http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288599216766.html
"Vihreät nuoret: Muslimimiehille oikeus useaan vaimoon"
Valopäitä löytyy siis muistakin nuorisojärjestöistä - no, eihän se mikään suuri uutinen sinäänsä ole...
Virheät nuoret: Muslimeille erioikeuksia!
6
88
Vastaukset
- höhöhöhöhöhöhö
Miksi ihmeessä vain miehille ja muslimeille? Sama pitäisi saada myös naispuolisille jedi-ritareille ja Lentävän spagettihirviön kaikille kannattajille. Tai miksei samalla ihan kaikille ilman mitään rajoitusta.
- henkilö X
Uutisen mukaan vihreät nuoret kannattavat moniavioisuutta. He eivät siis käsittääkseni kannata sitä vain muslimimiehille, vaan ylipäätään, ihan kaikille halukkaille. Lehtiuutisen otsikointi antaa asiasta toki hieman harhaanjohtavan mielikuvan, mutta itse uutisesta sellaista ei minusta enää välity.
- Atte Ateisti
Noinhan tuon voi ymmärtää.
Sharian lailistamista en kannata, eikä ViNon ehdotus sitä suoranaisesti kai sisältänytkään.
Yhtä mieltä voin olla siitä, että voi lainsäätäjä-parkoja, kun he tavan takaa joutuvat tilanteisiin, joissa pitäisi olla jostakin jotain mieltä viran puolesta ja lain edessä.
Ihmissuhteet ovat niin monimutkaisia ja moninaisia, että lainsäätäjä kulkee kaiken aikaa näkemyksineen askeleen verran perässä. Ihmissuhderatkaisut ovat joskus niin mielikuvituksellisia, ettei laki voi ottaa niihin kantaa - pikemmin laki katsoo toiseen suuntaan teeskennellen ettei näe.
No, en itsekään olisi valmis hyväksymään pedofiliasuhteita.
Käytännössä moniavioisina elää niin paljon suomalaisia, ettei sitä enää jaksa kauhistella. Toki perintö- yms. oikeuden suhteen kaikki ratkaisut eivät ole lain edessä tasa-arvoisia.
"Kohta, jonka mukaan "avioliittolaki ei saa katsoa lukumäärää tai sukupuolta" löytyy edelleen Vinon tavoitteista."
No tuohan voi tarkoittaa myös vaikka sitä että viisi naista menee keskenään naimisiin, tai että seitsemänkymmentä henkilöä joista osa on miehiä, osa naisia, osa vaikka hermafrodiitteja menee keskenään naimisiin. Ei tuossa mielestäni sanota että vain moniavioisuus koskisi vain ja ainoastaan muslimimiehiä.- Iltatörkyä kunnolla
1. Luet Iltatörkyä-uutisen otsikon
- ei voi olla totta!
2. Luet Iltatörkyä-uutisen
- ööö, siis noinko asia olikin
3. Luet alkuperäisen uutisen/tiedotteen
- ahaa, noinko asia oikeasti olikin. Jopas oli taas otsikot viritetty... - Atte Ateisti
"Emopuolue Vihreät teki pesäeron nuorisosiipensä kannanottoon jo vuonna 2011 nousseen kohun myötä. "
Case closed.
Olen itse vihreiden arvojen kannattaja, mutta tässä en nuoriso-Vinoa komppaa.
Sharia-laki tuntee miesten moniavioisuuden, mutta shariaa ei mielestäni tule ympätä Suomen lainsäädäntöön edes osittain.
Sharia perustuu ajatukselle sukupuolten ja uskontojen eriarvoisuudesta. Sellaisenaan se on mahdoton yhdistettäväksi maalliseen lainsäädäntöön.
Uskontoa ei tule sotkea lainsäädäntöön. Ei mitään uskontoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa532159En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311680Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3701489Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474- 101474
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681327- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81034- 811002
- 20969