Mulla on sellainen 80-luvun V2 kaasarikone. Kylmänä lähtee hyvin käyntiin, mutta kuumana ei. Joskus kone sammunut esm. liikennevaloissa, niin ei ole auttanut muu, kuin työnnellä pyörä sivuun ja ootella hetki, että kone jäähtyy ja saa startattua. Kaasua käännettäessä vapaalla saattaa jäädä huutamaan hetkeksi, ennen kun tyhjäkäynti tasaantuu. TYhjäkäynti on myös säädettävä melko korkeaksi, ettei pääse sammumaan. Ajaessa suht korkeilla kierroksilla, jos esim. alamäessä ottaa kaasun pois ja antaa koneen jarruttaa, niin pakoputkesta kuuluu pauketta.
Mistä lähtisitte vikaa etsimään?
Ei lähde kuumana käyntiin
21
5930
Vastaukset
- Vie jo lepoon
koneesi ja siirry tälle vuosituhannelle.
- Oldschoolmachines
Harvinaisen apina pitää olla että tuommosia huutelee.. Ei kaikki pidä porakoneen lailla vinkuvasta muovilelusta josta et voi polttimoakaan vaihtaa ilman tietokonetta..
- mara111
Kiitos, mutta ajattelin laittaa kondikseen ja ajella vielä. Löytyisikö niitä asiallisia vastauksia?
- Motoristiveli
Itse tarkistaisin ekaksi venttilinvälykset,etteivät kanna ja tarkastaa,ettei kaasareiden imukaulojen kumit ole murtuneet tai löystyneet ja muutenkin tarkastaa imupuolen putkiston ja ilmansuodatin kotelon tiiveys.
Tämmöstä näin aluksi.
Jatkakakoon,joku toinen tästä.
- Ryyppy?
Joo siitähän lähdetään että venttiilit säätöihin ja imuvuodot kuriin. Veikkaan kyllä että ongelma piilee siinä että kone saa liikaa soppaa, rikastin vuotaa?
- Bracleen...
Ryyppy on väärässä... Ei saa soppaa liikaa vaan liian vähän. Juuri tuo pauke putkessa viittaa siihen. Ja kun olettaa, että suuttimiin ei ole koskettu, niin veikkaisin ilmavuotoja imupuolella. Osta Bracleenia ja sumutasitä imukauloihin ja niiden liitoksiin, jos kierrokset nousee, niin vuoto n löytynyt.
- aaaa5
rikastin jää päälle tai ilman suodatin tukossa
- -Hondisti-
Ota yhteyttä Kuusakoski Oy:hyn, he hoitavat pyöräsi siihen kuntoon missä sen olisi kuulunut olla jo vuosia.
Ja tiedoksi sinulle, että V2 ei ole moottoripyörän moottori, sellaiset paskat kuuluvat ruohonleikkureihin. Tai mieluummin uusiometalliksi.- oot sä nokkela jäbä
Kusiaispoika se taas jakelee hengentuotteitaan....
- Wurth1
Sinä kusipää et ole yhtään mitään sanomaan siitä että mikä on moottoripyörän moottori ja mikä ei...
Kaikki ei tykkää siitä formulan lailla kiljuvasta 13000-15000rpm romusta, en minä ainakaan. Yli 9000rpm on täysin inhottavaa kuunneltavaa.
Minun unelma moottoripyöräni olisi tällainen: bandit 1200:sen runkoon asennettu 3 litranen v2 moottori joka olisi tehtaalta viritetty noin 200hv tehoille. Punaraja alkaisi jo 4800rpm jälkeen. Iso moottori siksi koska isompi moottori mahdollistaa suuremman tehon ja väännön pienemmillä kierroksilla tinkimättä lainkaan alaväännöstä, harvemmat huoltovälit. Pidän mahdollisimman matalataajuisesta murinasta. ei haittaa vaikka painoa olisi moottoripyörällä noin 290kg koska jaksan täysin itse nostaa sellaisen moottoripyörän takaisin pystyyn.
Ennen pidin tehoa kaikista tärkeimpänä asiana moottorin suorituskyvystä puhuttaessa, enää en. Vain kaikista tärkein asia suorityskyvyssä on moottorin alavääntö.
- mara111
Alkaa tuntua, että venttiileissä voisi olla jotain häikkää. Varsinkin, kun ajaa alhaisilla kierroksilla, alkaa kuulua sellasta nakutusta hetken ja sitten se loppuu...
- että näin
Venttiilit ovat varsin yksinkertaiset laitteet, ne aukevat ja menevät tiiviisti kiinni, jos siltä osin kaikki kunnossa, niin venttiilit toimii. Ajoittaiset nakutukset ei niistä johdu.
Mitä olet käynyt läpi pyörästä, edellä kerrotut ilmavuodot ja kaasarijutut?
Turha heitellä tänne mitään arvauksia, jos et kykene poissulkemaan tarkistamalla eri mahdollisuuksia. Vie pyörä osaavan käsiin, jos kaikki pitää olla ilmaista, eikä itse osaa, on tilanne umpikujassa.
- fj1
Tulpat olet jo varmaan vaihtanut? Ja kaasarit ovat synkronoitu?
- mara111
Tulpast olen vaihtanut ja ne on sellaiset vaaleen harmaat. Alan liikkeessä neuvottiin aluksi kokeilemaan seosruuvin säätöä 1.5-2 kierrosta auki. Säädöt olivat niin että toisen kaasarin ruuvi oli 3 kierrosta auki ja toisen 3.5 kierrosta. Muutin molempien ruuvien asentoa kahteen kierrokseen ja tuntuu, että jonkin verran käynti parani, eikä sammu enää ja lähtee kuumana myös käyntiin. Pakoputken pauke vielä kuuluu ja jotain pikku nakutustakin on.
- wurth1
Oletko tarkistanut moottorin puristukset ettei vaan jossakin ole vuotoa?
- Wurth1
Ainiin, mistä kuvaile tuota nakutusta.
Yleensä venttiiliensäätötarpeesta kielii naputus, kuuluu yleensä venttiilikoneistosta joka useissa moottoreissa sijaitsee sylinterin yläpäässä. Venttiilien naputus on helppo tunnistaa selkeästi kuuluvasta nopea tempoisesta "napu napu napu" tai "tick tick tick.." metelistä joka kilometrien kertyessä ja huoltovälin täyttyessä tulee äänekkäämmäksi.
Silloin kun venttiilikoneisto naputtaa melko on syytä säätää/säädättää venttiilit mahdollisimman pian ja ajaa mahdollisimman vähän ennen säätöä. Mikäli venttiiliensäätö lyödään laimin niin seuraava askel on venttiilin hajoaminen/moottorivaurio.
- mara111
Ei tosiaan ole, vaan edelleen jyskyttelen pelillä. Kaasareiden säätö riittää loppusyksyksi mulle. Aja sinä se paska-hondasi mereen tai seinään ja hommaa kunnon peli.
- mara111
Ja kiitokset kaikille muille hyvistä neuvoista! Kohta on koko talvi aikaa tutkailla peliä.
- vähä mopoillu
Viitaisi liian rikkaaseen seokseen, tulpan väri musta,nokinen voi olla myös CDI poksi jos Hondasta kyse
- mara111
Peli on Kawasaki vn 750. Tässä on hydrauliset venttiilin nostimet, joten ei ilmeisesti ole tarvetta säädellä..
- Hydraulinen
venttiilivälyksen säädin tukkiintunut huonon öljyn takia. Sieltä mahdollinen naputus. Voi se tietty tulla vaikka männistä jos kone alkaa olla loppu. Käynnistysongelma voi olla äkkinäiselle hankalampi homma hoidettavaksi joten anna alan miehen tutkia asiaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477745
- 334293
- 573775
- 503220
- 172916
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons692656- 682550
- 582479
- 402349
- 162306