Fordin edistykselliseen tekniikkaan luottaa yhä useampi autonvalmistaja, jopa useita luksus merkkejä!! Tässä muutamia esimerkkejä...
CATERHAM:
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/caterhamilta-aerodynaaminen-malli
"Konseptiautossa on vapaasti hengittävä 177 kW tehoinen korkealle kiertävä :Fordin 2,0-litraisesta Duratec-moottorista kehitetty voimanlähde. "
ASTON MARTIN
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/aston-martin-ja-ford-jatkavat-yhteistyota
"Amerikkalainen Ford valmistaa Aston Martinin V8- ja V12-moottorit Kölnin tehtaallaan Saksassa. Sopimus tarkoittaa myös, että Aston Martin ei luovu nykyisestä Vantagessa, DB9:ssä ja Vanquishissa käytettävästä VH-perusrakenteestaan ainakaan lähitulevaisuudessa."
VOLVO:
Käyttää vielä toistaiseksi Fordin Ecoboostia ja Powershift- vaihteistoja!
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/volvon-uusi-gtdi-moottori-suomeen-vasta-syksylla
"Volvon GTDi-moottoriksi nimeämä voimanlähde on itse asiassa Fordin kehittämä, ja jälkimmäinen kutsuu sitä EcoBoost-moottoriksi."
http://tekniikanmaailma.fi/autot/koeajot/tm-koeajo-volvo-v40-d2-kinetic
"Molemmat bensiinimoottorit ovat turboahdettuja 1,6-litraisia ja pohjimmiltaan tuttuja esimerkiksi Ford Focuksesta."
" Volvon omien moottorien kanssa vaihteistot ovat perinteisempiä Aisineja ja Ford-taustaisten moottorien kohdalla Getracin kaksoiskytkinvaihteistoja."
JAGUAR:
Jaguarkin ottaa käyttöö Fordi 2.0Ecoboostin uudessa XJ ja XF malleissaan!
Jaguarhan on käyttänyt myös Powershift-vaihteistoja!
http://cars.sulekha.com/jaguar-xj-to-house-a-2-0l-ford-ecoboost-engine_jaguar-xj_news_3839
Radical SR3 SL- kilpa-auto:
Fordin 2.0Ecoboost >300hp!!
Myös MERCEDES-BENZ on kiinnostunut Fordin moottoreista:
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/mersuun fordin moottori piirustukset laatuautojen valmistajan kayttoon/a904803
Fordin tekniikkaa käyttävät monet muutkin valmistajat!!
17
686
Vastaukset
- kyä voortti ossaa!!
Kyllähän Fordilta tekniikkaa kannattaa ostaa! Ainahan se on ollut kehityksen kärjessä ja osannut virittää kisakoneet!!!
onkohan muuten millään muulla merkillä vastaavaa luokkaa kuin Fordin kansainvälinen Formula-Ford?? Ja onhan Fordilla myös oma Ford Fiesta rallisarja Suomessakin!! - "ruåttin" auttajakin
Koenigsegg CCR:ssäkin käytetään Rotrex ahdettua Fordin DOHC 4.7L V8, joka tuottaa 806 hv (601 kW) ja 940Nm huippu väännön!!!!!
Auto saavuttaa huippunopeuden 241 mph (388 km / h) ja oli 2005 maailman nopein sarja valmisteinen auto!! - foortimiäs
Hyvin pelaa
- gs birotor
Suurin osa noista merkeistä on fordin muutama vuosi sitten omistama ja ovat sopimusten nojalla vielä kiinni fordin moottoreissa.
- mutta erimerkkejä
Ainoa taitaa olla Volvo, joka sekin jo ostanut osan uudemmista moottoreista ja laatikoista...Jaguarin koneet oli hetken omia ja nyt ostaa moottorit Fordilta! Ja Aston Martinista Ford omistaa edelleen muutaman prosentin!!
- lainako vain
heh heh.ford ei ole itse tehnyt taunuksen valurautakyörä moottorin jälkeen mitään itse. akiken on ostanut muilta, madalta volvolta toyotalta. et näin.mutta epäluotettavuuden ford osaa tehdä joka malliin
- nneton ford
tosi on.hajoavat moponmoottoritkin täysiä susia
taitaa olla ettei noita tarvitse kukaan edes ford,nuo saa palauttaa fordille kaikki takaisin..
fordit takaisin valmistajalle huijauksen vuoksi
http://www.iltalehti.fi/autot/2013031716793140_au.shtml
http://www.talouselama.fi/uutiset/tuulilasi vertaili fordin ihmemoottori ei olekaihmeellinen/a2135703
Ekoautovertailun pitkät päivittäiset ajomatkat heikensivät Opel Amperan menestystä. Sähkön osuus Amperan energiankulutuksesta jäi vain 4,2 prosenttiin, ja sähköinen voimansiirto ei pysty hyötysuhteellaan kilpailemaan mekaanisen kanssa. Myös Ford Focus Ecoboost menestyi odotettua heikommin. Sen litramääräinen kulutus oli vertailun suurin jopa 8.8 litraa satasella
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ekoauto-2013-prius-phev-vei-voiton
ford joutuu vielä oikeuteen pahoista huijauksistaan.eikä korjaa mitään vikojaan
- Fordia superautoon!!
HYVÄHÄN SUPERAUTOJEN VALMISTAJIEN ON LUOTTAA TEHOKKAISIIN JA KESTÄVIIN FORDIN KONEISIIN!!!!!!!!
Brittiläisen superautovalmistaja Radicalin kalusto on osin ratakalustoa, mutta osin katulaillista. Nyt esitellään merkin ensimmäinen umpikorinen superauto, täysin uudelleen kehitelty RXC.
Vain noin tuhatkiloisen RXC:n voimanlähteenä jymisee Fordin 3,7-litrainen Duratec V6 -keskimoottori, josta houkutellaan tehoa 380 hv/6750 r/min. Etevimmäksi vääntölukemaksi ilmoitetaan 433 Nm 4250 kierroksella.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288608509154.html - Egoo ja powerii!!
VUHL 05:
Tämänkin superauton valmistaja luottaa väkivahvaan Fordin Ecoboostiin!!
2.0ecoboost 285hv ja 3,7s. 0-100km/h
http://www.autoguide.com/auto-news/2013/07/vuhl-05-is-a-mexican-made-ecoboost-powered-sports-car.html - Fordiin voi luottaa!
RANGE ROVER:
Range Rover Evoquessakin on Fordin 2,2diesel ja 240hv 2,0Ecoboosti käytössä!! Ja tietenkin mukavuuden vuoksi myös 6vaihteinen Powershift on tarjolla!!
http://tekniikanmaailma.fi/autot/ajettua/ajettua-range-rover-evoque
http://www.autoweek.com/article/20110811/CARREVIEWS/110819973
http://www.automerkit.fi/uutiset/autoesittelyt/artikkelit/autoesittely-range-rover-evoque-2012.html- 2+17
Tuo diesel on kyllä peräisin PSA:lta (Citroen, Peugeot)
- yhteistyö on rautaa
2+17 kirjoitti:
Tuo diesel on kyllä peräisin PSA:lta (Citroen, Peugeot)
Jep, Ford ja PSA kehitti yhdessä common rail-dieseliä ja hyvä tuli!!
Samoihin koneisiin luottaa nykyään myös Toyota, PSAn sille valmistamassa Proacessa!!!
- Voimakas ovaali
Aston Martin DB9, varustettuna Fordin 6.0L V12:ta!!
"Autossa on nyt 517 heppaa, eli 40 enemmän kuin edeltäjämallissa, ja se lähettää samalla Virage-mallin eläkkeelle. Kuusilitrainen vaparikone on kiehtovan vanhanaikainen antiteesi ahdetuille downsizing-moottoreille, ja se näyttää vapaastihengittävän koneen parhaat puolet.
Moottori vastaa jo alakierroksilla välittömästi pienimpiinkin kaasupolkimen liikkeisiin ilman että tarvitsisi odotella ahtopaineen nousemista. Muutetun ilmanoton, uusien sylinterinkansien ja muuttuvan ventttiilien ajoituksen myötä 620 newtonin vääntö vastaa kuitenkin turbokoneita, ja 1,8 tonnin painoinen auto syöksyy voimalla eteenpäin." TM
http://www.tuulilasi.fi/koeajot/koeajossa-aston-martin-db9-aika-rentoutua - ex valurauta kyörä
h.lvetin pellet.
Vuoden 2004 alussa, Ford lopetti vanhan 4-sylinteriset Zetec moottorit ja korvasi sen Mazdan MZR -moottoriin pohjautuvalla suunnittelulla. Tämä sisälsi 2.0 litraisen Duratec 20, 2.3 litraisen Duratec 23 sekä kokonaan uuden 2.5 litraisen Duratec 25 moottorin. Ford rakentaa moottorit heidän omaan käyttöönsä Mexikon Chihuahuassa, Michiganin Dearbornissa, Espanjan Valenciassa, Filippiinien Lagunassa sekä Nanjingissa, Kiinassa.
[muokkaa] Duratec 18
Duratec 18 on 1.8 L (1798 cc). Sekä isku että poraus ovat sama 83mm. Siinä on kokonaan alumiininen moottorilohko valurautaisilla sylinteriputkilla sekä alumiininen DOHC sylinterikansi. Tehoa tässä on 125 hv @6000 rpm, sekä 165 Nm vääntöä @4250 rpm.
[muokkaa] Duratec 20
Duratec 20 on 2.0 litrainen (1999 cc) versio jota valmistetaan Meksikon Chihuahuassa. Sylinterihalkaisija on 87,5mm ja iskunpituus 83.1mm.
Sitä käytetään Focuksessa, Fiesta ST:ssä, C-Maxissa, Mondeossa ja S-Maxissa. Transit ja Galaxy käyttävät Duratec HE -moottoreita. Moottori on täysinalumiinen valurautaisilla sylinteriputkilla. Siinä on valurautainen tai vahvistettu muovinen imusarja.
Muovinen imusarja aikaisemman mallin 1.8 ja 2.0 litraisissa on herkästi hajoava johtuen huonolaatuisesta materiaalista. Imusarjassa on pyörrelautaset akselissa sylinterikannen liitoksessa. Useimmat tapaukset johtuvat yksittäisistä pyörrelautasista niiden irrotessa ja mennessä moottoriin.
[muokkaa] Duratec 23
Duratec 23 on 2.3 litrainen (2261 cc) moottori. Sylinterihalkaisija on 87,5mm ja iskunpituus 94mm. Moottori on täysin alumiininen valurautaisilla sylinteriputkilla.
23EW moottoria rakennetaan Chihuahuassa Meksikossa useisiin etuvetoisiin Fordin malleihin asennettevaksi. Fordin nimikoodi EW tarkoittaa itä-länsi asennusta (East-West), toisinsanoen etuvetoista asennusta.
23NS -moottoria (North-South, eli takavetoiseen tarkoitettu) on valmistettu Michiganissa Ford Rangeria sekä Amerikan B-sarjan Mazdaa varten. Nämä moottorit ovat säädetty vääntäviksi tehden ne sopiviksi kevyt-kuorma-autoille ja moottori tuottaa 143 hv (107 kW) @5250 rpm sekä 209 Nm @ 3750 rpm. - Liian köyhä poika
Ford on lisännyt hieman potkua uuteen Aston Martin Rapide S:n!!!!!!
http://www.tuulilasi.fi/koeajot/koeajossa-aston-martin-rapide-s-yksilollisyys-maksaa
Mutta valitettavasti asia on näin:
Astonin historian 100 vaiherikkaan vuoden aikana yksi asia ei nimittäin ole muuttunut: jos kysyy hintaa, silloin autoon ei ole yleensä varaa. - kiioja foorteista
Eikös KIA valmistanut jollaki lisenssillä(vai ilman) joitakin Fordin malleja?
Euroopassa oli ainakin 2000luvun alussa paljon escortin näköisiä Kioja! Samoin oli 2000luvun alussa malli joka näytti mk1 mondeolta! Eli mallit tuli aina hieman jäljessä..
Ja on osa kian malleista vieläkin erehdyttävästi Focuksen näköisiä. Saattaa olla että on vain "hieman" otettu mallia koreassa tuskin lisensseistä välitetään! - wwWWRROOOMMMMM
Tässä hieman Fordin turbo osaamista, eikä ole mitään minikoneita!!
Ford GTn 850hv moottori "lainassa"!!
http://www.topgearsuomi.fi/content/revittelya-850-hv-ultima-gtr-jossa-tt-ford-gt-moottori
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395150Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5181730Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771100Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59870
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50803Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738