xvs650 ei käynnisty

DS ja järki seisoo

Ei vain lähde käymään. Pyörittää kyllä, mutta olisiko hieman laiskasti? On vaikea arvioida, kun tähän asti aina on startannut heti. Voisiko startissa olla jotain vikaa, vaikka kilometrejä on vasta 22tkm? Ja jos starttimoottorissa olisi vikaa, niin voiko se ilmetä tälläisenä "laiskempana" pyörittämisenä?
Kävin ostamassa uuden (geeli)akun, jossa yleismittarilla näyttäisi olevan jännitettä yli12,8V, mutta ei silläkään hyrähdä, junnailee vaan laiskakseen. Onkohan siinäkään silti tehoja riittävästi kotona, kun olen kuullut, että akku voi olla melko sippi, vaikka hyviä volttilukemia näyttäisikin. En sitten tiedä, pitäneekö sekään paikkaansa, vai onko niitä "hevosmiesten tietotoimiston" juttuja?

5

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähköletku

Tarkasteleppa johtojen ja liitäntien kunto, myös maadoitukset.

• Motoristimies.

vaikka se tappokytkimen asento..jos kone pyörii, ei ole aihetta vaihtaa starttimoottoria..

• mr.papi

Virtapihdeillä näkisit kuinka paljon se akku antaa virtaa. Voltteja voi tulla kyllä, mutta virtaa ei välttämättä tarpeeksi. Sitten jos tiedät paljonko startti otti ennen virtaa, niin on helppo tietää onko vika akussa/johtimissa.

• bzn

Saakohan kone bensaa?

• Volttimittari

Ei tarvitse virtapihtejä. Riittää kun käynnistettäessä mitataan jännite. Muistaakseni jännite sai pudota 9 voltin tietämille niin silloin vielä pitäisi käynnistyä.

Josku uudet halppis-akut on jo valmiiksi heikkotehoisia ja hajoavat nopeasti. Itse lähtisin vikaa selvittämään "sähköletku":n ohjeiden mukaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6953
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3918
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3300
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2909
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2672
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2123
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2057
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      2000
    Aihe