Mieli maassa

terapiantarpeessa1

Olisikohan täällä muita masennuksesta tai paniikkioireista kärsiviä? Itselläni on mennyt pidemmän aikaa hyvin, mutta aina kun tulee suurempi elämänmuutos tai vastoinkäyminen (tässä tapauksessa ero) niin herkkänä ihmisenä alan kärsiä uudestaan samoista oireista, jotka alkoivat jo teinivuosina. Itsetunto romahtaa ja sen seurauksena lopulta pahimmillaan sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Tuntuu ettei mikään oikein enää lopulta kiinnosta, ja ei näe tulevaisuudessa valoa, eikä usko omiin kykyihin. Olisiko jollain kokemusta masennuslääkkeistä ja niiden vaikutuksista?

4

182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28x...

Palsta on liian suosittu. Satuin vahingossa katsomaan juuri tulleita viestejä ja huomasin Sinun. Se jotenkin oli hieman omaani. Yksinäisyys, masennus, siitä johtuvat ihmis- ja tilanteidenpelko kietoutuvat samaan kerään josta ei helpolla ole irtipääsyä. Sellaisessa tilanteessa auttaa ainoastaan ystävä mutta jos sinulla sellainen olisi niin et olisi ongelmissakaan.
      Tunnistan tilanteen ja voisin jatkaa keskustelua kanssasi, omaan hyvin laajan maailmankatsomuksen. Rupatellaan!!

• terapiantarpeessa1

Kiva että vastasit ! Ystäviähän minulla kyllä on paljon, ja sillon kun menee hyvin niin olen ollut hyvinkin "suosiossa", mutta sitten kun ei jaksa olla oma pirteä itsensä, vaan tuntuu että kaikki painuu kasaan, niin häviää ystävätkin lopulta. Luuleevat varmaan ettei minua kiinnosta heidän seuransa. Jotenkin lieventelen omia ongelmiani muille, ja vain harvoille pystyn kertomaan todelliset ongelmat. Häpeän, ja pidän itseäni heikompana kuin muut. Heikosta itsetunnostahan kaikki varmaan johtuu, ja juontavat juurensa luultavasti jostain lapsuuden epävarmoista ajoista ja persoonana olen aina ollut vähän täydellisyyden tavoittelija.. Mutta tästä on nyt ainakin täydellisyys kaukana. Sitä jotenkin niinkuin kadottaa itsensä sillä hetkellä kun alkaa mennä huonosti, ja alamäki kun alkaa niin siitä ei ole ylöspääsyä.. Nyt haluaisin katkaista tämän kierteen vielä hyvissä ajoin ennen kun se pahin painajainen alkaa, niin siksi mietin että olisikohan lääkitys turvallinen valinta saada itseensä vähän varmuutta ja tasapainoa. Onko sinulla kokemusta? Ja miten olet selvinnyt vaikeuksistasi? Terapiasta olisi varmasti myös hyötyä. Pitäisi saada itsensä taas kasaan ja oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on, jolloin itsetuntokin kohenisi.

• 28x...
        terapiantarpeessa1 kirjoitti:

Kiva että vastasit ! Ystäviähän minulla kyllä on paljon, ja sillon kun menee hyvin niin olen ollut hyvinkin "suosiossa", mutta sitten kun ei jaksa olla oma pirteä itsensä, vaan tuntuu että kaikki painuu kasaan, niin häviää ystävätkin lopulta. Luuleevat varmaan ettei minua kiinnosta heidän seuransa. Jotenkin lieventelen omia ongelmiani muille, ja vain harvoille pystyn kertomaan todelliset ongelmat. Häpeän, ja pidän itseäni heikompana kuin muut. Heikosta itsetunnostahan kaikki varmaan johtuu, ja juontavat juurensa luultavasti jostain lapsuuden epävarmoista ajoista ja persoonana olen aina ollut vähän täydellisyyden tavoittelija.. Mutta tästä on nyt ainakin täydellisyys kaukana. Sitä jotenkin niinkuin kadottaa itsensä sillä hetkellä kun alkaa mennä huonosti, ja alamäki kun alkaa niin siitä ei ole ylöspääsyä.. Nyt haluaisin katkaista tämän kierteen vielä hyvissä ajoin ennen kun se pahin painajainen alkaa, niin siksi mietin että olisikohan lääkitys turvallinen valinta saada itseensä vähän varmuutta ja tasapainoa. Onko sinulla kokemusta? Ja miten olet selvinnyt vaikeuksistasi? Terapiasta olisi varmasti myös hyötyä. Pitäisi saada itsensä taas kasaan ja oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on, jolloin itsetuntokin kohenisi.

Voi kuinka kivaa että vastasit! Itse voin sanoa pudonneeni nyt neljästä kilsasta tontiin asti vaikka varjon olen aiemmin avannut viimeistään 600 m:ssä.
        Se kuvaa nyt tämänhetkistä elämäntilannettani.
        Tallä hetkellä istun ja juon viinaa mikä on vähän tyhmää mutta helpottaa. Yöuni on turvattu Rivatrililla. Se takaa moitteettoman ja kunnon yöunet. Yleislääkärit eivät sitä mihinkään määrää koska se ei ole mihinkään tarkoitettu. Se on huume. Aamulla ei ole tokkurassa eikä aamuyö mene hikisenä pyöriessä. Päivä alkaa siis fyysisesti hyvin. Mutta samat henkiset paineet ?, alkavat alusta.
        Olen käyttänyt nuorempana kaikkia mahdollisia huumeita mitä on nokan eteen kannettu. En kuitenkaan koskaan ole ollut ns. narkkari; voisin lukea itseni viihdekäyttäjäksi tai tajunnanlaajentajien kokeilijaksi. Vastaa ihmeessä; ymmärräthän ettei parilla viestillä voi kaikkea ratkoa....

• 28x...

Pelästyitkö Terapiantarpeessa1 ? Älä pelkää sillä minä olen Sinun kanssasi!
      Yst. terv.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5100
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      511
      1660
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1090
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      911
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe