Infrarakentamis työ?

jepepe11

Eikös tuon alan opiskelijat yleensä päädy sinne esim. teiden varteen asfalttia korjaamaan yms?
Millainen on palkka ja työllisyys? Onko työ mukavaa?
Apu olisi arvostettua :)

4

195

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nbyhtfgv

tietä tai muita väyliä. siltoja, vesiväyliä. maan muokkausta ym.. Onhan siinä paljon muutakin kun asfalttihommat..

• Entinen lapiomies

Vai infrarakentaminen. Onpas keksineet hienolta kalskahtavan nimen lapiotöille.

No, eihän siinä mitään, jos tällaista titteliä kerran tarjotaan, niin sehän pitää vastaanottaa. Mutta kun ollaan tälle tielle lähdetty, niin käyttäkää pojat sitä pitempää versiota eli infrastruktuuri, niin kuulostaa vielä hienommalta.

• Infra tietoo

No Infra ala on aikas paljon muutakin kuin sinun 60luvulla tekemää lapiotyötä...Empä ole montaa lapiomiestä työmailla nähnytkään?!?
        Koska koneet ja esim.kaivinkoneiden Tiltit ja koneohjaus korvaavat lapioon nojailijat!!!

"Teknisen infran piiriin kuuluvat liikenneverkot, energiahuollon verkostot, jätehuolto, vesihuolto (vedenotto, -puhdistus ja -jakelu, sade- ja jätevesiviemärit sekä jäteveden puhdistus), tietoliikenneverkot sekä niin sanottu sinivihreä infrastruktuuri eli viher- ja vesialueet.Lisäksi infrastruktuuriin kuuluvat rakennukset, satamat, lentokentät sekä nykyiset sähköiset ohjelmistot ja palvelut ja näiden yhdessä muodostamat verkostot. Infrastruktuurin omistus ja ylläpito voi olla yksityistä tai julkisen vallan käsissä."

• Entinen lapiomies
        Infra tietoo kirjoitti:

No Infra ala on aikas paljon muutakin kuin sinun 60luvulla tekemää lapiotyötä...Empä ole montaa lapiomiestä työmailla nähnytkään?!?
        Koska koneet ja esim.kaivinkoneiden Tiltit ja koneohjaus korvaavat lapioon nojailijat!!!

"Teknisen infran piiriin kuuluvat liikenneverkot, energiahuollon verkostot, jätehuolto, vesihuolto (vedenotto, -puhdistus ja -jakelu, sade- ja jätevesiviemärit sekä jäteveden puhdistus), tietoliikenneverkot sekä niin sanottu sinivihreä infrastruktuuri eli viher- ja vesialueet.Lisäksi infrastruktuuriin kuuluvat rakennukset, satamat, lentokentät sekä nykyiset sähköiset ohjelmistot ja palvelut ja näiden yhdessä muodostamat verkostot. Infrastruktuurin omistus ja ylläpito voi olla yksityistä tai julkisen vallan käsissä."

"No Infra ala on aikas paljon muutakin kuin sinun 60luvulla tekemää lapiotyötä..."

Heh. heh. Ei ne 60-luvun lapiomiehet osaa nettiä käyttää. Kyllä minä olen paljon tuoreempi tapaus.

Muistuu vain mieleen ammattikouluajoilta, kuinka niiden ammatteina varsin arkisia tehtäviä sisältävien koulutuslinjojen hohdokkuuden lisäämiseksi oli osattu keksiä vaikka kuinka hienoilta kuulostavia ammattinimikkeitä.

Olisihan sekin suomenkilelinen vastine eli "yhdyskuntarakentaminen" jo melko hienolta kuulostava, mutta kyllä tämä vierasperäinen "infrarakentaminen" sen kirkkaasti päihittää.

Minä taas olen näissä hommissa lapiomiehiä nähnyt ihan viime vuosikkymmeninä ja itsekin lapiohommiin osallstunut. En tosi keksinyt mainostaa olevani infrarakentaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7645
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4223
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3715
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2876
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2581
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      56
      2427
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51