Perhosorkidean runko venyy

lad

Minulla on kuusi orkideaa, jotka kukkivat alinomaa alkuperäisissä ruukuissaan. Yksi on nyt kasvattanut niin pitkän rungon, että ei pysy enää pystyssä.
Voiko sen katkaista ja juurruttaa uudelleen? Jos istutan sopivaan ruukkuun, niin sen pitäisi olla todella syvä 40 cm.

3

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • husovarnatar

Rentoina ja roikkuvinahan ne luonnossakin kasvavat. Älä sentään katkaise sitä.
      Hanki jostain suuri lasipurkki tai -astia, johon pujotat koko kasvin ruukkuineen. Minä käytän pyöreäksi hioutuneita kiviä ruukun pinnalla tasapainottamaan kaartuvaa lehdistöä ja suurta kukkavanaa. Kun kukkavana alkaa kasvaa, ohjaan sen vähän kerrassaan pystyasentoon, teen ruukun laidoille kolmesta tukikepistä kotamaisen kehikon kasvin päälle, johon saan kukkavanan kiinnitettyä pystyyn.

• Minulla on sama juttu.Vuosi sitten marketista ostamani keltakukkainen orkidea kasvattaa kukkavartta, on jo yli 30cm eikä nuput vielä kovin näkyvissä.Varmaan ehtii puolimetriseksi ennenkuin aukaisee kukkansa. Täytynee mennä lasipurkkeja tai maljakoita etsiskelemään. Kasvi oli kesällä pihakoivun alla vaihtolämmössä ja joku pieni eläin oli järsinyt lehdensyrjiäkin.Kannoin sen lasikuistille toipumaan.

• lad1

Tein sen kuitenkin. En halunnut pitää roikkoa, joten leikkasin ison osan rungon alapäästä pois. Laitoin sen veteen keramiikkamaljakkoon.
        Uskokaa pois, nyt se työntää kukkavanaa vaikka on vain vedessä.
        Aika kestävä laji:-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7105
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3978
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3428
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2157
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      43
      2112
    Aihe