Opiskelu teknillisessä

18+16

Aloitan syksyllä opinnot ja oon miettinyt läppärin/tabletin hankkimisen tarpeellisuutta. Olisihan se kätevää kirjoittaa koneelle suoraan kaikki muistiinpanot, koska silloin ei tarvitse pitää mitään papereita tai kyniä mukana (eli opiskelun aikana ei tarvitsisi huolehtia niihin liittyvistä kustannuksista). Lisäksi ne muistiinpanot eivät veisi kotona ja laukussa tilaa (lukion aikana paperiläjä kertyi järkyttävästi) vaan ne olisivat kaikki yksinkertaisesti yhdessä koneessa tiedostoina.

Mutta onko läppärin tai tabletin käyttö opiskelussa nykyään yleistä teekkareiden keskuudessa? Mietin vaan jos olisin ainoa ja kaikki ympärillä olevat jotenkin paheksuisivat. Lisäksi mietin, onko tabletin tai läppärin käyttö pitkällä aika välillä hyvä idea, sillä itse ainakin kirjoitan kynällä nopeammin ja helpommin muistiinpanot, ja kaikenlaisten kuvaajien piirtäminen tuskin onnistuu luentojen aikoina. Kumpi tulisi kuitenkin loppujen lopuksi edullisemmaksi vaihtoehdoksi: läppäri/tabletti vai muistiinpanovälineet koko opiskelun jälkeen?

4

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tallina

Jos muut paheksuu = Sinä ET todellakaan käytä läppäriä!!

• akuankka12342

Varmaan suurin osa materiaalista mikä on kopioimisen arvoista on kaavoja ja esimerkkitehtäviä. Kyllähän sielä moni sitä läppäriä räplää, mutta yleensä sillä tehdään jotain ihan muuta kuin muistiinpanoja.

Itse käytän paperia ja kynää, koska niillä saa tehtyä nopeasti ja monipuolisesti muistiinpanoja. Läppäri ja tabletti ei tietenkään ole paheksuttavaa. Suosittelen läppärin hankkimista muutenkin opiskelun ohelle. Voi tehdä tehtäviä hypäreillä yms.

• asdasdasd5

Jos et keksi mahdollisimman nopeaa tapaa kirjoittaa matematiikkaa läppärillä niin unohda. Paperi ja kynä voittavat.

• Tekarihammas

Sanoisin, että luennoilla n. 95% käyttää tablettia, läppäriä tai vähintään kännykkää. Ja esimerkiksi laskuharjoituksissa tehtävien tekeminen on mahdotonta, kun kaikki tehtävät ovat netissä. Harva jaksaa niitä tulostella sieltä etukäteen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7685
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3735
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3200
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2886
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2601
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      61
      2474
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51