä pääsisi seuraan niin saat ruokkimalla houkuteltua riistaa omalle läntille. Helppoa, ei rajoituksia ja seuran miehiä vituttaa.

• ökyporvariko

Seuran sisällä omiin nimiin vuokraus t. metsästyslupien hankinta vain itselle katsotaan perusteeksi seurasta erottamiseen.
      Hankalaa on vuokrauskikalla seuraan pääsy, ellei liittymisen ehtona laita vuokrasopimusta uusiksi, seuran nimiin. Siltikin lisäksi punnitaan persoona, eli onko pyrkyristä metsästysseuran jäseneksi.

Lähes kaikkialla on unhoitettu, että omien etujen maksimoimisen sijaan, metsästysseuratoiminta on yhteisen hyvän vaalimista ja lisäämistä.

Aloittajalle: Osta sieltä maata ja tarjoa metsästysoikeuksia seuralle, seuran jäsenyyttä vastaan. Jos ei kelpaa, metsästä itse maillasi.

• jotain rajaa

Jos "Kyrpiintyneen" kielenkäyttö on samanlaista, kuin kirjoitus, en ihmettele yhtään, ettet ole haluttu seuraan.

• samma juttu

Aivan, maattomana ei auta kun mennä nöyränä pyytelemään jäsenyyttä, hattu kourassa niin sanoakseni.

Ja jos seuraan pääsee maattomana niin kannattaa miettiä meneekö talkoisiin kun pyydetään!

• kimmo2

Kymenlaaksossa tosiaan tuntuu seuroissa olevan juuri ketjun aloittajan mukaista toimintaa. Seuroihin ei pääse muuten, kuin maata tuomalla mukanaan. Kokemusta on. Kenellä on varaa laittaa esim 10 000€ maan ostoon tuosta vaan?
      Allekirjoitan täysin sisäsiittoisuuden seuroissa.

Nuorille voisi mielestäni vaikka ensimmäisinä vuosina tarjota mahdollisuuden metsästää pienriistaa tai edes pienpetoja. Niiden vähentäminen tuskin keneltäkään olisi pois. Mutta ei, kun nekin pitää omia.. Aivan kuin kettuja, supeja, mäyriä, minkkejä ei riittäisi. Kanalinnut vielä ymmärränkin, että on kiintiöitä ja vähän suojellaan kantaa..

Päivitellään, kun nuoret ei tule mukaan harrastukseen ja sitten könytään rollaattorin kanssa hirvipassiin ja ammutaan kaveri hirvenä, kuten Inginmaalla kävi jokunen vuosi takaperin.. Selvä nuorennusleikkauksen aika.

Itse suosin valtion maita. Esim. 40€ kahden päivän luvat. Ei ole seuran kyrvät hiillostamassa niskaan ja saa rauhassa olla. Valtion maille on vaan vähän matkaa täältä kymenlaaksosta, mutta mielestäni vaiva kannattaa nähdä.

Kyllä ne seurat edestään löytää, mitä taakseen jättää. Joka syksy otan joulumetton, oli lupia tai ei :) Tieltä en tietenkään ammu ;)

• 4he5y

pohjanmaalla pääsin seuraan, kun isäni antoi omien maidensa metsästysoikeudet minulle ja sai itse siskonsa maiden oikeudet ja kumpikin vuokrattiin ne seuralle, saimme siis kumpikin jäsennyyden (tosin isälläni oli jo aiemmin, mutta sai pidettyä omansa) eli etsi tyyppi jolla maata ja joka ei metsästä ja kysy suostuuko antamaan oikeudet sinulle. Näin itellä ainakin onnistui helposti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5297
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      538
      1835
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1018
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      953
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      870
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      824
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe