Kuuluvatko talvella lahdatut emo ja pennut kiintiöön?

Björn Nalle

Tänään alkaa virallisesti karhunlahtaukset. Tosin Orivedellä se alkoi jo viime joulukuussa jolloin raukkamaisesti ajettiin emokarhu pentuineen talvipesästä. Emokarhu lahdattiin lopullisesti helmikuun paikkeilla "häirinnyt kuulemma koirien ulkoiluttamista". Missä viipyvät poliisien tutkinnat rikoksesta?!
Ovatko nämä kolme karhua laskettu kiintiöihin vai huvikseenko saa luonnon villieläimiä jahdata "virallisen metsästyskauden" ulkopuolella!?

5

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pehmeä Jänis

Voi sua kun luulet että nallen pennut ovat lahdattu. Pennut sai paremman kodin itärajan takaa, siellä tilaa kasvaa ja temmeltää. On sinunkin mukavampi lähteä etsiin sieniä kun ei tarvii pelätä jokaista risahdusta metsässä. Sienissä on muuten semmoisia rauhottavia ja hallusinaatioita aiheuttavia lajikkeita, tarkista että poimit niitä rauhoittavia sieniä koppaasi.

• niimpäniin

Sinä sen sanot, kolme karhua pitää olla tämän vuoden kiintiöistä jo lahdattu!
        Ei se vaadi sen kummempaa rautalangasta vääntöä tai laskutaitoa edes metsästäjältä!

• Älkää syylistäkö

Se olisi kiva tietää kun karhu tai susi hyökkäisi jonkun lapsen kimppuun orivedellä niin loppuisi tämä paskan jauhanta!
      En hyväksy pesäään ampumista! Olikohan pojilla jotain parempaa tietoa??

• törkeää

Kaksi kertaa jahtasivat emokarhun talvipesästään.Tieto oli siinä, että ensin löysivät pesän ja toisella kerralla "ulkoiluttaessaan koiriaan" pesän lähistöllä saivat karhun ulos sieltä.
        Tuskin sun pikku nuppuset liikkuvat karhujen ja susien erämailla ( paitsi pahanteossa) ja jos, kasvukeskuksiin eksyvät niin ovat jollain tavalla jahdattuja.
        Itse asun Oriveden laitakaupungilla ja meillä on liikkunut susia ja karhu melkein pihapiirissä. Mutta eipä niistä hysteerikkojen ja ampumahullujen paukkupetejen vuoksi enempää viitsi tarinoida.

• Että just

Sinulle "törkeää":
      Asun kanssa Oriveden laitakaupungilla. Meillä on sudet ja karhut kierrelleet pihan läpikin. Ihmettelin vaan tätä että asiasta saadaan kauhea vauhkonta. Minun pikku nuppuset kyllä ulkoilevat metsässä eikä meitä pelota karhut tai sudet. Ne KUULUU maalaisseudulle!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6885
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2652
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      35
      2063
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2033
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1942
    Aihe