Pakko-oireita vai sekoanko??

auttakaa11

Nukkumaan mennessä, kun laitan silmäni kiinni, mielessä alkaa vilistä asioita. Tosi väsyneenä pääni sisällä ”kuuluu” päivän mittaan myös kuulemiani ääniä, esim. auton ääni ajaa ohi tai 'nalkuttava naapurin täti puhuu jotain omituista'...

Löysin tuon pätkän netistä ja oireet stemmaavat täysin!! Mikä mua vaivaa?? Onko tää pakko-oireilua vai jotain vakavaakin? Tätä on ollut ajoittain ennenkin ja sitten se on mennyt pois, mutta nyt tuli taas kun olin kovassa hälinässä väsyneenä ja kun koitin mennä nukkumaan niin tuo hälinä vaan pyöri päässä. Joskus jos väsyneenä ajattelenkin jotain ja olen ollut jonkun kanssa koko päivän niin oma ajattelu kuulostaa häneltä (vaikka siis minä ajattelen ja ihan järkeviä). Niinkuin oma ääni "katoaisi", alkaa ahdistus/paniikki välittömästi ja muistaa vaan miltä se toinen kuulostaa.. Tai vastaavasti joskus mulla jää renkuttamaan joku biisi päähän tai tulee jokin sana päähän vaikka en sitä ajattele..

1

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyl se siitä

No mulla on tuota samaa, enkä ole seonnut vielä. Luulisin että aivan normaalia että kovan rasituksen jälkeen kun aivot pitäisi laittaa lepotilaan niin se ei käykkään aivan helposti, vaan sellainen pieni vireys jää päälle. Ja jos olisit hullu niin tuskin sinä täällä olisit sitä epäilemässä. "Hullut" eivät tiedä olevansa hulluja.

Suosittelisin että otat aivan rauhallisesti ja vältät stressiä. Jos nuita ilmenee nukkumaan mennessä ja se paniikki puskee päälle niin, kokeile vaikka lukea jotain kirjaa hetken aikaa ja kokeilla uudestaan. Myös nuitten tuntemusten kertominen tai kirjaaminen helpottaa oloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      108
      6927
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4441
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3846
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3518
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      189
      3465
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2969
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2674
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      47
      2507
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13